söndag 20 september 2009

Livet

Det är inte så lätt att leva alltid. Det slog mig just. Även om allt är en tävlan i att verka framgångsrik och ha medvind och ta allt med en klackspark. Det är inte så lätt att leva. Livet kan vara ganska fult och kallt och hårt. Vi vankar fram en stund här på jorden och gläds åt de fina sakerna och så dör de vi är nära i långa, trånga sjukdomar och sen dör vi väl själva också och har inte gjort just någon skillnad alls.

Sådärja. Nu har jag skrivit det. Nu kan jag bli glad igen. I don´t like sundays. Inte ni heller va?

14 kommentarer:

  1. U2 har en bra låt om söndagar; Sunday, bloody Sunday.
    Jag är mindre för måndagar dock, finns en låt om dem också: I don't like Mondays - Boomtown Rats.

    Båda handlar väl inte om själva dagarna i och för sig men..

    SvaraRadera
  2. sunday bloody sunday handlar om en händelse på Nordirland. så den handlar inte alls om hur hemska söndagar faktiskt är. booyah

    SvaraRadera
  3. Hej Calle. Jag har en fråga som berör ditt bloggnamn är det Mania som i ett land ex. transylmanien eller är det Mania som att man har mania för någonting?

    Jag och mina vänner undrar så. Vi har slagit vad om namnet så vore glad för svar :)

    Grym blogg!

    SvaraRadera
  4. Nix. Hatar med alla jävla nedrans söndagar. Å det är som du säger. Vi går här en jävligt kort tid och mycket är dret... För tillfället försöker jag skriva mitt examensarbete på universitetsnivå och samtidigt försöka hålla min lillasyster med anorexi i livet... Så när man väl träffar på lyckliga stunder gäller det att haffa dem, det är viktigt. Vi borde visa varandra mer uppskattning i livet, medans vi ÄR här. Tala om för alla vi tycker om ATT vi tycker om dem. Så det så.

    SvaraRadera
  5. Nopp, gillar inte söndagar heller. Alla dagar i veckan är bättre än söndagar.

    Ehh jag får nog ta och skaffa mig en söndagskille.

    SvaraRadera
  6. Inget går upp emot lite nattlig melankoli. Äntligen är den ångestfyllda söndagen över men vad är det som väntar oss runt hörnet? Jo, den mördade måndagen. Wo-ho.

    SvaraRadera
  7. Söndagar är fantastiskt! Jag och min kärlek har heliga söndagar, där vi bara är, kollar film, lagar god mat och... Ja, bara är. Tillsammans. Det är fantastiskt! :)

    SvaraRadera
  8. Jag blev förbannad över att ingen hade talat om för mig hur svårt livet egentligen kan vara. Jag hade velat ha en förvarning. Fast frågan är ju hur kul det hade varit? Att gå runt och veta att något jobbigt och svårt antagligen kommer att hända?

    SvaraRadera
  9. vänta.. är det söndag idag?

    SvaraRadera
  10. Så sant! För mig är söndag likamed arbetsångest. En ny vecka närmar sig. Jobb jobb jobb. Men klaga får man inte, alldeles för många som går arbetslösa nu ju. De kanske bildar något slags brödraskap och går emot de som tjafsar och fyfan-suckar åt livet, trots anställning och stadig inkomst. Men vi finns, vi också! Bra blogg, Calle.
    Write on

    SvaraRadera
  11. Fint och eftertänksamt. "Life is a bitch and then you die." Förhoppningsvis får vi älska lite på vägen. Nu går vi ut i livet och gör så vårt bästa. Hoppas du får en bra vecka. Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  12. Jag börjar tro att jag är den enda i världen som faktiskt gillar söndagar. De brukar vara så skönt långsamma på nåt vis. Igår spenderade jag, sambon och bästisen sex timmar ute i svampskogen till exempel. Förra veckan satt vi en massa timmar på världens mysigaste café. Söndagar rockar!

    SvaraRadera
  13. Inte för att vara något deppig, (eller för den delen en jävla fjäskröv) men skönt att höra någon annan ha de mörka tankarna på söndagarna.. :) alltid en tröst att höra att man inte är ensam om att ligga och känna sig som mest ensamma människan på jorden - och fundera på vafan för mening med nånting det är?

    Och för övrigt... jag är 84;a och håller med dig ang. 80talistlathet. jag tror att entreprenörer blir bäst efter 30 - 35 års ålder... den tiden behövs för att tramsa av sig...

    SvaraRadera
  14. Tack vare dig och din brorsa får man lite lust att stå ut! Ni är verkligen ljus i mörkret!!

    SvaraRadera