fredag 18 september 2009

En kvarts miljon

Vi gör budget för nästa år här på Metronome. Dicken berättar för mig vilka utgifter vi har. Det är löner och resor och allt möjligt. Och så kostar det tydligen en kvarts miljon för att sitta där vi sitter och för att vi ska ha fungerande internet och papper i skrivaren och såna saker.

En kvarts miljon. De pengarna borde man kunna göra något vettigare för. Var är själen och hjärtat i en kvarts miljon? Var är det kreativa i en kvarts miljon? Var är det köttiga?

Jag vill ha själ och hjärta i det jag gör! Jag vill be någon som kommer förbi kontoret att köpa med sig lite Nescafe. Jag vill springa ned på stan och köpa frimärken när jag mot all förmodan behöver posta något. Jag vill kunna säga "Fan, vi har inget papper i skrivaren. Kan jag mejla fakturan istället?"

En kvarts miljon. Fy fan vad sjukt ändå.

11 kommentarer:

  1. en kvarts miljon e ju inte så mkt
    hur många sitter där ni sitter?

    SvaraRadera
  2. Fick nyss veta att vi betalar 600 000 per år för samma sak: papper i skrivaren och sittplats typ. Vi är fem personer. Sjukt är rätt ord!

    SvaraRadera
  3. men man skulle ändå kunna göra så sjukt mycket annat för det. I ett annan sammanhang skulle det låta mera.
    Calle, skulle du inte kunna länka några bra bloggar du fått i tips i kommentarerna? :)
    Så vet man vad du gillar! :D
    (http://tec.blogg.se)...

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag skulle vara en effektiv person som kan hjälpa företaget att sänka kostnader genom att titta över och hjälpa företaget mot ett betalt uppdrag.

    /CamillaG

    SvaraRadera
  5. Rätt inställning Calle!

    SvaraRadera
  6. Men Calle, flytta till Katrins kontorshotell!
    Trots allt bråk mellan er förr i tiden tror jag att du och Katrin njuter av varandras sällskap, visst är det så?

    SvaraRadera
  7. en kvarts miljon skulle man kunna köpa typ 50 000 renrasiga perserkatter för. galet.

    SvaraRadera
  8. Ebba: tyvärr inga 50 000 perserkatter.. möjligtvis 50 st! (50 * 5 000 = 250 000)

    SvaraRadera
  9. Välkommen till min värld Calle - här dänger vi kreativitet på köksbordet, och det var jävligt länge sen det fanns papper i skrivarn. Men kul är det! Får vi in 30 lakan, så är det en weekend i NYC, så enkelt är det. Får vi in 0, ja då blir det blodpudding en månad. Live and let die!

    SvaraRadera
  10. Alltså det här med Nescafe... Säger du det på English à la "neskafeeej" Eller svenska "neskaffe"? Jag hävdar att man säger det på engelska men stöter på motstånd :P

    Låter ju förjävligt att säga "neskaffe"

    SvaraRadera
  11. Caroline för helvete20 september 2009 kl. 23:28

    Släpp en dvd! ! !

    SvaraRadera