måndag 7 september 2009

Hej Konsument med Calle Schulman

DN ringde.

Bästa promenad: Jag promenerar nästan aldrig. Kanske till vattendammen från torpet.
Favoritförort: Farsta. Är uppväxt där.
Favoritgata: Nedre delen av Birger Jarlsgatan. Känns som Europa.
Favoritdrink: Hallands Fläder.
Äter lyxmiddag på: Sturehof.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma. För första gången kan jag göra det!
Här bjuder jag pappa på middag: Va? Vad är det för jävla fråga?
Bästa mikromaten: Har ingen mikro. Men det där med pappa - vad fan menade du du? Tror du att du var rolig eller?
Fikar gärna på: Jag vet inte... Kanske Tösse. Men du. Det här känns inget kul längre.
Bästa lunchställe: Du bara fortsätter? Svarar inte alls? Lunchställe? Det känns så jävla irrelevant just nu.
Bästa kaffet: Jag skiter väl i nåt jävla kaffe! Du kan väl svara i alla fall? Du kan väl reagera?
Bästa baren: Ah! Nu vill du inte ens ha svar på dina frågor? Känns ju JÄVLIGT seriöst det här.
Senaste teaterföreställning: Först hånar du mig för att min pappa är död och sen skiter du i att genomföra intervjun. Fräscht!
Senaste utställningen: Men vad fan? Lägg av nu. Det här är inte roligt längre.
En bra gå bort-present: Men fattar du inte? Det är inte roligt.
Favoritlyxartikel: Håll käften nu. Sluta.
Läser just nu: Men håll din jävla käft! Jag vill inte prata mer nu!
Läser helst: Det här är ju sjukt. Brukar ni jobba så här på Dagemns Nyheter?
Favoritråvara: Oj vad jag skrattar nu. Du är verkligen skitrolig. Ha. Ha. Ha.
Favoritfärg: SLUTA!
Favoritmärke: SLUTA NU!!
Favoritskor: Ok. Då så. Då slutar jag svara också. Får vi se hur roligt det här blir. Du kommer få sparken, vet du det?
Dricksprocent:
Modeförebild:
Motionerar:
Det dyraste jag har köpt:
Favoritprodukt på Apoteket:
Lyssnar på: Inte på dig i alla fall.
Bästa förfestmusiken:
Senast gnolade: Det måste vara den där gamla: "Jag ska flänga huden av DN-killen"
Dansar helst till: Jag svarar inte på dina frågor mer. Fattar du inte det? Det här är meningslöst.
Senast köpta skivan: Och du bara fortsätter? Helt jävla sjukt. Hör du mig över huvud taget?
Mitt sämsta köp någonsin: Du gör inte det va? Eller så är du bara en vidrig fan.
Senaste impulsköp: Jag säger inte ett ord till innan du ber om ursäkt.
Senaste fyndet:
Senaste secondhandfyndet:
Mode jag aldrig vill se igen:
Värsta huvudbonaden:
Bästa huvudbonaden:
Favoritaccessoar:
Transportmedel: Men håll käften! Jag menar allvar. HÅLL KÄFT!
Återvinner: HÅLL KÄFTEN! SLUTA!
Hejar på/håller på: Nu lägger jag på! Dra du åt helvete! Ställer du en fråga till lägger jag på.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: (klick)

24 kommentarer:

  1. Fyfan, riktigt jävla tråkigt inlägg. Annars en mycket intressant och underhållande blogg. Frekvent besökare

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående skrivare.

    SvaraRadera
  3. nej det var ju faktiskt lite småroligt såhär på en måndagskväll. ungefär som ett gammalt mash-avsnitt.

    SvaraRadera
  4. JAG ÄLSKAR DIG CALLE SCHULMAN.
    Du är briljant!

    SvaraRadera
  5. Förmodligen det skönaste du har levererat på länge!!!!

    SvaraRadera
  6. Rolig idé.

    I kväll åt jag lite pastrami. Som lite vickning sådär. Satt därute i köket och funderade på varför det heter just pastrami. Att det egentligen är ett rätt roligt namn. Och så kom jag att tänka på - just det - Pastrami. Tjockisen. :-) (Anitha, förlåt) Snälla, snälla, kan du inte visa lite fler bilder på honom? Han var ju bara så söt, den lilla älsklingen.

    SvaraRadera
  7. Inte det minsta roligt, tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Fan Calle, det skulle vara så jäkla fränt om du invigde min blogg! Spelar absolut ingen roll vad det står, tycker bara det skulle vara en kul grejj, haha! Jag har alltså bloggat i en och en halv dag nu och inte en enda jävla kommentar har dykt upp än. Lite udda kanske att fråga en sån sak men jag gör ett försök iallafall, det skadar ju inte, eller hur? :D Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. HAHAHAHAAHAHA jag dör! Han måste ju vara ett totalt missfoster

    SvaraRadera
  10. "En bra gå bort-present:" HAHA!

    SvaraRadera
  11. Sånt här höll ni väl på med på 1000 apor mycket?
    Äsch. Inte så kul! Tyckte bara synd om dig när jag läste det.

    SvaraRadera
  12. "Du är brilljant!"

    "Det skönaste du levererat på länge!"

    Blir mörkrädd när man hör vilka krav som ställs för att man ska anses vara en "brilljant" berättare.
    Kan det vara så att de med de största mest översvallande och överdrivna superlativen är mycket unga individer utan riktiga referenser om vad som är en bra text.

    SvaraRadera
  13. jag älskar din blogg calle.. får jag gifta mig med den?

    SvaraRadera
  14. Jag tyckte det var riktigt kul. Ni andra som inte tycker det har verkligen ingen humor. Håll er till Krister och Krister istället.
    /Anna

    SvaraRadera
  15. Väldigt kul. Särskilt "Senast gnolade: Det måste vara den där gamla: "Jag ska flänga huden av DN-killen". Hahaha du är bäst.

    SvaraRadera
  16. Stort av dig att driva om din egen fars dod! Alex skrev en bok, du valjer att skamta om det...

    jag lagger inga varderingar i detta, tycker bara det ar ett han mot din egen familj - speciellt din bror ALex...

    SvaraRadera
  17. Niklas: ta det lite lugnt, herregud, vem är du att ens döma?

    SvaraRadera
  18. Dvärg-humöret slår till :D

    SvaraRadera
  19. tyckte det var tråkigt

    SvaraRadera
  20. I liked it. *KLAPP PÅ HUVUDET*

    SvaraRadera
  21. Bajskorven kikar in en snabbis8 september 2009 kl. 15:48

    Om man läser kommentarerna till detta inlägg så märker man att vissa tyckte att det var roligt och att andra inte tyckte det. Som om människor hade helt olika smak. Vad konstigt.

    SvaraRadera
  22. Du är brilljant! Jäklar, otroligt roligt gjort, ha ha

    SvaraRadera
  23. Det där var sjukt roligt

    SvaraRadera