tisdag 23 juni 2009

Tävling på Schulmania!

Har ett härligt paket med prylar från 1000apors redaktion som jag vill ge bort. Det handlar om ganska härliga prylar. Men lite udda. Ett Rockbandpaket med trummor och gitarr och tre mikrofoner. Lite iPhone-skal och lurar. Ett gäng cd-skivor med artister som Abalone Dots. (Signerad!) Min landslagströja som det står Schulman på. En halv flaska parfym. En påse Dilldipp som jag av någon anledning haft på alla mina jobb sen 2005. (Utgångsdatum 2006!). En dvd-box med alla säsonger av en dansk komiker som heter Casper. Slipsen jag hade som Daniel Westling. En jättevepa med mig och Alex på i fullfärg. Såna grejer.

Men det är tävling! Den som har den tråkigaste sommaren framför sig vinner rubbet. Skriv i kommentarsfältet hur ruttet sommarjobbet är eller så.

102 kommentarer:

  1. sommar? är det sommar? det visste jag inte ens. jag bara jobbar och jobbar. och hela dagen går till jobbet: när jag jobbar så börjar jag 12-14 så hela dagen går till att jobba. och när jag är ledig regnar det. jag har inga planer för hela sommaren och nästan längtar tills skolan börjar igen.

    SvaraRadera
  2. Sommarjobb för mig är att sitta och kolla på människor som springer och köper glass, mat och allt sånt där. Jag sitter utanför en matbutik och säljer JORDGUBBAR! Man blir så avundsjuk på fria folk när man sitter fastklistrad där, och sen alla jävla gubbar kommer fram och klagar på priset och att vissa bär är ruttna, ett jävla 5timmarspass känns som 25, fyfan! När tar detta slut? Hellre skola...

    SvaraRadera
  3. Av någon anledning satte jag på mig skygglappar under våren och fokuserade enbart på mina studier (nåja...Jag fokuserade i alla fall inte på att skaffa mig ett ordentligt sommarjobb. Vi kan lämna det där). Min lathet har resulterat i att jag inte fått något jobb. Jag kan tänka mig att en jobblös sommar kan låta som himmelriket för somliga, men för en snart 26-åring med stora lån på lägenheten, så suger det rätt mycket pung att vara ledig utan pengar. Sommaren kommer att spenderas i den alldeles för dyra lägenheten och i källaren - jag ska gå igenom varenda ägodel och sälja allt som säljas kan. Utan inkomst kan man inte betala hyran. Jag riktigt längtar till augusti är här och studierna tar vid igen - aldrig har jag längtat så efter CSN.
    Slutligen vill jag be om ursäkt för att kommentaren är något osammanhängande. Jag har inte ätit på ett par dagar.

    Allt gott - Johan Falkman

    SvaraRadera
  4. Hej Calle.

    Jag har lyckats få ett sommarjobb på ett reningsverk i stan. Så min sommar kommer att bestå av att rensa och tömma filter innerhållandes allt sånt som Du och jag försöker att glömma så fort vi gjort oss av med det.... Gjorde första dagen i onsdags. Har sen dess inte lyckats göra mig av med lukten av förruttnande avföring. Kommer inte bli nån lätt sommar på tjejfronten kan jag lova. Så det där rockbandpaketet skulle sitta fint. Då kan jag iallafall sitta ensam med min skitlukt och spela rockand.

    Trevlig sommar Calle.

    SvaraRadera
  5. va har 30 grader i skuggan. Sitter inne och drar mig för att gå ut och klippa gräset. Egentligen borde jag ge mig iväg och peppra kroppen med mängder av vitamin d (sjön).

    SvaraRadera
  6. lovelind111@hotmail.com23 juni 2009 kl. 09:57

    jag står vid ett band och plockar bort hamburgare som inte är runda. Jag får inte gå på toa om de inte är rast och man får bara ha en rock på sig. Det är 8 grader där inne plus att jag står vid frysen. Ångest!!

    SvaraRadera
  7. Jag kommer ha en riktig tråkig sommar, tjejen som jag har varit med i 5 år fick förra veckan för sig att göra slut för att åka iväg till asien "för att hitta sig själv". Som en blixt från klar himmel. Så här står jag, utslängd från vårat gemensamma hem, tillbaka i föräldrahemmet. Mitt jobb i sommar kommer vara att samla upp spillrorna av mig själv medans jag ska vara assistent åt en relationsterapeft. Kommer bli roligt...

    pete.zahutt@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Hur lyckas du få tjejer, Calle? Obegripligt..

    SvaraRadera
  9. Slipsen!! Den bara måste jag ha! Jag kommer att ha en skittråkig sommar med mycket pappersjobb, men just den här slipsen får mig att tänka på alla underbara scener ni tog med dig som DW! Fantastiskt porträtt!

    daniel.holm@spray.se

    SvaraRadera
  10. Jobbar i telefonen på Försäkringskassan. "Hjälper" människor som är sjuka. Nedskärningar och semestertider kombinerat med nya system och arga kunder= inte så roligt.

    SvaraRadera
  11. Hade två sena veckor i Grekland bokade med min sambo, men vi flyttade isär för tre veckor sedan och därmed avbokades resan.

    Istället jobbar jag nu hela sommaren eftersom ingen i min bekantskapskrets skulle ha lika sen semester (och deras jobb tillåter inte byte av semesterveckor) som jag.

    Att få spela Rockband varje dag efter jobbet, hela sommaren, låter som ett bra tidsfördriv!

    SvaraRadera
  12. Jag ska arbeta med dementa i sommar,
    kanske låter jävlit skoj men det är det INTE..
    Senast igår blev jag lite smått misshandlad av en tokig kärring.

    Jag skulle kunna döda för din landslagströja.

    Hoppas du får en bättre sommar än mig!
    kramopuss / Victoria

    viiictoria@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Mitt sommarjobb som kock i skärgården går ut på att jobba 9-23:00 ca 6 dagar i veckan, och det enda som finns att göra när man inte jobbar är att sova! Allt detta medans mina vänner lever livet ! I need this!

    SvaraRadera
  14. Min flickvän har lämnat mig efter en lång tid och kvar har jag ett jobb där jag jobbar 10 timmar varje dag och är ledig en helg i månaden. I en frys. Är inte det nog för en påse dip, va? Jo, jag tänkte väl.

    SvaraRadera
  15. kommer jobba med att inspektera rälsen i öresundstunneln. Kommer vara nere i mörker hela sommaren i en temperatur på 10 grader. ingen semester heller har man för den delen. Tänkte först att jag kunde lyssna på lite musik under tiden, men nej se det gick inte. Måste ju höra när tågen kommer

    fuck!

    erik d

    SvaraRadera
  16. Min son har vattkopper så han får inte gå ut, min båt har gått sönder. Min nya lägenhet är så förbannat dyr så jag inte har råd med något annat och jag är nyseparerad. Nu skall jag fortsätta knyta snaran.

    /Christoffer Daal

    SvaraRadera
  17. har fått reda på att min pappa har varit otrogen i 5 år och mitt sommarjobb är att ta hand om min mamma som äter lugnande och vill begå självmord. Själv äter jag antideppressiva och ska strax gå till min psykolog, livet leker...

