söndag 21 juni 2009

Kamprad

Vet inte om ni hörde när Kamprad sommarpratade igår. Jag bespetsade mig på det. Såg verkligen fram mot det. Så började han prata. Och herregud, vad dryg han var. Mässade sitt gamla "Jag är bara en dräng från Småland" om och om igen när det mellan raderna stod klart att det inte finns människor med högre tankar om sig själva än han.

Två saker slog mig:

- Han bemödade sig inte att prata i mikrofonen.
- Och han gjorde till och med en grej av att han inte hade manus.

Har han verkligen SÅ höga tankar om sig själv? Trodde människan att han skulle kunna prata till en miljon svenskar utan att vara förberedd? Så otroligt nonchalant.

11 kommentarer:

  1. Salle is back! Your new girl is beautiful! Jag är överlycklig!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bor i Dubai och sommarpratarna är vår förankring till någon form av svensk semesterkänsla. Såg verkligen fram emot herr Kamprads program, men gud så mässigt! Tråk tråk tråk...
    Följ mitt liv som ung entreörenör i Dubai!
    http://lovisahegborn.wordprss.com

    SvaraRadera
  3. Du är grym calle!

    SvaraRadera
  4. Så jävla glad att du inte sket i att blogga. Det är rikitigt roligt att följa dina dagar när man själv inte har någonting annat än sitta framför den jävla datorn som tar all ens tid. Men riktigt härligt som sakt!

    SvaraRadera
  5. Anonym näthatare21 juni 2009 kl. 12:47

    Verkligen dåligt sommarprat av Kamprad.

    SvaraRadera
  6. Bara en småläning? En rik jävla smålänning!

    SvaraRadera
  7. Tyvärr några år försent. Gaggigt och uppblåst.

    SvaraRadera
  8. Fredrik von Rosenstjärna21 juni 2009 kl. 18:05

    Kamprad är sveriges Joakim von Anka

    SvaraRadera
  9. Hur vågar han tro att han är något! Han har ju bara jobbat ihop 500 miljarder med sina egna händer.

    jantelagen ftl.

    SvaraRadera
  10. Tjena Calle,

    Kul att du fortsätter här.

    Jag håller inte riktigt med dig ang. Kamprad. Tyckte att han fick med mycket intressant, men det kanske bara är jag. Att han hasr blivit lite mässande kan jag hålla med om, det är nog en yrkessjukdom.
    Han mässar ju samma budskap om och om igen till alla sina 100,000 medarbetare.

    SvaraRadera
  11. Han är 84 år gammal. 84 år - ha lite överseende om det understundom blir lite gaggigt- snälla.

    SvaraRadera