onsdag 15 juli 2009

50 spänn!


Är på Riddarhuset och tittar. Kommer behöva en festlokal snart, ju. Fyller 30 i år. Och en del annat. Men 50 spänn ska de jävla asen ha i inträde. 50 spänn! Det är ju kanske inte så mycket pengar. Men om man som Riddarhuset är - god för hundratals miljoner - kan man väl för fan bjucka på inträde?


Jag sa det till den vithåriga farbrorn vid de röda repen. "Måste jag verkligen betala inträde om jag bara ska titta på middagssalen, som jag funderar på att hyra?" Då sa han: "Om nån ska betala så är det väl du?" Då tystnade jag. Han trodde kanske att jag blev svarslös. Men det blev jag inte. Ville inte kalla honom snobbig jävla gubb-helvetes-piss-jävel, bara.

"Du har äggula i skägget, gubbe" mumlade jag till honom. Han hörde inte.

Där jag pekar är min familjs vapen. När jag hyr lokalen ska jag sno med mig plaketten. Den borde vara värd 50 spänn.

7 kommentarer:

  1. Bra smått genialiskt enkel figur i vapnet Calle, nr 176. Kunde inte låta bli att glo på nät-sladdran ju.

    SvaraRadera
  2. 50 spänn är för tusan ett helt paket cigaretter.
    nej, inte okej.

    SvaraRadera
  3. 50 spänn var en Big Mac-meny med plusmeny back in the days. Det är allvarliga saker, det här.

    SvaraRadera
  4. Calle. Vad kör du för outfit (jeansen i första hand) framför Riddarhuset?

    SvaraRadera
  5. Just det! det var därför snobbgöbben anmärkte på att sådana som du skall pejja inträde. Fattar ju alla att Riddarhuset per automatik kräva "mörk kostym", om än mögliga som göbbens.

    SvaraRadera
  6. En iofs ganska skön kommentar från gubben. Med tanke på att du ämnar hosta upp en förmodad större summa för att hyra kåken så torde du ha råd med 50 spänn.

    SvaraRadera