    SvaraRadera
  18. Alla klagar på sina jobb, jag skulle hemskt gärna ta ett jobb, vad som helst! Jag sitter här och stirrar, fruktansvärt arbetslös och utan pengar. Och hur ledig man än är kan man inte hitta på särskilt mycket kul utan några pengar. Och när alla mina kompisar jobbar och tjänar pengar, känner jag mig inte direkt lyckligare/mer lyckad... + att man blir helt ensam hela dagarna då alla är på jobbet.
    Jag får nog spendera sommaren stirrandes, sittandes på en stol. Eller kanske en solstol. Och sola sönder hela huden. Om solen skulle få för sig att till fram, vill säga.

    SvaraRadera
  19. till skillnad från de andra tänkte jag strunta i kryddet, jag jobbar 07.00-16.00 som vaktmästare, en 18 årig tjej i en liten byn där alla kan se mig ligga i rabbarten. Men de är i fem veckor de, sen åker jag till magaluf med mina vänner, hade behövt något uppmuntrande fram tills dess.
    Du är för härlig, men de kanske du visste.
    /anna petersson utan krydd

    SvaraRadera
  20. Kort och gott kan jag väl sammanfatta att jag är en student som lyckades få ett sommarjobb som börjar 2 juli, vilket innebär att lön inte kommer trilla in förns i augusti, vilket i sin tur innebär att jag ska klara mej på de 5600 jag fick från CSN i MAJ ända till den 27 AUG.

    Utan pengar spelar det ingen roll om jag har ett bra sommarjobb som jag trivs med eller ett utomordentligt kärleksliv. Jag kan inte göra ett skit under hela sommaren, förutom att tacka nej till fika, utflykter, resor, bio och allt annat som vänner vill ha med mej på.

    "No money no funny" och hejdå till sommar och socialt liv...

    SvaraRadera
  21. Sommaren ... Det är något jag inte varit med om sedan jag gick ut skolan. Hade först ett pissigt jobb där jag bara va tillsvidare anställd. Som efter 6 månader på något konstigt sätt förvandlades till TILLSVIDARE anställd igen, hjälpte inte att säga ifrån. Utan det var bara att TAKE IT OR LEAVE IT.
    Höll ut ytterligare en sommar där utan semester en ända dag.

    Efter jag slutat på det jävla skit stället så hamnade jag på ett trevligt företag som jag jobbar på fortfarande, dock som säsongsarbetare.

    Vad innebär då det? Jo att du e inte ledig en ända dag på sommaren. FAN! FAN! FAN!
    Känns alltid piss när polarna ringer å frågar ska du med ut , så svara man: Nej, kan inte måste upp och jobba 06 imon. FAN! FAN! FAN!

    Så Calle! You can be my hero!

    SvaraRadera
  22. Sommaren blev inte som planerat.
    Skulle gå på semester nästa vecka och fyra veckor framåt. Planerat en fin resa till thailand, så otroligt billigt att resa dit under regnperioden. Var med om en olycka så har gipsat hela vänster arm och fått skruvar i vänster ben. Så det blir ingen thailand med inbokat dykningkurs för att få ta mitt dröm dykcertifikat.
    Trevlig sommar

    SvaraRadera
  23. Sommar, jo det märks ju. Så underbart vacker så att det svider i ögonen! Tyvärr har jag precis blivit av med jobbet på ett i mina ögon förnedrande sätt. Jävla LAS-lista och fy fallera för fega chefer. När skall vi börja premiera duktig personal framför "lojalitet" till företaget? Som om det skulle mätas i tid! ha! Där fick man för all obetald övertid, strävan att ge företaget promo i pressen, utförandet av hundratals uppgifter utanför arbetsområdet osv. Ja, tacka fan för att man är bitter!

    Nu ägnar jag sommaren åt att hitta nytt jobb och det är jävligt jobbigt mentalt. Dessutom svårt att hitta någonting. Att inte veta vad man skall göra i framtiden tär. Så nog kan jag tycka att jag behöver lite uppmuntran. gör inte du också det Calle? So please, om du inte har något jobb åt mig så kanske du ändå kan muntra upp mig med lite Rockband.

    Lycka till med dina jobbplaner förresten Calle, det är rätt! Kämpa på bara!
    / I´m drinking chardonnay and trying to forget

    SvaraRadera
  24. Jag kommer att vinna landslagströjan! Det finns en enda enkel anledning till det. Kaos på jobbet. Har precis tagit över som ansvarig på en arbetsplats där sjukanmälningarna haglar in. Allting går sönder och undertecknad jobbar cirka 60h i veckan. Som om det inte vore nog var jag tvungen att flytta från soliga Karlstad till regniga Växjö, staden som hade mest nederbörd 2008. Inga vänner, inga fester och ingen semester. Min fritid består av att följa din, Alex, Annas och Vesslans bloggar. Så det är fan i mig bäst att ni inte tar semester, då hamnar jag i det ruttna emoträsket och jag tror inte att jag passar bra i smink. Nämnde jag att min sambo sen 2 år bröt med mig när jag flyttade? Kul va?

    satans helvetes jävla Växjöhelvete

    SvaraRadera
  25. Jag har jobbat varje sommar sen jag gick i nian, vill säga 8år... börjar bli lite tråkigt att jobba när alla andra är lediga å man inte kan ta ledigt hur som helst.
    Även att jag jobbar med pensionärer så du kan ju lista ut vad jag gör om dagarna.... sommrarna kan tillbringas på mer trevliga sätt, men vad gör man inte för att överleva? Ett rockbandpacket skulle ju inte vara helt fel! Så jag kan ha något roligt för mig när ja faktiskt är ledig!
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Jag har precis tagit studenten och börjat på ett jobb där jag städar bajamajor. Man tar på sig byxor som är ungefär som vadarbyxor, sådana som fiskar i. Sedan har jag handskar som inte räcker riktigt hela vägen upp på armarna.

    När man har hela utstyrsel på sig så ska man kliva ner i själva "avföringshålet" och med hjälp av en spann tömma hålet. Detta är ett jobb som man inte blir härdad av. Tyvärr.

    Inget tjafs

    Marcus Gunnebo

    SvaraRadera
  27. Glömde skicka med min e-mail adress, så gör det nu la :P henrik_celander@hotmail.com.

    SvaraRadera
  28. Arkivet i kulvertarna UNDER Karolinska Sjukhuset i Solna. Behöver jag säga nåt mer?
    Nä, tänkte väl det...


    pommac1@yahoo.com

    SvaraRadera
  29. Tråkigt sommarjobb? Jag har inte lyckats fixa någonting, så jag kommer vara pank dom närmaste månaderna, medan alla mina vänner sticker till okända platser i Norrland och jobbar. Så här kommer jag troligtvis sitta i 2 månader, pank och jävligt blek pågrund av att det aldrig blir sol i Norrbotten.


    redwhitecrue@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  31. Är tvungen att vara ledig i två veckor från mitt jobb. Kommer bli sjukt rastlös. Första sommaren på sju år som jag ska spendera utan min f.d. sambo. Fattar inte hur jag ska klara av sommaren med tanke på att jag får panik bara av att det är helg. Kvällarna går väl bra, men att vakna bakfull (eller nykter för den delen) och titta ut genom fönstret och se att det är sol och inte ha någon som helst aktivitet inplanerad gör att det kryper i kroppen. Hur fan ska jag klara detta? Supa kan jag inte heller göra, för det har jag gjort i ett halvårs tid nu och kroppen börjar ta rejält med stryk. Nä, det kommer bli många rastlösa dagar och tårar denna sommar. SKITSOMMAR!

