måndag 22 juni 2009

Closing time


Håller på att tömma kontoret. Känns som när man bott ihop med en tjej, och flyttar ut. Det har hänt mig ett par gånger. Kanske tre-fyra. Fem, om jag ska vara ärlig. Ok. Sex. Rafsat ned allt i IKEA-kassar. Hög puls. Vilda känslor. Och Hon som står i dörren och tittar och ömsom gråter och ömsom är likgiltigt hålögd.

Den här gången är det bara 1000apors webbkamera som tittar på mig när jag tar mina pinaler. Så jag stressar inte. Men jag är lite ledsen. Jag plockar ned skandal-urklipp och slänger sånt som för bara en månad sen var SUPERVIKTIGT för sajtens överlevnad. Jag slänger Alex veckoscheman. Redaktionen är ett dödsbo.

Har samma känsla som när Timmy, min gamla hund, var sjuk. Han hade rätt att få dö. Men jag ville ha honom ändå. Jag vägde mellan att vara så ego att jag ville att han ska leva trots att han hade så ont och att vara stoisk. Heter det så? Stoisk.

Timmy dog och sajten dog. Men I'm a survivor (What?)
I'm not gon give up (What?)
I'm not gon stop (What?)
I'm gon work harder (What?)
I'm a survivor (What?)
I'm gonna make it (What?)
I will survive (What?)
Keep on survivin' (What?)

17 kommentarer:

  1. Härligt Calle fortsätt jobba!

    SvaraRadera
  2. Vad ska du hitta på för kul nu då Calle?

    SvaraRadera
  3. Calle, vi på ptv-bloggen VET att du kommer klara dig! Du har så mycket bra att bidra med!

    http://metrobloggen.se/ptv

    SvaraRadera
  4. Calle min vän. Jag skulle med stor vördnad oh tacksamhet vilja se dig som "gästbloggare" på min blogg huggsexa.blogg.se Vad finns det för möjligheter för detta? Vad har du för krav? ;)

    Varma hälsningar
    Epa Von Siepen

    SvaraRadera
  5. Jag är med!!! mvh. Heidi

    SvaraRadera
  6. Vad ska du göra nu?!!?!

    SvaraRadera
  7. Men vi är med dig Calle!

    SvaraRadera
  8. Härligt!
    Efter varje avslut måste det komma något nytt. Nu har du världens chans att ändra förutsättningarna lite mer så att de passar just dig.

    SvaraRadera
  9. This is like back in the days!! Yeeees.. feeeels good dadadada
    Calle du är så rolig!

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas sannerligen att den stackars korsfästa apan återbördas sin rättmätiga ägare. Jag kan se återföreningen framför mig. Det lilla barnet och apan springer mot varandra med öppna armar. I slow motion. Kanske över en somaräng. De kastar sig i varandras famnar och brister ut i tårar. Men det är glädjetårar. De svär på att aldrig någonsin lämna varandra ur sikte. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar...

    SvaraRadera
  11. Calle Goes Indie! I like it!

    SvaraRadera
  12. *hej vill du tjäna pengar på din blogg? Gå in i min blogg isåfall så kan du få lite tips om hur man gör. Ha det bra! :)*

    http://zlundin.blogg.se

    SvaraRadera
  13. Calle, wishing you the best. Pray that you are blessed.

    SvaraRadera
  14. Ffan vad tråkig layout det är på sidan, man får ju ångest bara att gå in på den.

    SvaraRadera