torsdag 10 september 2009

Min kväll i bilder

Anitha är ute på äventyr idag också. Så jag tänkte att jag ska nog försöka ha en mysig kväll på egen hand.


Jag åkte till Willys och köpte kantareller! Kantarell-toast! Jo, jag tackar jag. Jag köpte ganska mycket, för de krymper ju. Särskilt Willys krymper. Så mycket fukt som de sprutar på dem där.


Aldrig snåla med smöret när man steker kantareller! Jag har nog aldrig ätit en kantarell och tänkt: "Nä, den här smakade för mycket smör". Just det. Snåla ICKE på smöret.


När kantarellerna började blir klara - jag gillar när de små blir nästan knapriga - har jag ännu mer smör i pannan. Så steker jag brödet. Hå hå. Förbjudet!


Har vi någon öl hemma, kanske? Jag hade nog på känn att vi hade det.


Javisst! En iskall rackare. Så kall att den nästan fastnade i diskbänken när jag skulle öppna den.


Ja... Så åt jag. Tände ett doftljus. Byredos Bibliothéque. Men kände mig kanske lite ensam där jag satt. Lite patetisk. Tittade på Kulturnyheterna och... Ja... Nej. Det var inte så roligt då.


När jag hade ätit upp visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Blåste ut det fåniga ljuset jag tänt till mig själv. Tittade lite genom fönstret. Kom i konstiga tankar.


Tänkte att jag skulle gå och lägga mig, så den här ensamma kvällen skulle ta slut. Men kom mig inte för. Inte trött nog. Tänkte att jag väl får försöka igen någon timme senare. Men kände att... Javisst! Visst kittlar det lite?


Så jag gick på toaletten. Det ser ut som att jag ska stänga dörren efter mig. Det gjorde jag också. Men ångrade mig sen och öppnade. "Det är ändå ingen som bryr sig" tänkte jag.


Blev ledsen när jag satt där på toaletten. Fick starka konstiga tankar. Drogs ned i en spiral av mörker. Kämpade länge emot. Ville inte att det skulle bli en SÅN DÄR kväll nu igen. Vet ju hur orolig Anitha blir när hon hittar knoghål i gipsväggarna och ser att jag "råkat" skära mig på armarna med nåt vasst. "Jag ÄR bra! Jag ÄR någon att räkna med! De skrattar INTE åt mig där ute i världen. Jag HAR vänner! Jag ÄR bra!"


Men kampen mot mina negativa tankar slog snett. Jag förlorade.

Jag blev Birro.

69 kommentarer:

  1. Detta gjorde min kväll bra i alla fall!!

    SvaraRadera
  2. men skärp dig, roligt ända fram till jag blev birro.

    SvaraRadera
  3. Haha! Herregud, haha ;D

    SvaraRadera
  4. Världsklass calle schulman !

    SvaraRadera
  5. Hahaha, åååh! Underhållning, jo jag tackar!

    Ta hand om Anitha nu, hon verkar fin :)

    SvaraRadera
  6. Klockrent Calle! Mycket bra underhållning, älska din blogg! :)

    SvaraRadera
  7. Undrar jag vem som tog bilderna.

    SvaraRadera
  8. Lille,lille ensamma plutten. Underbart underhållande, men samtidigt så berörande. Jag kan känna mig så ensam i bland. Du gav suveränt uttryck för det svarta hålet. Dit vi ibland kastas, när vi minst anar det.

    Tack!

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha ha ha ha ha. Sjuk du, CJ!

    SvaraRadera
  10. haha, klockrent! calle at his finest

    SvaraRadera
  11. HAHA!

    Efter sett det där kan inte din tjej våga lämna dig ensam i fortsättning!

    Mycket roligt. Bra början då allt var lugnt fint och som vanligt för att sakta spåra till att helt spåra ur.

    // k.K

    SvaraRadera
  12. Hahaha, fan vilken underbar människa du är!! så satans go :P

    SvaraRadera
  13. Det här är underhållning!

    SvaraRadera
  14. terrific. Just terrific.

    SvaraRadera
  15. Helt klart bättre än Alex laga-mat bildspel :P

    SvaraRadera
  16. Hahahaha, bästa inlägger du har skrivit Calle!

    SvaraRadera
  17. Ha, ha, ha. Det här är så skruvat och roligt det kan bli. Först tror man att det är något käckt "det-ska-vara-roligt-att-laga-mat" reportage à la Alex. Där sitter man och bara väntar på att Anitha kommer hem och gör tummen upp. Eller att Bengan helt plötsligt är i bild med sitt skägg och sina flip-flops (vad han nu skulle göra hos er men ändå). Och så slutar det med desperation och Birro-ångest i stället. Du har just räddat min annars lite små-tråkiga torsdagskväll. Tack för det, min vän.

    SvaraRadera
  18. Haha, den här bloggen är helt enkelt bäst. Gillar dig skarpt, Calle! :)

    SvaraRadera
  19. Ha ha ha! Ta hand om dig grabben! Du e bra!

    SvaraRadera
  20. bra inlägg kalle! västkust snart?

