onsdag 15 december 2010

Listan

Idag ska jag jobba. Inte ett enda möte på hela dagen. Det händer nästan aldrig. Idag ska jag jobba. Inget ska få störa mig.

Om ett par veckor flyttar Hard Hat till egen lokal inne i stan. Längtar dit. Där ska vi alltid ha en flaska whisky. Och jag tänker att när jag jobbar över ska jag få röka där. Det måste vara en founders rättighet.

Och sen gifter jag mig och sen får jag barn och sen måste jag hitta ett nytt delmål. Eller fler.

Tänker ibland fortfarande på min ensamfylla i Nice. När jag skrev listan för mitt liv med just så många punkter att jag MÅSTE leva länge för att kunna pricka av. Om allt går som det ska har jag nu ett gyllene läge att om 18 år pricka av det där med att vänta på en skolgård med en pinsam skylt på mitt första barn. Som pappa gjorde med mig. Om 18 år är jag 48. Fan! 49 är jag! Och det är år... 2028.

Måste fylla på den listan.

Jag har aldrig varit särskilt grubblande eller tänkande. Men nu känner jag ändå att det aldrig funnits så mycket gött att leva för som nu och framåt.






5 kommentarer:

  1. Det låter fint det. Liknande situation pour moi. Nu börjar livet va?

    SvaraRadera
  2. Nice är grymt!
    för ett år sen satt jag och drack pagne på en yacht och idag sitter jag insnöad i örebro med blaskigt kaffe.. Hepp!
    Calle, kan du inte anställa mig som nåt kreativt och roligt? =)

    SvaraRadera
  3. Snälla Calle!
    Sluta röka nu, om inte annat, så för din dotters skull!

    SvaraRadera
  4. Calle, vet du var man köper Lucky Strike utan filter?

    SvaraRadera