lördag 12 september 2009

Pastrami vet att lyxa han


Jag ser framför mig precis vad som har hänt. Katten, som heter Pastrami, vaknade imorse och gick ut i köket och åt lite tonfisk. Plötsligt kände han att det nog var läge att gå på toaletten och klubba av sig litegrann. Sen då? Ja vad fan. Det är ju lördag. Vartför inte lyxa till det lite extra? Så han kilade in i sovrummet och liksom släpade sitt kattanus mot heltäckningsmattan för att torka sig. Jag menar - vem skulle INTE göra det om man hade chansen?

Bra mycket skönare att göra det på heltäckningsmatta än parkettgolvet. Det vet han sen gammalt.


Sen gick han ut på balkongen och somnade om. På tryggt och långt håll från en svärande Anitha.

17 kommentarer:

  1. Jag kan inte sluta garva! Fruktansvärt roligt skrivet.

    SvaraRadera
  2. roligaste blogginlägget i år tamejfan! I love u Calle!

    SvaraRadera
  3. Katten gör så när den är lös i magen. Då lossnar inte korvarna utan lite fastnar i pälsen, och katter gillar inte att slicka i sig någon större mängd bajs. Alltså kanar de med rumpan mot golvet, och vad är inte mjukare att torka kattrumpan mot än en heltäckningsmatta?

    SvaraRadera
  4. fyfan vilket äckel...

    SvaraRadera
  5. vit heltäcksmatta? är du nån sån där sorts amerikansk överklass man ser om i teve?

    SvaraRadera
  6. För att svara på Anonym 15:06 så kan katter också göra så om de är väldigt hårda i magen, om de har hår/päls i bajset som "trådar" sig och inte vill lossna. Annars kan det vara en inflammation på analsäckarna. Man får hålla koll på bajset och kattens allmänstatus helt enkelt. /kattnörd :)Mycket söt katt för övrigt!

    SvaraRadera
  7. För några dagar sen surfade jag runt på olika bloggar som jag brukar göra och hittade en artikel liknande den som du läser nu och där stod det att man kunde
    tjäna tusentals kronor inom några veckor genom att investera enbart 60
    kronor. Lurendrejeri tänkte jag men nyfiken som man är
    fortsatte jag att läsa. Man skulle skicka 20 kronor till var och en av dom tre namnen och adresserna som stod med i artikeln. Sen placerar du dig själv längst
    ner på listan på plats #3 och postar den i så många
    nyhetsgrupper/forum/bloggar som möjligt.

    Jag tänkte att det kan inte skada att prova, vad har jag att förlora
    förutom 60:- och frimärken eller hur? Och 60:- är ju inte hela världen
    att förlora om det inte skulle fungera. Jag investerade dom futtiga 60:- och gissa vad, inom 7 dagar började jag få pengar på posten. Jag trodde att det skulle sluta snart men pengarna bara fortsatte att komma lite i stöten. Efter ca. 1 månad
    hade jag tjänat 7 000:-. Nu skall jag då berätta hur det fungerar och viktigast av allt varför det fungerar. Var säker på att du skriver ut en kopia av denna
    artikeln nu.! Så du kan få information om du behöver. Jag lovar att om
    du följer instruktionerna till punkt och pricka så kommer du tjäna
    pengar så snabbt och enkelt som du inte trodde var möjligt!

    Läs hela denna texten noga (skriv ut den,ladda ner den eller kopiera
    den) följ instruktionerna och bara se pengarna komma in!!!
    Det är enkelt, lagligt och framför allt du behöver bara investera 60
    kronor + frimärken
    Det är inte en bluff, det är inte ohederligt, det är inte olagligt och
    det är 99 % ingen risk - det funkar verkligen
    Var snäll och följ dom här instruktionerna till punkt och pricka.

    Det här programmet fungerar tack vare ärligheten och integriteten av
    dom som är med. . Du kommer nu att bli medlem i Mail
    Order Business.Här är dom fem stegen till framgång:

    STEG 1:Ta 3 separata bitar av papper som du skriver "snälla lägg till mig på din mailing lista". Sedan skriver du ditt namn och adress på
    lapparna.
    STEG 2: Nu tar du och skaffar dig 3 st svenska tjugo kronors sedlar
    och lägg en i varje kuvert (Du behöver 3 st kuvert)
    STEG 3: Nu skall du ta och placera ett utav dom papperena som du skrev
    på förut och lägga i varje kuvert.
    (du skall nu ha 3 förseglade kuvert med en lapp med "Snälla lägg till.
    och ditt namn och adress och med en svensk tjuga.)

    Vad du skapar nu är en service. Detta är absolut lagligt. Du begär en
    laglig service och du betalar för den.!

    #1 Christer Neiström, Boda 292, 84013 Torpshammar
    #2 Alexandra Olofsson, Hornsgatan 4H, 26339 Höganäs
    #3 Jenny Fredin, Ågesta broväg 51, 12343 Farsta

    STEG 4: Nu skall du ta bort #1 på listan du ser ovanför, och sen
    flyttar du upp dom andra (3 blir 2, 2 blir 1 osv.)och sen lägger du
    till ditt namn som nummer #3 på listan.
    STEG 5: Ändra vad du vill i denhär artikeln, men försök att ha kvar
    artikeln så nära artikeln som möjligt. Nu skall du posta artikeln på
    så många nyhetsgrupper som möjligt. Behåll en kopia stegen för dig
    själv och när du behöver pengar kan du använda den igen och igen.

    Var snäll och kom ihåg att den här "affären" fungerar tack vare
    ärligheten och integriteten av dom som deltar och deras lyhördhet till
    stegen. Notera: att det kan vara bra att behålla lapparna du får och deras
    adresser för att kunna bevisa att det verkligen är en service du
    tillhandahåller.
    Skicka pengarna nu och posta detta brevet (Fast modifierat med ditt
    namn) i så många nyhetsgrupper som möjligt, för ju mer ställen du postar detta på, ju mer pengar får du!!


    Det här är inget vanligt värdelöst kedjebrev, det funkar faktiskt och är ett enkelt sätt att få lite extra pengar på!


    Ge detta en chans nu... det kommer vara ett av dina bästa beslut någonsin ;)

    SvaraRadera
  8. jag saknar svarta faran!

    SvaraRadera
  9. Detta är lätt det roligaste jag läst på länge.. Så enkelt men ändå så otroligt roligt!

    SvaraRadera
  10. Mina katter gjorde sånt när de hade mask i magen/anus. Kanske värt att kolla upp?

    SvaraRadera
  11. Visst ja, Svarta Faran! Vad hände med den?

    SvaraRadera
  12. Åh, när jag vaknade i morse så upptäkte jag en sån där snigelrand av bajs i mitt vardagsrum. Med en bajskorv i slutet. Mission completed.

    SvaraRadera
  13. baaahahaha. nu började jag dagen med ett leende, tackar.

    ps. jag var en gång kattvakt åt en katt som pissade på en spisplatta så att kisset låg kvar i den lilla försänkningen i plattan, idiotkatt.

    SvaraRadera
  14. åh helt underbart. älskar att det syns så väl på bilden också hur långt han har åkt. har en vovve som gör exakt lika dant. lyxar till det för sig på mattorna!

    SvaraRadera