    SvaraRadera
  32. Villiam (Du vet min ip-adress ifall jag vinner)23 juni 2009 kl. 11:10

    Hade planerat två resor i sommar men de kommer inte bli av pga av att jag bröt benet på midsommarafton och kommer behöva vara gipsad i stort sett hela sommaren. Inget avbokningsskydd hade jag, så jag kommer behöva betala båda resorna ändå, samtidigt som mina vänner åker och roar sig. Mina föräldrar är på annat håll så jag kommer mest vara tvungen att sitta inne i sommar, något sommarjobb blir det ju inte ens tal om eftersom det skulle vara lite svårt att jobba med gipset. Enda som kommer göra sommaren inte riktigt lika tråkig är era bloggar.

    Calle om jag vinner tävlingen så lovar jag att jag ska försöka skaffa fram en Aqua Limonet-shirt till dig.

    Villiam

    SvaraRadera
  33. Tycker att jag vinner med att jag har brutit lårbenet och i princip alla polare om en vecka åker till Strömstad och sen Hultsfred. Medans jag sitter och tittar ut genom fönstret och blir galen.

    SvaraRadera
  34. Hej!
    Jag sommarjobbar som "kontorsassistent". Det betyder att jag gör arbetsuppgifter min arbetsgivare inte hinner med. Arbetsuppgifterna hittills har gått ut på att hitta skötselanvisningar till olika material på olika företags hemsidor. Ett nästan omöjligt jobb ibland, eftersom att dessa skötselanvisningar gömmer sig längst in i en vrå på hemsidorna. Jag har nog klickat på vart enda knapp på flera hemsidor. Just nu, idag (10:54) är det inte ett moln på himmeln och jag sitter inne på ett kontor och på mitt skrivbord ligger olika ritningar. Idag är min uppgift att mäta, räkna och bestämma hur många kvadratmeter asfalt som skall användas, hur många kvadratmeter plattor, hur många fönster och hur många dörrar som ska användas till ett arbete där ett nytt hus ska byggas. Det som är det tråkigaste är att det inte är ett moln på himmeln utanför fönstret, och jag, sitter på ett kontor från 07:00 till 15:00. Vilket innebär att att man inte kan vara ute i det fina varma vädret mitt på dagen. Stranden är ju bara att glömma mitt i veckorna, eftersom att det är en 30 mnutersresa med bil att komma dit för mig. Om jag hade fått för mig att åka till stranden efter jobbet hade jag varit där tidigast 16:00! och hur många är det egentligen som kommer då? precis, de flesta börjar fundera på när de ska åka hem. Jag hade varit beredd att byta jobb faksitkt, men det är ju lite sent påkommet nu.
    Nu har jag redan ödslat för mycket tid på denna textremsa. snart kommer chefen instormandes och ska se vad jag åstadkommit. Bäst jag återgår. Må väl!

    amandaaplease@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Tåkig sommar

    Såg fram emot en skön semester med mycket löpträning så att man äntligen blev lite vältränad. Nu hann det bara gå 2 dagar in på semester och så bryter jag min stortå i en veteranmatch i fotboll. Det gör inte bara ont i tån utan även i själen då all planerad löpträning är som bortblåst. Ut i solen kommer jag inte heller därför det gör lite för ont än men gå till dörren och hämta budpizza klarar jag av vilket betyder att jag kommer att vara fet när semestern är slut. Lägg till att ingen av mina vänner har semester än så det kommer bli mycket stillasittande och titta ut genom fönstret. kul!!

    Mvh

    Aron

    SvaraRadera
  36. Fille, finest@himlen.nu23 juni 2009 kl. 11:16

    Jag har en hyresvärd som planerat in renovering av min etta mitt under min semester. Härligt att få lite fräscht, men han gav mig en lägenhet där de istället ska renovera toaletten.

    Jag har alltså ett 10-15 kvm rum fylld med saker som annars brukar rymmas i 41 kvm. Jag har byggarbetare som väcker mig varje dag under semester, jag har en tvättkorg som är överfylld och hittar ingenstans att tvätta då vattnet är avstängt. Sist och inte minst: Jag delar dusch och toalett på nedersta planet (jag bor på översta) med alla mina svettiga grannar där det är kö mest hela tiden. Nummer två är inte ens att tänka på då grannen efter i kön förmodligen alltid kommer hata mig när de kliver in i min odör.

    vad som möjligt kan trösta mig är de där grejerna med rockband inkluderat som kommer göra sig snyggt i min lya när allt väl är klart. Det datumet är beräknat samma vecka som jag börjar jobba igen.

    Tack på förhand.

    finest@himlen.nu

    SvaraRadera
  37. anton (följer bloggen så om jag nu vinner så tycker jag du får lägga upp ett fint inlägg med mitt namn, så löser vi det då)23 juni 2009 kl. 11:17

    Tjänat ihop några tusen som jag skulle "leva" på i sommar som arbetslös (tagit studenten för 2 veckor sedan). Men de försvann mystiskt under ett besök på den s.k. "bonnarundan".

    Hela klassen åker runt till alla som bor på landet och får se hur alla bor och får något att äta. En trevlig tradition. Under denna visit försvann mina pengar, vilket resulterar i att jag har fått skippa åka till GBG för att se Morrissey, har inga bensinpengar, kompisar drar till kusten och här sitter jag. Kan inte göra NÅGONTING i sommar. Får låna pengar till glass vafan!

    SvaraRadera
  38. Hej Calle.

    Jag har sä tråkigt nu när din bror och du har lagt ner 1000 apor att jag så hemskt gärna skulle behöva ett minne från storhetseran.

    Jag har för övrigt helt och hållet övergett din brors blogg, men säg inte det - han verkar vara så känslig och ta åt sig av sånt!

    Mvh

    SvaraRadera
  39. Jag har inget sommarjobb. Blev lurad på ett jobb som skulle vara i USA. Har sökt en del annat men inte fått något. Pluggar på universitet annars, är 22 år. Så det är väl egentligen skönt med ledighet? men NEJ! jag bor i sommar hos mina föräldrar för att spara in pengar på mat(bara det gör mig väl förtjänt av rockbandet??), i en stad där jag typ inte har några vänner kvar. Mina fina vänner jobbar bla i örebro eller sthlm, syrran bor i norrköping, några befinner sig i Boston, New York och Spanien. Många av dem ska åka på festivaler eller resa nån vecka utomlands. Något inte jag kan göra eftersom jag inte har några pengar. Så jag kommer knappt kunna umgås med några. jag tänkte sysselsätta mig med att spela Sims, men det spelet har försvunnit i flytten.. Jag kan ärligt säga att detta är första sommaren som jag ängtar till att få börja plugg igen till hösten! (och det är väl inte riktigt normalt?)

    Sofie
    sofie_maja@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Jag har fått sommarjobb på ett litet it-företag. Men jag har inget att göra. Så jag slösurfar mesta tiden. Läser bloggar, ser roliga klipp på youtube. Problemet är att jag sitter vid kaffemaskinen. Så varje gång det kommer förbi någon som ska hämta kaffe, är jag tvungen att trycka på windows+D för att visa skrivbordet.

