tisdag 8 september 2009

Ooops

Har blivit uppmärksammad på att A Non Smoking Generation inte uppskattar vad jag gjort med dem. Tydligen anser de att snus är lika illa som rökning. Hade ingen aning om det. Och här har jag gjort kampanj och allt!

Har gjort dem en björntjänst.

Men fattar inte riktigt hur de tänker. Rökare löper ju större risk att dö än andra. Och snusare gör inte det. Eller? Är snus också farligt? Kan man dö av snusning? I så fall är jag ledsen. Vill INTE uppmana folk att dö i min blogg.

13 kommentarer:

  1. Nej, snus är relativt ofarligt. Ca en-på-miljonen kan få canser i munhålan. Jag hejar på dig och följer med i din kampanj!

    SvaraRadera
  2. Såg också att jag stavade som en inavlad Sverigedemokrat, men du fattar poängen!

    SvaraRadera
  3. Skandal och falsk marknadsföring. Jag tycker de får byta namn till "No Nicotine Generation". Om det inte är så att de lever i villfarelsen att man röker snus...

    SvaraRadera
  4. whatever. we get the picture. :) tycker att du får sluta röka på vilket sätt du vill, Calle ^^

    SvaraRadera
  5. Nikotin ökar risken för hjärt-kärlsjukdomar.

    SvaraRadera
  6. Snus ger ju samma nikotinkick som rökning, och nikotin får även blodkärlen att dra ihop sig vilket anonym här ovan mkt riktigt skriver.. Och så ökar just snus ju chansen för muncancer, men den är väldigt liten, och det ger inte lungcancer som rökning. Jag tycker att du gör mycket bättre i att snusa iallafall, för det påverkar ju inte andra runt omkring dig! (förutom möjligtvis den du pussas med..)

    SvaraRadera
  7. Hm...rökning är farligare eftersom det även påverkar de som inte röker. Men valet är ju ens eget.

    Förstår deras tanke kring kampanjen, dock tycker jag att den var fräsig! Lite old-school på något sätt, får en att tänka på gamla reklamer där någon pratar med gammal och stel "Stockholmar-radioröst" och säger: "Rök, den nya fantastiska nikotinfria cigaretten!"

    SvaraRadera
  8. http://blogg.aftonbladet.se/hovbloggen/2009/08/jan-dinkelspiel-och-ellen-stendahls-brollop

    ÄR det inte Alex på tredje bilden ovanifrån???

    SvaraRadera
  9. Anonym: Ja, det är Alex och kollar du riktigt noga så ser du nog även vem han pratar med. Ja, just precis. Det är Daniel Westling. Kanske diskuterade de Daniel Westling klippen de gjorde på 1000 apor?

    SvaraRadera
  10. oftadetärfarligtattsnusa? fail.

    SvaraRadera
  11. Ja, hahaha! Jag tänkte väl att det var skumt att nån anti-rökarförening förespråkade snus.

    SvaraRadera
  12. haha jag tyckte också det var skumt i med att i fredags hade vi en kille därifrån som föreläste om allt detta och sa då att dem tyckte att rökning och snusning var lika illa och sen såg man vad som stod här :P haha

    SvaraRadera