tisdag 1 september 2009

Zlatan

Zlatan gjorde mål igår. Och jag får rysningar. Vilken jävel han är ändå. En gång jobbade jag med ett program som heter God natt Sverige. Var någon slags flygande reporter i varje avsnitt. Det gick kanske inte särskilt bra. Men en gång var jag i Göteborg där Sverige skulle möte... Minns inte vilka det var. Men jag var på presskonferensen! Försökte smälta in.

Zlatan satt där framme med Lagerbäck och någon till. Och tiden rann ut och jag hade inte frågat något. Fick panik! Var ju tvungen att komma hem med något. Så just när de höll på att runda av sträckte jag upp min hand och frågade: "Hörredu Zlatan... Hur är läget då?"

Hela presskåren skruvade på sig av genans över mig. Mats Olsson rodnade. Olof Lundh skämdes och stirrade ned i sitt block. Och Zlatan tittade på mig. Först hålögt. Sen flinade han. Tittade sen på Lagerbäck och liksom tänkte: "Vad är det här för tjomme? Har du sett?"

Jag utvecklade min fråga. Tänkte att jag var TVUNGEN att köra på. "Alltså... Är du cool annars då?"

Då svarade han! Räddade mig! Skrattade och sa: "Zlatan är Zlatan och Zlatan är alltid cool." Det var hans första garv under konferensen, och det var just då alla tog sina bilder. Jag pustade ut. Och ville liksom tvinna den där jävla Olsson och säga: "Vad sa du nu då, din jävla sopa? Han svarade!"

Så man kanske kan säga att jag känner Zlatan. Och nu har han gjort mål i världens bästa klubblag.

10 kommentarer:

  1. Ha ha, "hur är läget då", det är ju skitbra.

    SvaraRadera
  2. Själv drömde jag att jag ringde på hos Zlatan och han blev så jävla glad över att jag kom. Jag var hans bästa kompis nämligen. Det pågick ett stort födelsedagskalas men när jag kom sa han åt mig att följa med ner i källaren , vi smet från festen och spelade tv-spel.
    Den drömmen, den drömmen.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Finns det nått klipp på de här någonstans?

    SvaraRadera
  4. Haha, herrejävlar..Du skulle varit i Skövde igår och sett Anette Kullenberg, vilket spektakel.
    Ett utdrag ur dagens tidning: " Anette Kullenberg gjorde bort sig totalt på bibliotekets Forum för poesi och prosa"
    Citat från Kullenberg: - Det här är väl en vanlig sunkig arbetsplats
    - Jag läser aldrig ur mina böcker ( därför hon var inbjuden )
    - Det här är inte min arbetsplats, jag kan inte få order om vad jag ska göra.

    Skön polare du har skaffat dig! :)

    SvaraRadera
  5. Haha, vad fint ändå Calle. Du och Zlatan :)

    SvaraRadera
  6. Nej du känner inte Zlatan. Du ställde en sketen fråga till honom mer än så var det inte.

    SvaraRadera
  7. Jag minns när du låg och gosade med Natasha Peyre i hennes och Bingos säng... och pillade med Bingos bettskydd, eller vad fan det kallas. Haha! Det måste varit det första jag sett av dig. Tur att du bara blivit bättre.

    SvaraRadera
  8. Trevligt med någon annan som vågar att tänka utanför ramarna och inte bara fråga: hur känns det!

    SvaraRadera
  9. Du har ändrat historien lite sen du senast berättade om det här tillfället i din blogg. Då frågade du nåt i stil med "jaa... är du skön liksom?"
    Sen svarade Zlatan att han var skön, inte cool. Så nu till min fråga. Hur var det egentligen?

    SvaraRadera