söndag 6 september 2009

Min kväll

Hemma hos Nicke och Ninni idag. Vi spelade Trivial Pursuit. Tjejerna mot killarna. Tjejerna vann. Det gör de alltid.

Jag klarar inte av att förlora. På riktigt. Jag klarar inte av det. När jag svarar på något och Anitha med triumf i rösten säger det rätta svaret - då knyter jag näven i fitt... förlåt. I fickan.

Och efteråt - när allt är över och jag har förlorat - kan jag inte skratta åt alltsammans. Och det är liksom inte på ett charmigt sätt jag är dålig förlorare. Först någon timme efteråt kan jag släppa det. Och det är nu! Vi har åkt hem och Anitha tror att jag fortfarande är sur eftersom jag sitter i ett annat rum. Men det är jag inte! Jag är räv nu. Glad räv. Och snart smyger jag in och lägger mig bredvid henne och vi ska titta på Seinfeld och hon ska somna på mitt bröst och jag ska INTE somna med en snus i munnen.

Förresten är jag 100% säker på att OS i Berlin 1936 tv-sändes. Det står fel i det satans jävla fitt-TP.

13 kommentarer:

  1. Uhm, vad händer egentligen till vänster på bilden?

    SvaraRadera
  2. Googlade just, och det sändes på tv! Det första OS som sändes tydligen. Så fitt-TP har fel! Puss pårej!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Visst är det fruktansvärt att vara så dålig förlorare?! Jag är likadan, därför underviker jag så långt det är möjligt att spela spel, speciellt frågespel av TP-typen...
    Usch, får rysningar bara jag tänker på det.

    SvaraRadera
  5. Ha Ha, att förlora mot sin flickvän mot TP...

    Jag blir hellre impotent, eller det ligger i alla fall på den nivån.

    SvaraRadera
  6. Såg en dokumentär om naziTV för inte så länge sedan (BBC-gjord tror jag). Oj, ja, OS 1936 TV-sändes, så du hade rätt. Mottagare fanns tydligen på vissa speciella lokaler i de större städerna. Dock verkar inte särskilt många ha tittat (svårt att veta om de var regimkritiska eller helt enkelt bara var på jobbet istället). Fler såg Leni Riefenstahls OS-film "Olympia, Fest der Völker, Fest der Schönheit" (egentligen 2 filmer). Tydligen visades den 1938.

    SvaraRadera
  7. DU HADE RÄTT CALLE!
    KRÄV OMSPEL!

    SvaraRadera
  8. jag brukar säga "sova räv" till mina vänner. Men det tror inte på mig att man kan säga så. Det kan man väl... ?

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig torskat mot min fru i TP.

    SvaraRadera
  10. Är det ok för Anitha att använda "fitt-" i det syfte, som du gör?

    SvaraRadera
  11. OS i berlin tv sändes, det stämmer. Går att läsa på wikipedia skulle jag tippa på.

    SvaraRadera
  12. jag förlorar alltid i spel. kan spela mot dig så du får känna highet av en seger.

    SvaraRadera
  13. Du har rätt! http://en.wikipedia.org/wiki/1936_Summer_Olympics
    kolla under highlights.

    SvaraRadera