fredag 11 september 2009

Fick en present!


Min älskade Anitha gav en present till mig igår. En mycket fin väska. Som är sjukt snygg redan nu, och som kommer att peaka i snygghet när jag är sisådär femti år. Mitt i ingenting gav hon mig den där väskan. Jag är överväldigad. Har aldrig fått något så fint.

Nu har jag packat i och packat ur den där väskan lite för många gånger för att det ska vara sunt. Satt alla småsaker där de ska ligga. Mitt finaste block har en egen plats. Min Mont Blanc har en egen plats. Jag kommer inte längre i mitt sorterande nu. Den blir inte mer färdig än så här. Nu ska den användas för att få form och patina!


Så jag började gå runt med den hemma i lägenheten. Gick ut i köket och stannade en stund. Lade den på diskbänken. Sen tillbaka till vardagsrummet. Och sen ut till hallen och provlade den på golvet där lite nonchalant. Och sen tillbaka till vardagsrummet.

Imorgon ska jag ta ut den.

18 kommentarer:

  1. Väskan i all ära, charmant, men den här fantastiska tv-bänken du har, vart har du hittat denna så exklusiva designmöbel? En sådan skulle så fint pryda mitt så annars mediokra hem.

    SvaraRadera
  2. Synd. Hade väskan bara varit lite större så hade du, Carl Schulman, kunnat få plats i den.

    SvaraRadera
  3. Hahh va gulligt, du verkar så skön Calle! Puss på dig & Anitha!

    SvaraRadera
  4. Vad fin! Sjukt fin, faktiskt. Men jag är väl en bonne så jag vet inte bättre....

    SvaraRadera
  5. Montblanc stavas ontblanc -ett ord.

    Inte alls för att jag bryr mig, men jag hAr som joBb att screenA vad folk skriver om detta märke och det är skitjobbigt när folk skriver fel. Typ, jag tror jag har jobbat klart och så söker jagpå Mont blanc med mellanrum eller helt Enkelt MB och så får jag jobba fem timmar till.


    Va säger man?


    Online marketing.

    SvaraRadera
  6. Ett Portabelt dvärg-hus?

    SvaraRadera
  7. Ska du inte ta bort din "andra" blogg. :)

    http://schulmania.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Brunt är ju det nya svarta, eller hur? ;) Fast det känns som om tammefasiken allt är det nuför tiden. Aaja, hursomhelst så klär väskan dig kanonbra! :P

    SvaraRadera
  9. Den släpar ju nästan i govlet!

    SvaraRadera
  10. Riktig businessman Calle, riktigt bra present. Hon är snäll din Anitha

    SvaraRadera
  11. Calle, jag äääääälskar dig!

    SvaraRadera
  12. Ingen Mulberry, ingen sex. Brukar jag säga till Lollo.

    SvaraRadera
  13. Haha, en riktig gubbväska. Och hade den varit lite större hade du nog kunnat krypa in i den.

    SvaraRadera
  14. Insåg först nu hur kort du är. Väskan satte det i perspektiv. Snygg väska för övrigt.

    SvaraRadera
  15. Vad är det för märke på väskan?

    SvaraRadera
  16. Den var fin! Vad har du för diagnos?

    SvaraRadera
  17. hahahahhahaha herregud!! fan va "vardags-roligt"

    SvaraRadera