    Min flickvän lämnade mig för två veckor sedan. Jag har inga planer i sommar. Mina föräldrar är på väg att separera. Snälla ge mig din tröja som det står Schulman på. Jag kommer bära den med stolthet under varje landskamp.

    Mvh William

    Willee__@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Tänker helt enkelt säga att jag vantrivs på mitt jobb som lovade att jag skulle få jobba med praktiskt marknadsföring, istället har jag suttit framför en dator hela dagarna & skickat ut mail till anställda. Jag äter, jobbar, äter, sover & så är det varje dag. Till & med när solen tittar in genom fönstret så rullas det ner en markis snabbt som fan, kul ställe ?! Till råga på allt så sitter min man vid kusten & skickar mms varje dag om hur otroligt fint han har det medans jag jobbar 08.00-17-30 varje dag, underbara sommar !
    Visst, jag kanske inte har det värst av alla ! Men har ni sådär ruskigt tråkigt på erat sommarjobb ?! Känner ni att dagarna kryper fram, har ni sittsår ?! Har ni ett skrivbord överfullt med papper som ska arkiveras ?!

    SvaraRadera
  42. Min tjej har lämnat mig för en snyggare kille. Jag har blivit kickad från jobbet "på grund av finanskrisen". Min bil dog mitt på e4an i helgen och dagen efter var bilen totalt sönder slagen. Alla kompisar har blivit pappa i år. Jag vet knappt hur en unge ser ut. Den som möjligen har sämre sommar är en som är död.

    SvaraRadera
  43. Jag jobbar på ett hotell. Jag måste städa, sängarna ska vara exakt släta efter dem är bäddade, vika toa papper och det får inte vara ett minsta lilla hårstrå på golvet.
    Övriga Arbetare är alla runt 40-60 år.
    Önska mig ett kul SISTA sommarlov innan studenten...
    fyfan.

    fettmabarn@gmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag ska studera en termin utomlands, nämligen i Sydkorea! Beger mig den 23e juli och kommer vara borta i 145 dagar i från vårat högst älskvärda Sverige.

    I Sydkorea kommer jag bo på universitet tillsammans med en sydkorean. Man får liksom en korean, fläkt, våningssäng, skrivbord. Allt detta på hela 18 km2. Skolan har sina regler; alla måste vara på rummen kl 20.00, ingen alkohol, inga flickor, inte umgås på rummen.

    Med råga på det så är det hetsigt mellan nord och syd i korea. Blir nog en bra sommar..

    joonte@gmail.com

    SvaraRadera
  45. Tvingas att lämna mitt hus och pojkvän i England över sommaren för att flytta hem till mamma igen. Har inget jobb på grund av att ingen vill anställa mig såhär sent vilket kommer resultera i att jag och mor kommer gå varandra på nerverna och jag har inte ens pengar att gå ut och köpea en glass för att få lite paus. 10 veckor av detta innan jag kan flytta tillbaka och se min pojkvän igen.

    SvaraRadera
  46. var på arbetsförmedlingen häromdagen. snubben jag pratade avslutade med att säga att jag inte skulle tappa hoppet varpå jag svarade "vilket hopp?"

    SvaraRadera
  47. Jag arbetade utomlands i åtta månader och tjänade ganska stort på det. Tyvärr blev det väl mest att man söp och knarkade bort pengarna så när jag väl kom hem fanns inte minsta öre kvar. Eller jo, jag hade ungefär 280 euro kvar på mitt utländska bankkonto men dagen innan jag skulle åka till Sälen med mina kompisar så drogs 210 av dessa euro i en elräkning. Har försökt i några månader att få mina gamla rumskompisar att betala sina delar av räkningen men det är lite svårt när dom är några hundra mil bort. Till slut fick jag reda på att en av dem hade tagit mina pengar och pengar som tillhörde det par som flyttade in efter mig och spårlöst försvunnit.

    Spola fram till nu. Jag bor hemma hos mamma igen. Eftersom jag inte har någon inkomst kan jag inte betala för mig vilket får mig att må ganska dåligt i största allmänhet. Jag har sökt jobb i snart fyra månader och det enda jag lyckats få är en provanställning på Greenpeace som varade en vecka. Ungefär samtidigt började mitt kompisgäng planera en gemensam resa till Alanya i två veckor. Vad du kanske inte vet är att den här sommaren antagligen blir den sista som vi alla bor kvar i samma stad eftersom vi med största sannolikhet kommer splittras till hösten då vissa ska iväg och plugga. Jag har verkligen försökt att få ihop pengar till den där resan men det har verkligen inte gått, den har alltid varit precis utom räckhåll för mig.

    I går fick jag ett SMS från en av kompisarna på resan, han bad mig att "Hälsa de andra att det är grymt party!" Vilka andra? Alla är ju med på resan. Alla utom jag. Jag sitter nämligen kvar ensam i Västerås och gråtrunkar bort resten av sommaren...

    SvaraRadera
  48. Linnea Johansson23 juni 2009 kl. 11:49

    Ja, vart fan ska jag börja..
    Jo, jag hade planerat den mest underbara sommaren. Vi skulle till Grekland för drygt en vecka sedan jag och min familj. Kvällen innan är jag ute och rider, jättekul till en början! Tills jag faller av och känner en otrolig värk i mitt högra ben. Åker till sjukhuset och får klart för mig att jag fått en stor jävla fraktur. Min doktor råder mig att stanna hemma, så här sitter jag medans min familj blir bruna. Detta brytna ben ställer till med en hel del andra saker också, jag skulle jobbat 7 veckor nu i början av sommaren på äldreboendet där jag jobbar varje sommar, men det går inte nu. Så jag får inga pengar på hela sommaren, jag hade planerat att åka till Stockholm, men det går ju knappast utan pengar. Jag ska dessutom betala tillbax på skatten 4000:- Var ska jag få dom ifrån? nu när jag inte kan jobba? Vad i helvete ska jag göra i sommar????? JAG KOMMER BLI TJOCK, det enda jag gör på dagarna är att äta choklad och tycka synd om mig själv. Jag kommer inte kunna ha sex i sommar heller, vem fan tänder på gips?
    Gör mig nu lite glad Calle, jag behöver verkligen en liten kick.

    SvaraRadera
  49. desiree.monin@gmail.com23 juni 2009 kl. 11:53

    Precis tagit studenten, hade ett finfint jobb framför mig för sommaren... men jag fick sparken innan jag ens började. Så nu är jag pank, har inga planer för sommaren med lätt ångest över vad jag ska göra till hösten och hur jag ska få ihop pengar för att överleva de här månaderna. Kan även påpeka att jag är sjuk och har feber, ont i öronen och halsen samt kan inte prata eftersom jag även tappat rösten helt och hållet.

    desiree.monin@gmail.com

    SvaraRadera
  50. Min sommar kommer inte bli skit! Min sommar är, och kommer fortsätta vara grym. Jobbar bara ungefär två kvällar i veckan. Ägnar dagarna åt att se på film, umgås med vänner som har semester, läsa böcker eller hänga på stranden om vädret tillåter. Snart åker jag till London på shoppingweekend och om tre veckor minisemester till Stockholm. Sedan en vecka i Grekland i augusti. Det enda som suger är att man inte tjänar tillräckligt för allt detta på två kvällar på Hemköp varje vecka så efter Grekland kommer antingen mitt sparkonto vara tomt eller så kommer jag tvingas hora och få någon äcklig könssjukdom. Men det blir en grym sommar fram till det!