    SvaraRadera
  21. Hahaha! Sjukt kul. Nog faktiskt den bästa Birron du serverat hittills. Kika gärna på en parodi på Håkan Hellström, Birro, göteborg och svensk pop här: http://kstahle.blogspot.com/2009/09/voila.html

    SvaraRadera
  22. Upplevde faktiskt precis samma sak..
    Fast jag blev Anna Odell och ska nu ta en bulle till Liljeholmsbron.
    Ses på Liljevalchs och på banken!
    .
    .
    http://pjoltas.blogg.se

    SvaraRadera
  23. HAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!! Fy faen Calle, det här var bäst idag. Efter en riktigt rövig dag på kontoret så lösgjordes endorfinerna efter en bloggkoll hos dig och efter ett halvminuters gapskratt är jag nu färdig för bädden. Goder afton. / Jkpg

    SvaraRadera
  24. Du är sjuk.

    Jag gillar det.

    SvaraRadera
  25. Hahahaha, fan va jag älskar din blogg! Du e tamejfan underbar!!

    SvaraRadera
  26. Du är HELT sjuk i huvudet. Underbart!

    SvaraRadera
  27. Du driver med dem som skär och förstör sig själva.
    Fult gjort. FULT.

    SvaraRadera
  28. På bilden med ölen är du väldigt lik Amanda Renberg.

    SvaraRadera
  29. Underbart att du är öppen med allt det "konstiga" i vardagen. fint fint!

    SvaraRadera
  30. Det här inlägget va skitkul jag som brukar skumma satt och läste noggrant från början till slut och skrattade! Det är t.o.m roligt att läsa om

    SvaraRadera
  31. Asgarvade fram till "Birro"... Ni borde faktiskt sluta håna honom =/. Annars, keep it up Calle :D:D

    SvaraRadera
  32. hahahaha DETTA ÄR HELT CEPE

    SvaraRadera
  33. Fan vad bra detta är Calle!!

    SvaraRadera
  34. Calle, låt Birro vara nu.
    Inlägget var skitkul som det var men Birro-grejen var helt onödig.

    Hoppas du får en trevlig helg!

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  35. hahahahahahhahaaahhaahhahahahaa! DOG

    SvaraRadera
  36. Nä fy FAN vad larvigt. Har du ingen originalitet?? Shit vad du ser upp till din bror!! ALLT e ju snott från honom. De larviga leendena vid matlagningen till Birros ångest ! Get original för fan !!!

    SvaraRadera
  37. hahhaahhahahaha :D denna var fan kul

    SvaraRadera
  38. calle schulman superstar, grym som alltid! :)

    SvaraRadera
  39. Eh, var det roligt? Snarare pinsamt ... Varför är Birro så kul att slå på?
    Live and let live, lille du ... För nå't år sedan var det jätteinne för pretentiösa röster i vulgärmedia att häckla Björn Randled.
    Vem kommer härnäst? Är det en åldersgrej det
    här tröttsamma skitpratet om andra personer.
    Avundsjuka för att de är lika fåfänga som du
    när det gäller att få uppmärksamhet och att de
    lyckas lika bra som du, fastän du egentligen
    är mycket mera värd? Futtigt!

    SvaraRadera
  40. Jag har lärt mig att man ska steka svamp i svinhet olja och ge fan i att röra om tills vattnet är så gott som borta. Sen, och först då, i med en redig klick smör och kasta runt svampen tills den luktar gudomligt smörfräst.

    SvaraRadera
  41. Hahahaha! Fantastiskt Calle!

    SvaraRadera
  42. hahaha! Från bilderna att dömma verkar du ju ha haft ganska fullt upp faktiskt!

    SvaraRadera
  43. Hahahahaha...
    Gillar den sista bilden. Känns äckligt oväntat när d hela börjar med en kantarellmacka...
    haha.
    Men birro är min älskling...
    hah, Jag är därför lite kluven i frågan till detta som kanske märks...
    Hah, kul var det if. Men birro in my heart, så måste därför säga: Neeej! Skärp dig carl!, hah.

    SvaraRadera
  44. Sluta mobba Birro nu,det är inte kul....jävligt olustigt faktiskt...väx upp....

    SvaraRadera
  45. Jisses vilken liten räka du är?

    SvaraRadera
  46. Jag har inte läst din blogg på länge och så går jag in och ser det här, herregud - underbart!

    SvaraRadera
  47. Ikväll har jag en PRECIS sån kväll, och jag vill bara säga att du kanske räddat mig.

    SvaraRadera
  48. Du är helt fantastisk,
    älskar headern hahahahha!

    SvaraRadera
  49. ja det här har man ju inte sett förut, förtjänade ett småleende första gången men nu är det bara tröttsamt..idétorka?

    SvaraRadera
  50. Å, kantareller och naket i ett och samma inlägg!! Fint det!!

    SvaraRadera
  51. haha aw ^^ rape-shower! :D
    du var snygg på sängbilden tycker jag :)

    SvaraRadera
  52. Haha. Du kunde inte låta bli att bli Birro va? :)

    SvaraRadera
  53. Svamp lägger man i kall panna, sedan sätter man på den och låter vätskan sakta koka in.
    När svampen börjar knäppa tillsätter man smör, och steker.

    Därefter brukar jag ha i massor grädde, så man får i sig duktigt med energi.

    SvaraRadera