fredag 4 september 2009

Synopsis

Det jag gör hela dagarna på jobbet är att hitta på programidéer. Det låter ju brackigt, men det är det inte. I mitt fall handlar det oftast om tio episoder som sänds på nätet. Det är lite mer lättjobbat än gammel-teve. Och det gillar jag. Det går snabbt och jag tar genvägar och allt ska gå så snabbt och enkelt som det är möjligt.

I övrigt är det samma sak som "fin" programutveckling". Jag skriver ett förslag med idé och hur det skulle genomföras och vilka som ska vara med och kundvärden och allt sånt. I allt jag gör måste jag tänka på kunden. För det finns alltid en kund i mitt jobb.

Så skriver jag en synopsis. Och varje gång jag skriver det tänker jag: "Här sitter jag och skriver en snoppsis".

Så mumlar jag det för mig själv när jag skriver. Snoppsis... Snoppsis... Snoppsis... Skriver snoppsisen.

6 kommentarer:

  1. Men jag antar det är dig vi har att tacka för att "Att vara Alex Schulman" fortfarande lever i TV-format?

    SvaraRadera
  2. Det stämmer. Vi har Calle att tacka för mycket, kolla in här: digital.metronome.se

    SvaraRadera
  3. Jag har ett par TV-koncept att pitcha Calle, vart vill du att jag ska vända mig? Jag vill självklart ha deg, men det kommer det vara värt.. för idéerna är fantastiska. FAN-JÄVLA-TASTISKA!

    SvaraRadera
  4. Hahaha.. jag fick ange "pervo" som validation-code. Bra jobbat, blogspot.

    SvaraRadera
  5. Haha,....vart full i skratt nu..
    Och även igår när jag läste om lappen i porten!
    Den va verkligen "mitt i" ha ha...så skulle jag göra om mina idiot grannar skulle ha fest!
    Skaffa dig en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Jag tror Calle kokar kaffe, spinger ärenden och kör kopieringsmaskinen på sin gamla arbetsplats.

    SvaraRadera