    SvaraRadera
  51. Hej Calle,
    För nån vecka sedan hade jag en toppen sommar framför mig, åka vattenskoter i skärgården med vänner, spela fotboll och höjdpunkten var 2 veckor i Turkiet med vännerna. MEN, självklart så lyckas jag ramla 6 meter baklänges från en balkong samma vecka som sommarlovet börjar. Jag kom undan med livet behåll men med en bort plockad njure, en trasig lever och en lunga med hål i sig. Medans levern läker (som tar 3 månader) så får jag inte utföra fysiska aktiviteter så som spela fotboll, simma, dansa osv eler dricka alkohol. Så ingen vattenskoter för mig, inga nattbad med vännerna inget turkiet! Istället för att åka till turkiet så följer jag med mn familj på släkt-träff uppe härjedalen. Inte mitt förstahandsval om vi säger så...

    davdgelhaar@hotmal.com

    SvaraRadera
  52. Min ruttna sommar består av plugg OCH jobb. Inte nog med att båda tar ifrån mig all ledig tid jag har, båda är dessutom aspisstråkiga... Ja, du läste rätt AS-PISS-TRÅKIGA! Har dessutom jäkligt ont i båda fötterna, bara sådär i förbifarten, orkar inte klaga, men jag kan knappt gå. Stackars mig! Åhhhhh, vad ont jag har! ARGH! Gick utöver detta in i en dörr på fyllan i torsdags, så jag ser ut som ett klingon över hela pannan, inte så sexigt, så nu kan jag inte få några killar heller. Misär!

    frida-linnea@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Mitt jobb är så tråkigt så att jag somnar. Jag registrerar, på en bank, om Telefonbanks avtal är passiva eller aktiva.

    Jag sitter med en excellista, som gud glömde, med ett oändligt antal namn. Förfarandet för mitt arbete är följande:
    1.Kopiera personnr
    2.Klistra in i personnr-systemet
    3.Kontrollera om det står aktivt/passivt
    4.Alt-Tabbar tillbaka till excel och skriver 1 aktiv resp. 0 för passiv.

    Nu har jag bara till den 18:e Augusti kvar.
    kul, verkligen. Jag somnar ca 4 ggr per dag och utan snus skulle jag nog sova mest hela tiden.

    Synd om 1000apor, säg till om du vill ha en öl den 9:e Juli som tröst.
    Du verkar vara rolig.

    Tjena/Per Delden (per.delden@gmail.com

    SvaraRadera
  54. Jag tänkte tävla men sen läste jag Erics inlägg. Han som sommarjobbar på reningsverk. Han förtjänar det där paketet. Lätt!

    SvaraRadera
  55. jag ska sitta i fängelse för mord och våldtäkt :(

    SvaraRadera
  56. Alright. Jobbar på ett lager, HELA sommaren. och medans polarna åker till stranden osv, sitter jag inlåst på lagret. Varannan vecka från 13.00-21.15 då man i stort sett missar hela dagen, och varannan vecka från 05.00-13.00, så när man väl släpps ut från lagret, är man alldeles för trött för att faktiskt göra något. Och inte nog med att man inte får uppleva solen, man får inte ens se den! Eftersom stället helt saknar fönster...Och detta ska jag alltå återvända till varje sommar under min studietid. Känner du förtvivlan?

    SvaraRadera
  57. Jag kommer att vara i min lägenhet i södertälje. Jag slutar jobba den 31 juni, och då är jag körd.
    Jag kommer att kolla hur snabbt jag kan kolla på alla 10 vänner säsonger som jag har gjort nu tre sommrar i rad. Roligt för vissa kanske, men jag kan alla avsnitt utan till! Hurra!! Hurra för sommaren 2009!

    Towe Rosell är mitt namn!

    SvaraRadera
  58. Jag ska jobba på arlas kyllager hela sommarn. 4 grader varmt.....

    SvaraRadera
  59. Jag har så förbannat äckligt jävla tråkigt. Jobb? Sällan. Kompisar? Upptagna med fula jävla flickvänner hela bunten. Men spela lite Ps3 då? Ja, men fitt-konsolen är på lagning. Jaha, men skjut dej själv i huvudet då. Ja!

    SvaraRadera
  60. jag har inget tråkigt jobb men ett slitet som tär både på mig psykiskt och fysiskt. (mina kunder har slängt både kontanter - bara lappar - och tomater på mig). visst är jag glad över att ha ett jobb men att jag dessutom inte får nåt sommarschema och att jag bor helt ensam gör att jag spenderar mina dagar men att vänta hemma beredd på att jobbet ska ringa mig så att jag får jobba.
    jag kommer att ha världens bästa sommar, jag lovar! (>.<)

    SvaraRadera
  61. Helt allvarligt? Man blir ju deprimerad.
    Du kan inte ge dina grejer till alla dessa glädjehatande människor.

    Jag ska sova, ligga på stranden och slappa. Så, bättre att ge sakerna till mig, som använder dem till något nyttigt.

    SvaraRadera
  62. Jaha, vart ska man börja? Jag ska jobba på ett servicehus, där jag får byta nerbajsade blöjor på gamlingar. Vissa har även något fel, så ibland åker ändtarmen ut, och då får man trycka in den med sina egna fingrar. Min bästa vän är i Milano och glassar hela sommaren, jag är i en liten håla med för många ändtarmar.

    SvaraRadera
  63. Sommaren 09 som skulle bli de mest oförglömliga månaderna hittills med resor, fart och äventyr slutade med att tjejen gjorde slut, en svindyr lägenhet i Oslo, ett jobb där man får arbetsschemat veckovis och ingen ledighet! Igår fick vi reda på att de ska säga upp tio stycken på jobbet i augusti så nu är inte magkänslan den bästa. Livet kunde ha varit värre men nu känns det tungt när vännerna åker till kusten, på charterresor eller sitter på uteserveringarna i Stockholm eller värmland. Att för första gången vinna en tävling med dina behörigheter som pris känns som ett litet ljus i tunneln :D Tack för en läsvärd blogg och lycka till med fortsatta planer, Calle!

    /lucas.03@live.se

    SvaraRadera
  64. En av mina närmaste vänner håller på och knarkar ihjäl sig. Jag kan inte sola. Jag kan inte bada. Jag kan inte njuta av god mat. Jag kan inte ha det bra. För han dör och jag kan inte hjälpa honom. Dina saker skulle inte göra situationen bättre eller lättare men det var skönt att få skriva ner det. Tack.

    SvaraRadera
  65. Jobbar i ett jordgubbsstånd. Utanför ICA i stan. Man kan bli galen för mindre. Man kan verkligen bli galen för mindre.

