onsdag 23 september 2009

Kärlek med Calle

Hej Calle!

Jag har ett dilemma. Inget tungt och svårt dilemma, snarare ett ganska angenämt men likväl ett dilemma. Känner på mig att du är rätt person att hjälpa mig eftersom du är en av de (jättefå?) som faktiskt lyckats med kärleken. Det är impigt.

Nu till dilemmat. För någon månad sedan flyttade jag in hos en ny rumskompis. Vi kände inte varandra innan, det var en ren chansning men det blev så bra som det kunde bli. Han är den perfekte rumskompisen och jag gillar honom verkligen. Trivseln verkar vara ömsesidig, vi ser på film, käkar och festar ihop. Det kunde inte inte bli bättre kan man tycka, bara det att jag vill ha honom som mer än rumskompis. Jag vill sova i samma säng. Det har inte gått så långt att jag kärat ner mig riktigt (kan ha med självbehärskning att göra) men jag skulle så gärna vilja testa möjligheterna. Det var länge sen jag hittade en så bra kille som han. Min fråga är: kan jag på något sätt, utan att sumpa ett långvarigt komboskap, prova chanserna till nåt mer?

/Betty


Hej Betty!


Det där var fan svårt! Jag brukar alltid säga "Kör!" i de allra flesta lägen. Men här är konsekvenserna rätt jobbiga om du kör fel.

Jag hade försökt ha is i magen så länge som möjligt, och hoppats på att han röjer sig. Ni har ju alla förutsättningar för att det ska bli så! Herregud - om det finns något mellan er så är det klart att det kommer fram någon gång när ni båda är fulla och tänker "Vad ska vi göra nu?" när ni hänger i soffan efter en festkväll.

Grejen är ju att det strävar dit! Det vill dit!

Jag tycker du ska lita på det. Och absolut inte göra någon sorts intervention och slänga fram alla fakta.

Fan vad jag är sugen på att höra hur det går och vad som händer. Hör av dig när ni hånglat!

Calle

11 kommentarer:

  1. Oh spännande. Du kan väl blogga om det om hon hör av sig sen och de hånglat!

    SvaraRadera
  2. Haha fan va kul. Måste också höra hur det gått!

    SvaraRadera
  3. Men tänk om han kärar ner sig i någon annan medan Betty sitter hemma och väntar på honom. Kul att höra honom knulla en annan tjej när hon ligger och ska sova. Så Betty, få det att sträva lite mer dit. Inte så att det kanske märks men jobba på det. Skapa situationer som leder åt ditt håll. Gör det innan någon bitch kommer och snor honom!!

    SvaraRadera
  4. den här bruden vill jag höra ALLT om!

    SvaraRadera
  5. vill också veta hur det går! =)

    SvaraRadera
  6. BLONDINBELLA Ä BÄST I VÄRLDEN PÅ ALLT!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker hon ska överraska med någon form av mat nån gång, duka upp lite snyggt. Göra det till en date utan att han fattar det. Lite rödvin på det sen om det finns något intresse för mer än vänskap från hans sida så lär det hända.

    SvaraRadera
  8. Åh shit..det kommer att barka åt helvete! Tänk om det skiter sig och så BOR MAN IHOP.
    Nej, jag tycker Betty ska börja spela nätpoker eller skaffa grön starr eller nåt annat. Det känns inte bra.
    .
    Calle, ge oss fortsättningen på denna story sen när du vet..
    .
    http://pjoltas.blogg.se

    SvaraRadera
  9. ahhh!! vill sååå gärna höra fortsättningen på detta!!

    snälla Betty, säg hur det går!! jag tycker lätt att hon ska go for it, precis som någon tidigare skrev, hur skulle det kännas om denne rumskompis tog en tjej till rummet, bara för att hon inte vågade ta chansen... allt vågat, hälften vunnet.... vet inte riktigt hur det där är.

    Själv skulle jag ju aldrig våga göra något. Men vi kan ju hoppas att den här bruden har lite mer mod än mig själv (annars får jag beklaga.)

    Wiiieie jag vill höra fortsättning!

    SvaraRadera
  10. Min pojkvän och jag gjorde exakt den här grejen.

    Vi(plus en kompis till mig)flyttade ihop för precis ett år sedan, utan att vi kände varandra. Och jag tänkte att "Fan-jävla-skit, han är för snygg. Det här kommer att gå åt HELVETE." Men min oficiella linje löd såklart mer "Amen hallåååå det är klart man kan bo med en snygg kille utan att det händer nåt. INGA PROBLEM ASSÅ BA HALLÅ ASSÅ!"

    Det kunde man ju såklart inte. Och det har varit jobbigt många gånger...Men nu, ett år senare, vet jag att det var värt det.

    Om du verkligen gillar honom, och om du tror att han gillar dig, då tycker jag nog att du måste satsa. Faktiskt.

    Mvh,

    Amanda

    SvaraRadera