måndag 22 juni 2009

Vansinnigt generad

Åt middag med Anitha och hennes underbara vän Lotta. Vet inte hur det kom sig, men vi började prata om kalenderfunktionen i iPhone. Jag hyllade den. Sa att den är bra på alla sätt, att den synkar så bra med mejlprogrammet och att det är så bra med alla inbjudningar man får.

Så blev det tyst en mikrosekund. Jag hajade till. Men samtalet fortsatte någon minut. Så kom jag på det. Fick panik. "Alltså jag menade mötesinbjudningar. Inte festinbjudningar eller nåt sånt". Jag fnissade hysteriskt. Och de förstod väl båda.

Men det fick mig att fundera. De hackade alltså i sig att jag tycker ett mejlprogram är bra för alla festinbjudningar jag får. Som att... Ja, ni fattar. Jag känner dem ju inte jätteväl. Och jag blir generad bara jag tänker på det. Jag är röd i ansiktet just nu.

Så kom jag att tänka på er. Är det så att ni ibland tror att jag är en sån fjant? Att jag två inlägg längre ned faktiskt blev matt? Jag hoppas verkligen det. Och det kanske inte behövs. Men jag vill att ni ska veta att jag... Jag vet inte. Jag skojar mycket om det där. Men jag har bra koll på vem jag är. Och om ni någonsin tvekar på om jag antingen är högfärdig och uppblåst eller om jag bara skojar - anta att jag skojar. Jag är mycket blyg. Egentligen.

14 kommentarer:

  1. Nej, Vi tycker du är härlig!

    SvaraRadera
  2. Anna books nummer nummer hoho
    0733768012

    SvaraRadera
  3. Dom kanske inte trodde på det. Dom kanske bara ville vara artiga. Och jag tycker du ska sluta skriva att Anithas kompis Lotta är underbar hela tiden. Jag skulle inte gilla att min nya pojkvän höll på att tjata om att MIN KOMPIS är underbar.

    SvaraRadera
  4. http://metroblogge.se/ptv tycker att du är grym Calle! Vi borde samarbeta!

    SvaraRadera
  5. Din blogg är mycket bättre i blogspot-format än på 1000apor. Nu älskar jag den igen och vill ge mig själv ett nyp i örat för att jag en gång övervägde att sluta följa dig.

    SvaraRadera
  6. Riktigt härligt att du börjat blogga här igen. Känns sjukt öppet på något sätt. Du är en härlig människa och det är kul att följa dig både genom framgångar och motgångar. Kör ditt race, ändra inte på dig!

    SvaraRadera
  7. Fan vad skön :P

    http://butbutter.blogg.se

    SvaraRadera
  8. DU är en jävla fjant.. schulman! Känner dig privat...

    SvaraRadera
  9. Hahahaha.... Stackars jävel ovanför mig :D

    SvaraRadera
  10. Fan, jag börjar ledsna nu...Säg att ni skojar och bara inte är på plats. Jag vill att det skall vara så...Först blir man uppsagd och sen det här, nu bryter vi trenden Calle!Nu kör vi. S.k.i.l (Slöaste kniven i lådan)

    SvaraRadera
  11. Riktigt bra kvalité just nu på dina inlägg. Keep it up Calleballe!

    SvaraRadera
  12. Calle, du måste börja sända radio. Nu är en klippa när du är med i P3, väldigt bra radioröst. Att ingen radio kanal har lagt vantarna på dig ännu är ett under. Inlägget är seriöst. Go radio, please.

    Kalle

    SvaraRadera
  13. Calle kör väl radio i The Voice?

    SvaraRadera
  14. jag har mailat dig och Alex en massa klipp till 1000 apor som ni sedan använt. Alex har alltid svarat och i alla fall sagt tack, men det har aldrig du. Så det har nog gett mig intrycket av att du är lite "uppblåst".

    SvaraRadera