    Börjar klockan åtta på morgonen. De två första timmarna händer ingenting. Inte en människa är ute då. Både badgäster och urinvånare ligger och sover. Och sedan exploderar det efter tio. I ca fyra timmar har jag ett av världens stressigaste jobb. I min lilla västkuststad ska alla ha jordgubbar, varje dag. Jordgubbar är det som får samhället att rulla runt. Jordgubbar är bränslet, ett bränsle som jag har monopol på.
    Denna stress medför vissa negativa sidor. För det första finns det en stor grupp av äldre kvinnor (gummor?) som är lite petiga med dessa gudafrukter. Står och funderar, granskar kartongerna länge. Plockar över från den ena etill den andre, för att få större och fler jordgubbar med sig hem, för att få mer valuta för sina pengar. Efter detta betalar dem och avslutar med att konstatera att "det här ju var rena rånet" och fäller en lite nedvärderande blick på mig, en slarvig ungdom som uppenbarligen inte vet ett skit om affärsidéer och dylikt. Jag ler tillbaka, tänker på policyn. Tänker att det här är så lågt man kan sjunka som människa. Jordgubbsförsäljare.
    Det finns ytterligare två typer av människor som ställer till lite extra besvär. Ett. De, egentligen, väldigt snälla och söta sjuåringarna som för första gången själv ska köpa jordgubbar. Men det går ju inte så bra, det där. För de handlar bara med mynt, och tappar allt som oftast ut hälften av dem när de ska räcka fram dem. Och så står man där och väntar på pengarna, som i ett krigsstillestånd. Vill agera. Kan inte.
    Den sista kunde är den mest direkta. Det är han som kastar öl på jordgubbarna. Han dyker ofta upp framåt kvällningen, när han fått sig lite. Lite ragglande kommer han fram, börjar prata lite om någon människa som man aldrig har hört talas om i hela sitt liv, antagligen en av hans suparkompisar. Man sitter där och håller med, nickar och är trevlig. Och så till slut tröttna han på umgånget och svingar sin öl mot jordgubbarna. För sådant är ju ganska kul. Har hänt två gånger, hittills. Ganska frustrerande.

    Om jag har tur får jag sluta vid två. Har jag otur så blir jag kvar till klockan åtta. Det innebär i så fall tolv timmar av dessa typer av situationer. Ofta innefattat ösregn, som blåser in under det veka skyddsnät till plast jag har. Också ofta innefattat kissnödighet som inte går att bota, då kön framför bara blir längre och längre. Det är kallt och jävligt och stressigt och tråkigt och förnedrande och jävligt igen. Dessutom bidrar jordgubbsförsäljningen inte til någon jättehög status. Det är inte det jobbet man drar upp när man vill imponera, om man säger så. Framförallt inte när man är sjutton år.

    Så ett litet pris skulle jag gärna ta emot. Det här blev kanske väl långt dock.

    Ha det! Väldigt roligt att du gått och blivit indie igen. Eller att du överhuvudtaget bloggar.

    david_winsnes@hotmail.com

    SvaraRadera
  66. de tre närmsta veckorna kommer jag vara så jävla svinfull att jag ensam kommer göra en märkbar skillnad på statistiken över svenskens alkoholkonsumtion. efter det kommer jag ha en ångest så stor att jag gråtandes och ståendes innanför väggarna på en trist industri eventuellt slinter med sticksågen. att bryta ner hela sin själ är tråkigt, eller?

    oscars_fanclub@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Opererade korsbandet och yttre sidoledbandet två dagar innan midsommar. dagen efter fick jag en slang 20 cm upp i urinröret när jag var halvt som halvt vaken, kände mig som ett sådant "droga ner" våldtäckts offer. Låg där utan kraft att säga imot. sen på midsommar fick jag knappra smärtstillande i en förtölj med en ortos (Stort skydd som håller mitt ben rakt så det går ej att böja) runt benet och kolla på när dom andra snapsa OP och skåne. Nu är det jätte fint väder ute och jag sitter här inne och kan inte gå någonstanns utan min ortos och kryckor. Var man inte svettig innan så blir man det av att ha ett skydd från häl till ljumsken och hoppa på kryckor. kanon sommar man har framför sig. om 2 månader åker skyddet av, men då är säkert sommren över.
    /M_Thiman@hotmail.com

    MrThi.blogg.se

    SvaraRadera
  68. Emmy Pettersson23 juni 2009 kl. 12:46

    Hej!
    Min sommar är faktiskt ljus. Säljer jordgubbar och tycker att jobbet är helt klart det bästa jag haft. Får träffa folk, småäta jordgubbar hela dagarna, sitta ute och få luft istället för att sitta hemma och sova bort dagen för att sedan sitta framför datorn.
    Det bäta? Om 4 veckor är jobbet avklarat och pengarna ligger i min ficka. Då kan sommaren börja på riktigt med sol, bad och långa kvällar med nära vänner.
    Kanske inte det svar du ville ha, men det var det som var ärligt.
    (tack att du fortsatte blogga!)
    emmy-pettersson@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. I vintras planerade min pojkvän och jag en härlig sommar tillsammans. Han hade ryckt in i militären men han var säker på att hans tjänstgöring skulle ta slut i början av juli. Jag bestämde mig därför för att endast arbeta i juni och vara ledig juli och augusti för att kunna tillbringa maximalt mycket tid med min pojkvän. En tid efter det fick pojkvännen reda på att hans tjänstgöring tar slut först i oktober. Så nu kommer jag att sitta ensam resten av sommaren och dessutom kommer jag att vara arbetslös. FML.

    SvaraRadera
  70. Jag flyttade till pojkvännen i Göteborg, sa upp lgh å jobb i Malmö..för att 3 månader senare bli dumpad. Så nu sitter jag här i Malmö igen..arbetslös och bostadslös. Får bo lite här och där hos vänner, så min sommar kommer bestå av att bära runt på ikea kassar bestående av mitt liv och sitta på arbetsförmedlingen med sorg i hjärtat...

    SvaraRadera
  71. Jag har förvisso semester i 4:a veckor i sommar från mitt telefonförsäljar jobb. MEN!
    Jag ska till Roskilde festivalen nu på söndag och tillbringa där en hel vecka. Vi är 3 personer, muin kompis och hans bror som jag inte känner. Nu är det bara så att min kompis är as förbannad på mig för ett löjligt jävla missförstånd för rn grej som hände i midsommmras. Nu vill han inte va med mig och vill inte ens prata med mig! Han verkar absolut inte vilja få fram en lösning på priobelemet och hör inte ens av sig. Har sett fram mot festivalen över ett halvår och har köpt biljett och resa för 2700kr!
    Så vad fan gör nu har jag tänkt i 2 dygn, så i förmiddags så ringde jag min absolut bästa kompis sen 1:a klass, och jag bestämde mig för att bjuda honom på biljett och resa! Jag hade frågat om han ville följa med innan men hade tyvärr inte råd. Så han tog imot mitt erbjudande och blev väldigt glad. det värsta är ju att det blir ju ganska dyrt dock, vilket jag igentligen inte bryr mig om, för allt löser sig endå tillslut. YES!

    så ser min historia ut, och jag säger det en gång till Calle, du är en förjävla skön kille!
    Det var jag hade och säga, hoppas jag vinner nu!

