måndag 7 september 2009

Dum-Calle

Fick ett sms: "Jag är inte en av dem som gör dig stark som Golden Gate-bron? Adjö Calle".

Det var från Polis-Jonas. Det är ju typiskt, va, att glömma skriva den som är bland de allra viktigaste av alla. Så jävla typiskt. Jonas! Förlåt! Vill snart ses och prata om döingar igen. Hur de låter när man skär av slipsen de hängt sig i och så.

Middag hemma hos mig på torsdag när jag är frisk? Det blir wienerschnitzel! Men med fläskscnitzel - det är fan godare än kalv.

9 kommentarer:

  1. Bäste Herr Schulman.

    Jag har precis upptäckt schnitzelns förträfflighet. Kan du inte härma bror din och slänga upp en liten matlagningskurs på ämnet schnitzel så man får veta hur man ska bete sig?

    SvaraRadera
  2. fläsk är gjejer det.

    Hörru Petter, Calle & alla er andra som gillar Wiener. Så här gör ni.

    Köp en bit urbenad fläskkotlett. Skär upp ca. halvcentimeter tjocka skivor. Banka ut köttet så tunt som du vågar och vill. Tunna skivor=äta många!

    Dessa dubbelpaneras d v s vänds i mjöl, ägg och sist ströbröd. Salta lite innan du vänder i mjölet. Det där med ägget kan vi ta en lite utläggning om. En lite hemlis, om vi håller den inom kretsen, i det vispade ägget häller du i en skvätt mjölk. Inte mycket utan bara lite lagom. Å det sist det viktiga. En liten skvätt wichyvatten. Rör försiktigt ihop det hela så att bubblorna är kvar. Bubblorna gör så att paneringen lyfter sig och blir skrynklig som fejjan på en bulldog. Fritera nu skapelserna i duktigt mycket rapsolja. Oljan skall gå över kanten på schnitzeln.

    Ät och njut av livet!

    SvaraRadera
  3. Körv!

    http://hem.passagen.se/rasmund/index.htm

    SvaraRadera
  4. Eru sjuk me' svinis?

    SvaraRadera
  5. : ( Mean machine....
    Men alla kan vi glömma!

    SvaraRadera
  6. När jag läste inlägget där du radade upp dina finaste så noterade jag faktiskt att du inte nämnde Polis-Jonas. Så mycket har jag, som fan av din blogg sedan länge, förstått att han betyder för dig. Hoppas att det kan glädja honom lite - att till och med en vanlig läsare kan sakna honom som icke omnämnd i sammanhanget.

    SvaraRadera
  7. Det är sånt som händer, lätt att glömma men han förlåter dig nog (; Är själv skit dålig på att hålla kontakten med folk, men du vet dom kan ju ringa dom också :P Ha´n trevlig kväll
    (kan hända att jag skickade det här två gånger, hoppas inte det)

    SvaraRadera
  8. Meh. Vilket fräckt sms. För tänk om du inte alls glömde. Man kan faktiskt inte tvinga sig till en plats som vajer. Hoppas att han skojade.

    SvaraRadera