måndag 13 december 2010

Ultraljudet!

I morse var vi hos barnmorskan för Ultraljudet. Alltså - det stora ultraljudet. Vi räknade förmak och kammare och fingrar och skallmått och så såg tittade barnet på oss. Stirrade in i kameran utan att blinka. Och jag blev så till mig att jag vek ned blicken. Vi fick veta om det är en pojke eller flicka också, men vet inte om Anitha vill säga det. Återkommer!

Det är en fantastisk känsla - det vet ju alla som varit där vi är nu. Ändå värderar man sin egen upplevelse som lite starkare. Det är väl mänskligt.

Allt fungerar som det ska. Och det känns så otroligt att det är på riktigt. Att barnmorskan inte sa typ: "Nej du. Här var det tomt, dessväre. Trodde du att du skulle bli pappa? Hahaha! Hörde du det Berit? Calle här trodde att han skulle bli pappa!"

Idag bytte jag bena. Tror att jag ska ha den på min högra sida.

9 kommentarer:

  1. Era missfall har gett mig mycket magont. Är så glad för er skull nu, ja vi känner inte varandra men ändå. Grattis, lycka till och hoppas allt går jättebra!

    SvaraRadera
  2. verkligen underbart att det äntligen går vägen för er!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS! En sån underbar känsla! Hoppas att ni vill berätta om det är en tjej eller kille, man blir så nyfiken :)

    SvaraRadera
  4. Härligt Calle, grattis! Ska själv bli farsa om ett par veckor, fantastisk känsla!

    SvaraRadera
  5. Calle!
    Finns ju en teori om att de flesta män har benan åt det håll som ens penis viker aningen åt i erigerat tillstånd... Tänk efter och fråga alla du känner!
    /Daniel

    SvaraRadera
  6. Vad underbart det låter. Vi har vårt rutinultraljud på torsdag och jag är töntigt nervös...

    SvaraRadera
  7. Åhh Grattis!!!/Rebecka

    SvaraRadera
  8. "Nej du. Här var det tomt, dessväre. Trodde du att du skulle bli pappa? Hahaha! Hörde du det Berit? Calle här trodde att han skulle bli pappa!"

    Hahaha, vad snopet!
    Vad kul att allt är som det ska!!

    SvaraRadera