    SvaraRadera
  72. Simon Bergqvist 17 år23 juni 2009 kl. 13:01

    Jobbar som telefonförsäljare på glocalnet och säljer ruttna pissabonemang, finanskrisen verkar ju inte direkt ha slagit på mina vänner som åker till rhodos och liknande medans jag sitter och ringer till folk från klockan 15.00-21.00 varje dag men de är smällar man får ta. Som grädde på moset missar jag även hultsfredsfestivalen

    SvaraRadera
  73. Hej Calle!
    Jag har inget sommarjobb. Jag har inga pengar. Inget studiebidrag. Alla i min familj har planer för sommaren, förutom jag, för jag är till viss del pank. Jag får inte förtära alkohol på grund av en medicin jag måste ta, så det blir inte många onyktra fester denna sommar. Det kommer väl bli såna fester som jag får gå runt spiknykter på och ja... fnissa(?) åt rent ut sagt dyngraka människor som har skoj med sin alkoholkonsumtion! Om vädret dessutom visar sig bestå av regn så vet jag inte vad jag gör... då är det ingen sommar för mig i år. Så tråkig sommar förväntas jag mig att ha. Men jag får väl hoppas på solsken så något håller sommarkänslan kvar hos mig. Hoppas din sommar ser bättre ut! :)

    /Bantys

    SvaraRadera
  74. Jag har fått en REJÄL finne i pitt-skägget, den har de senaste dagarna utvecklats till en underhudenböld, så nu kan jag inte ens ligga längre. Tack Gud!

    SvaraRadera
  75. Jag är färdigutbildad civilekonom men har inte orkat söka arbete så jag sitter på ett telemarketingföretag och ringer. Jag har alltså lika dåligt och tråkigt jobb idag som jag hade för 8 år sedan. Eftersom lönen är så låg så tvingas jag även jobba även helger. Och eftersom jag nyligen tagit examen så har alla vännerna flyttat till andra städer så när jag väl är ledig sitter jag och läser din blogg;)

    SvaraRadera
  76. Min sommar består av jobb. Ett tråkigt jobb. Semestern har jag redan haft i en vecka, det regnade. Och flytta ska jag också göra, för tredje gången på tre månader. Min bostadssituation är, minst sagt, bristfällig.

    SvaraRadera
  77. ska göra det enkelt. jag gör ingenting i sommar. jag suttit inne framför datorn hittills och inte gjort ett skit, inte ens städa eller torka mig i arslet för allt är så tråkigt!
    det är min tråkiga sommar, adjö!

    fiastankar@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. Jag är lärare så jag ska ha ett långt och innehållslöst sommarlov..

    johejdu2@hotmail.com

    SvaraRadera
  79. Finanskris och finanskris, HALLÅ, jag är Djurgårdare, tror ni vi kommer ha en skön sommar eller? Fan, pengar och tråkig semester är ingenting i jämförelse med mobbing, bottenstrid, svikande fans och en av de största målskillnaderna i röven som allsvenskan någonsin upplevt. Ensamhet och regniga dagar går det att smita ifrån, men ett blå-gult-rött hjärta kan man inte lämna bakom sig.
    crussoe@crussoe.se

    SvaraRadera
  80. Har semester denna vecka. Ligger mestadels och steker i solen, och det kan ju bli rätt varmt. Sen blir det jobb tre veckor i sträck efter det, skitjobbigt verkligen, innan jag sen tar ut tre semesterveckor på raken. Den mellersta semesterveckan där åker jag till Sunny Beach, Bulgarien. Det kommer bli jääävligt varmt vill jag lova. Svettigt värre. Fast jag vill nog inte ha priserna ändå, tack.

    SvaraRadera
  81. Ja, ska man skriva om sitt tråkiga sommarjobb. Jag har ju inget sommarjobb. Jag måste söka jobb hela sommaren. Tog för några veckor sedan studenten och tänkte. YES! Nu börjar livet. Men nej nej. Jag kan inte leva något kul liv för jag har inga pengar. Vill resa, vill till nästan alla festivaler. Jag har tiden till det, o ja, det har jag. Men inte möjligheten att göra det i alla fall.
    /Linnea K

    SvaraRadera
  82. Marcus Engström23 juni 2009 kl. 15:01

    Jobba? Icke da! Jag studerar i Växjö under resten av året men under sommaren är jag tillbaka i min håla där jag växte upp, Hällefors. Tidigare år har jag haft sommarjobb men nu detta år är det helt omöjligt. Där jag jobbade förut tar de inte ens in sommarjobbare längre. Jävla finanskris! Så nu sitter jag här i Hällefors men ungefär 5 000 invånare och har inget att göra. Eller en sak har jag att göra, fiska. Jag har helt enkelt skaffat mig en ny hobby. Fiske, och jag hatar att fiska!


    /Marcus (makkanenge@hotmail.com)

    SvaraRadera
  83. Karoline Jonsson23 juni 2009 kl. 15:13

    Jag vet inte vad jag hade för förväntningar egentligen. Stora förväntningar var det. 2009 skulle bli den bästa sommaren. Jag skulle hitta på massor med roliga saker, fast vad visste jag inte. Göra något annat, komma bort och få nya intryck var väl planen.

    I maj tog det slut mellan mig och min kille. Vi hade varit tillsammans i fem år. Vi hade stora planer på att snart bilda familj och vi hade just varit och kollat lite på förlovningsringar. Vi hade flyttat till en större lägenhet som låg centralt. Vi var lyckliga. Allt var perfekt! Det var i princip bara barnet som fattades.

    En dag kom jag hem från jobbet lite tidigare än väntat. Klev in i hallen, tog av mig vårjackan och plockade upp posten som låg på dörrmattan. Precis som vilken dag som helst. Det jag inte visste var att inne i badrummet ligger min kille med en annan tjej i vårat badkar. Jag kommer in och ser dom tillsammans ligga där..................................................................................


    Fan Calle, nu hann jag inte skriva mer! Du har ju redan dragit en vinnare. Typiskt!

    För övrigt så har du ryckt upp dig och din blogg. Bara positivt! Lycka till med kärleken.

    SvaraRadera
  84. Sommarjobbar på ett ålderdomshem där alla då menar jag exakt alla är otrevliga gamlingar som är så otacksam för precis allting. DET hade jag inte förväntat mig när jag tackade ja till det sommarjobbet ska jag säga dig, jag plågar mig igenom dom lååånga dagarna. Men vetu vad? Jag såg nu att du redan dragit en vinnare, helvete.

    SvaraRadera
  85. Jag ska göra mtrfkn lumpen! Tråkigt? Jag, oerhört! Speciellt då jag är relativt antistortförsvar så jag känner mig som en hycklare redan nu. Sen missar jag U2 på Ullevi, ett band som jag väntat på ska komma hit sedan 2005. Jag kan inte få något jobb för ingen vill anställa mig för att jobba i en månad (rycker in i juli). Fan, sicken skit.

    SvaraRadera
  86. jag jobbar just nu på ett jävla ångest företag där man rullar affischer ut i landet... inte det bästa jag varit med ska jag säga.
    Stå och göra det dag ut och dag in för att få upp slantar till päronen för det här jävla sammhället inte kan ge oss ungdommar en hyresrätt för helvete.
    Varmt som fan i lokalerna!
    Jobba med samma grejj, va för trött psykiskt och gå och lägga sig när man kommer hem.
    Jag vill dö! haha ^^

    SvaraRadera
  87. Hej Calle.

