måndag 22 juni 2009

Vad fan hände?

I dagarna har min pappa varit död i exakt sex år. Han dog på natten. Strax efter fyra på morgonen. Vet ni att det är just vid den tiden människor dör och människor föds?

Sex år. Kan inte begripa att det har gått sex år. Då jobbade jag som bartender. Från 14 till 05 tre dagar i veckan. Jag minns att jag rökte. Att jag blandade drinkar med en cigg i mungipan. Minns doften av lime samtidigt som jag fick rök i ögat. Ett annat universum. Jag gifte mig. Skilde mig. Pluggade tv. Fick jobb inom tv. Fick sparken från inom tv. Blev intresserad av Internet. Träffade en ny inom tjejer. Fick jobb inom Internet. Startade eget företag inom Internet. Separerade från hon inom tjejer. Lade ned företaget inom Internet. Träffade min stora kärlek inom kärlek. Och är igång med ett jobb som kommer gå bra. Och som jag inte kommer få sparken från.

Och nu sitter jag här. Och undrar vad fan som hände.

Samtidigt vet jag att det är nu det börjar. Och jag önskar så mycket att jag hade haft pappas hand på mitt huvud under resan. Och att jag hade haft det nu, så han fick se att det ordnar sig för hans yngste son.

24 kommentarer:

  1. Calle, vad jobbar du med? :)

    SvaraRadera
  2. Calle! Du är TILLBAKA!
    Allt du skriver har blivit bättre sen 1000apor konkade!
    Så jävla härligt att du är tillbaka där allt startade, om än inte i samma fotspår, men i nya - härligare - fotspår!

    SvaraRadera
  3. Tiden går väldigt snabbt, vilket man inte inser förräns man själv tar sig tiden till att tänka efter.
    Jag tror att din pappa har både ett vakande öga, och en hand, över dig.
    Kram på sig.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte heller vad som hände. Det känns som om allt bara rinner genom fingrarna.

    SvaraRadera
  5. Du é bra du Calle. Säker på att din pappa skulle tyckt det med.
    Lycka till med allt.

    /My (väntar på autograf, fyller ju år snart..du kommer nog inte ihåg iaf..)

    SvaraRadera
  6. Har precis läst ut "Skynda att älska" och är lite sådär allmänt rörd. Glad över att ha fått läsa en massa av Alex när han skriver som bäst. Berörd över att ha fått ta del av något som trots allt kändes privat, men som ändå drabbade mej eftersom det fick mej att ligga sömnlös och snyftandes i natt.

    Mest av allt slogs jag dock av din person. Kanhända är det delvis en karaktär som Alex skapat i boken, men jag väljer ändå att tro att mycket av det är du "på riktigt". Mycket framgår mellan raderna och... Du verkar fin. Det var mest det jag ville säga.

    SvaraRadera
  7. Jag skulle skriva en liten uppmuntran men såg att A ovan kom före. Instämmer helt, flera klasser bättre numera. Kommentar på det?

    SvaraRadera
  8. Du växer Calle! Jag följde enbart din brors blogg tidigare. Nu följer jag bara din. Du skriver äkta. Från hjärtat. Fortsätt med det. Det är det som lockar mig att gå in på nytt. Äkthet! Respekt!!

    /Daniel

    SvaraRadera
  9. Hoppas det löser sig bra för mig med nu änr jag har fått din t-shirt! ;)

    SvaraRadera
  10. Jag lovar att hans hand fanns där under hela resan Calle.

    SvaraRadera
  11. du skriver riktigt bra!!!

    SvaraRadera
  12. Ibland skriver du saker som är mitt i prick. Jag stoppade dig i mariatorget för längesen precis när du börjat blogga och berättade för dig att jag blir så himla glad av din blogg. Då gav du mig en kram. Jag blir fortfarande glad av den kramen. För du tog åt dig av det jag sa. Du tog komplimangen så himla härligt och jag såg att du blev glad. Det var himlans fint :-) /Molly

    SvaraRadera
  13. Följde din blogg sporadiskt på 1000apor och måste säga att den utvecklats till det bättre samma sekund eran sida gick i konkurs. Fullständigt underbar blogg du driver nu, fortsätt med detta snälla!

    SvaraRadera
  14. Du står och går så fint och bra på egna ben! Din blogg är kanon! Du skriver välformulerat och läsvärt, jämför dig inte med någon DU KAN!

    Kram Ann

    SvaraRadera
  15. Du får allt att låta så lätt. Fattar inte hur du gör det.

    SvaraRadera
  16. Hej Calle
    Ge inte upp det är inte ditt fel.
    "Marknaden"
    Det första man drar in på som företag
    är just spons av typ 1000a.
    för man kan inte mäta exakta verdet av kostnaden.
    det vet ju du(men kanske inte alla)
    du har talang,jag föreslår härmed att du börjar
    skriva på Expressen...

    Hör ni det EXPRESSEN!!!!!

    SvaraRadera
  17. Otroligt... min son föddes 03:41.
    Kram på dig Calle.
    Har alltid gillat det du skriver.
    Mycket själ och hjärta.
    De som tror att du & din bror är mobbare kan aldrig ha läst det ni skriver.

    SvaraRadera
  18. Djupt Calle, djupt!

    SvaraRadera
  19. Det här är Carl-Johan at his best. Så ska en blog skrivas, fyfan vad bra du kan vara ibland Calle!

    SvaraRadera
  20. Time flies...så sant. Din pappa är där runt dig, var så säker, han vet ju nu att i slutänden handlar allt om kärlek och tillit, och det har du- alltså ordnar sig allt.
    Synd på 1000-apor, men det finns en tid för allt, så är det bara. Och nu stundar nya tider.
    Be good out there, Calle.
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Jag tror fortfarande han har en hand på ditt huvud och är med dig

    SvaraRadera
  22. Blir lite ledsen över ditt inlägg eftersom jag tänker på min svärfar som också dog på natten för ett par år sedan. Jag kommer aldrig att kunna greppa hur en människa kan vara så levande och sedan bara brytas ner av sjukdom på ett par månader. Varje gång jag på allvar tar mig tid att tänka på det så får jag en ilning i magen och blir livrädd.

    SvaraRadera