tisdag 15 september 2009

I mitt huvve

Har svårt att fokusera. Träffade mina bröder idag. Mina två vanliga och min äldste bror från pappas förra äktenskap. För det är pappas födelsedag idag. Och det var både lite sorgligt och lite vackert med fyra schulmän gående bredvid varandra.

Och så tänker jag på Blog Awards, där jag är nominerad. Bryr mig lite mer än jag borde om den där omröstningen. Och jag tänker att om jag inte vinner i min kategori så kommer jag att sluta blogga. För då skulle det kännas tröstlöst. Rätt så töntigt. Men jag känner ändå så.

Och jag tänker på mig själv. Har varit sjuk i tio jävla dagar och jag känner att jag inte är en bra man hemma. Lat och jävlig. Vet ju att Anitha älskar mig i alla fall, men känner mig otillräcklig. Och det får mig att tänka på ensamstående mammor och hur otillräckliga de måste känna sig åt alla håll och kanter.

Och så tänker jag på det HÄR stället där jag gästbloggar nu i veckan. Det är Dickens frus bolag. De jobbar med rekrytering, och jag bloggar om hur jävla sopiga 80-talisterna är. Jag är också sopig, men jag är inte född på 80-talet.

Och nu tänker jag... gå hem.

16 kommentarer:

  1. Calle, du får inte sluta blogga! Du är gör ett grymt bra jobb! :)

    SvaraRadera
  2. Sluta blogga för du inte vinner ett litet töntigt pris?! Vad hände med att blogga för att det är kul och den familjära och snälla känslan här och icke vinstdrivande etc.. etc..
    Skärpning Calle! Ryck upp dig!

    SvaraRadera
  3. I feel you!
    Jag slutade med skådespeleriet när jag inte fick en Oscar. Jävla sopor. De såg inte min talang.
    Nu ska jag operera bort snoppen och bli årets "Mama"..annars jvl..
    .
    .
    http://pjoltas.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Hej Calle! Första gången jag läser din blogg och jag kan ärligt säga att jag har läst den non-stop i 1½ timme. Fängslande? Oh ja. Tack för ett bra tidsfördriv när man som bäst behöver det och för att jag upptäckt en väldigt unik människa som är bra på att blogga, fängslande.

    Anna

    Ps. Fortsätt skriv om Anitha, det gör nog alla människor varm i hjärtat. Ds.

    SvaraRadera
  5. Det är okej. Du har gjort det här penisavlånga landet en större tjänst är premiärministern och bebishuvud och allt vad de heter. God dag Calle Schulman, jag stämplar i alla fall ut från den här bloggsfären nu.

    SvaraRadera
  6. Vilken jävla fjant. Även om jag tycker att din blogg är helt ok i allmänhet hoppas jag att du inte vinner det där priset. Barnsligt.

    SvaraRadera
  7. Min krönika belyste också detta fenomen med delar av generationer, kolla här själv
    http://shemind.blogspot.com/2009/09/ironi-i-sin-renaste-form.html
    För övrigt: Sluta i-n-t-e blogga, gillar dina skriverier.
    Mycket!

    SvaraRadera
  8. Om du är sjuk varför är du inte hemma då? Krya på dej!

    SvaraRadera
  9. Röstade på dig, självklart! Men sluta FAN inte blogga om du inte vinner.

    SvaraRadera
  10. Du, cheer up. Det är nog bara förkylningseffekten som gör att allt känns segt. Då bloggtävlingen annonseras av Veckoreyn (på vars hemsida majoriteten av dina läsare förmodligen ändå inte hänger) så borde resultatet i sig ha relevans därefter.

    SvaraRadera
  11. jag har röstat på dig! inte för att du sa åt mig, utan för att jag ville :)

    SvaraRadera
  12. calle, ha sex- drick öl- ät god mat- sov.

    SvaraRadera
  13. Sluta inte blogga! Det vore ju rent ut sagt elakt mot oss trogna läsare. Du är ju bäst.

    SvaraRadera
  14. Äh, ingen bryr väl sig om det där priset ändå?

    SvaraRadera
  15. Ja, vad ska man säga? Självklart har jag röstat på dig, det skulle jag gjort utan att du skrev "rösta på mig" för att jag gillar din blogg, för att man känner sig delaktig i din blogg på ett helt annat sätt än i andra bloggar som har lite fler läsare (än typ jag har..), för att det ÄR en trevlig och familjär stämning här på något vis. Jag tycker verkligen det. Folk som varken läser eller skriver blogg, fattar inte det här, men så är det. Och visst, det kanske är svårt att behålla en sån känsla, men du får väl försöka iaf.. Ja, det tycker jag! Vi gillar ju dig och din blogg. Japp. Hej ska du ha!

    SvaraRadera
  16. Har lagt min röst på dig!!!

    SvaraRadera