    Jag ska visserligen till roskilde, men direkt efter detta kommer jag vara luspank. Då ska jag jobba som dörr-till-dörr försäljare av tele2-produkter. Jag får ingen timlön och betalar mat och resor själv. Detta suger.

    SvaraRadera
  88. jag är den enda i kompis gänget som INTE har semester gemensamt. jag hade förra veckan, en full jävla vecka av regn. nu jag jobbar 10 timmars pass och är i och med det ensammast i världen. inte kommer sommaren bli roligare av att jag fick 1100 kr i lön nu och har hyra och annat på 6000 kr, tror du jag kommer kunna ha roligt i sommar? de tror inte jag...

    SvaraRadera
  89. d_noice@hotmail.com23 juni 2009 kl. 16:59

    Hm. Spenderar sommaren i Kalmar på ett studentrum på 12 kvadrat. Inget jobb, inga pengar, äter bönor och ris sju dagar i veckan. Jag tog examen början av Juni så jag har ingen ny termin att vänta på, måste helt enkelt ha tag på ett jobb och det var ju verkligen sjukt bra tid att komma ut i arbetslivet just nu. Behöver jag nämna att mitt kk dumpade mig för ett par veckor sen också så inte får jag ligga heller...

    SvaraRadera
  90. jag viker dreggel-servetter på folktandvården. Det säger väl allt?

    SvaraRadera
  91. haha, skön tävling!
    jag har nog en rätt rutten sommar eftersom jag måste vara ifrån min pojkvän som bor i sthlm och jag i hbg och han ska dra till norge och jobba i två månader. Medans jag ska jobba och sen plugga upp mina jävla gymnasiepoäng så jag kan gå någon utbildning som gör mig klok. Sen att jag knappt har några kompisar kvar i hbg gör det hela inte mycket bättre. + att jag bor hemma hos mamma igen (jag är 24 år)

    SvaraRadera
  92. Jag hoppades att jag skulle gilla mitt jobb. Jag hoppades inte bara, jag trodde. Inom hemvården. Min förstaag vara jag galet bakfull. Hade haft borta match på natten, och hade endast 2 timmars sömn i bagaget. På mitt första hembesök möts jag v en dam i 80 års åldern. on har spytt och skitit ner hela sin säng, och hela sig. Dtom luktar ALLT gammalt vin. Förklaringen sto på köksbordet. En tom bag in box. California white,, samma vin som jag druckit mig redlös på kvällen innan. ( Min ursäkt är att det faktiskt var min studentbal ). Jag torkar skit på dagarna. Hur härlia de gamla än är, så finns det inte n jävel som kan påstå att det finns något glassigt med att torka andras skit och spyor. Pricken över I:et vre om jag blev ihjälslagen på den psykosavdelning där jag ska vara senare i sommar...

    SvaraRadera
  93. På sommaren sitter jag inlåst i källaren! Farsan har låst in mig och sen kommer han ner och våldtar mig ibland. Det är min sommar. Tråkig som fan!

    SvaraRadera
  94. hade planerat att resa med min pojkvän i sommar, men nu fick han bara semester juni/juli och jag i augusti så det gick ju inte, istället åker han på peace and love och efter det på lång segling till ryssland.. så jag har en oplanerad en månads semester i augusti (alla kompisar har juli). och inte nog med detta, jag jobbar heltid på McDonalds..

    SvaraRadera
  95. Jag jobbar på en fiskebutik. Det är så sjukt jävla tråkigt. Man är ju ingen brudmagnet heller när man sitter där och ruttnar bara, kommer förmodligen inte få nå mutta heller på hela jävla sommaren. Och i lördags var jag otroligt jävla bakis, det kom in en farsa och hans dotter (som var jäääävligt snygg) och lade upp massa drag och grejor på disken och han ska precis betala och då säger jag " Vänta lite" och håller mig för munnen och verkligen springer mot diskhon som ligger typ 5 meter ifrån kassan och han och hon hör liksom hur jag spyr och allting. Den här sommaren suger kuk och förmodligen kommer resten av sommaren också suga kuk.

    Mail: Journeymanmd@hotmail.com

    SvaraRadera
  96. Nu i sommar så står jag på en kyrkogård och rensar ogräs och krattar gångar. hur kul är det egentligen? Inte alls kul ska jag säga er. Så ge mig något är du snäll Calle.

    SvaraRadera
  97. Sommaren kommer bli bull. Jag försökte få sommarjobb, sökte på 15 olika ställer men inget reslutat. Jag är i behov av pengar för att jag skulle åka på semester med polare till Spanien, men icke, då har man inte råd för det itne finns något jobb i hålan jag bor i. Om en månad är jag också tvingad att åka ner till tyskland och träffa gammla släktingar. Inga ungdommar alls, bara 80 åringar överallt! Det gör inte det bättre att jag missar Åhus beach som är årets höjdpunkt där alla är och festar. Men det tråkigaste är att jag nu kommer vara helt pank och inte kan göra någoting i sommar nästan. jaja, man ska väl inte klaga.

    Robin Rosenqvist

    SvaraRadera
  98. Inge sommarjobb, körningen går åt helvete - lär dröja innan jag får mitt körkort, alla åker utomlands/festivaler och ekonomin är för dålig för att kunna hänga med, mina dagar består utav att vänta på studiebidraget. Känns som det är exakt likadant för alla andra som har kommenterat.

    SvaraRadera
  99. Äh jag ska tillbringa hela min sommar i en håla mitt ute i ingenstans i Norge med att städa nerspydda och nerbajsade toaletter. Idag hade någon sprutlackerat hela badrummet med sitt inre. Nä men det ser ut att bli en riktigt varm och mysig sommar om jag får säga det själv.

    SvaraRadera
  100. Jag ska läsa gymnasiekursen Matte C på distans på mittuniversitet.

    SvaraRadera
  101. Mina arbetstider är 14.00-21.00 och det är inomhus, framför en dator, där jag är telefonförsäljare och alla skriker på mig när jag ringer. Bara för att jag är så dum som stör när solen skiner. "Har du inget vettigare för dig än att ringa nu, när det är så fint väder! gå ut och sola!! istället för att ringa mig!!! HÖR ALDRIG AV DIG IGEN!!! HÖR DU DET?!"
    Det är min vardag.
    När jag kommer hem är jag för slut efter alla invändningslösningar på jobbet av sura människor, så jag tok-somnar.
    Ja, och dessutom, Midsommar, det ska ju vara hur trevligt som helst. Men jag blev dumpad av min pojkvän.
    Ja så äre. och jag har alltid haft svårt att hitta mig själv, så det kommer bli en ensam och slitsam sommar för mig.

    SvaraRadera
  102. Halloj Calle,
    Min sommar känns rätt grå. Och det beror inte bara på att vädret ofta är grått nu, utan det har med jobbet att göra. Såklart. Jag har hand om konferensservicen på ett företag och det är tyvärr inte lika stimulerande som det låter (!). Igår kopierade jag 7 pappersark. Idag har jag...än så länge inte gjort något förutom att sitta vid datorn och slösurfa. 2 timmar kvar till hemgång sen börjar en ny dag redan imorgon! Skjut mig, snart somnar jag bannemig! (Eller skicka nåt som kan roa mig? - hanna.zetterlund@hotmail.com)

    SvaraRadera