torsdag 9 juli 2009

Vem är jag?

Har ni sett Bourne Identity? Ni vet scenen där han ligger i en park alldeles i början och blir väckt av två poliser och hör sig själv tala tyska och sen kör han någon martial arts och slår ned poliserna och han är alldeles HÄPEN över att han hade såna färdigheter. Minns ni? Han tittar på sina händer och tänker "Vem är jag? Varför kan jag såna saker? Och varför sitter det liksom i ryggraden på mig?"

Jag var just med om samma sak. Var i badrummet och stod framför spegeln och Anitha låg i rummet, som ligger alldeles bredvid. Det var morgontyst i lägenheten och jag kände att jag behövde fisa ljudligt och satte utan att tänka en tanke på kranen vid fisögonblicket så fisen inte skulle höras.

Nu är det jag som tittar på mig själv och tänker: "Vem är jag? Varför kan jag såna saker? Och varför sitter det liksom i ryggraden?"

20 kommentarer:

  1. Det var ett brilliant inlägg! Saknar en bild bara.

    SvaraRadera
  2. vikka skills du ligger inne med! XD

    SvaraRadera
  3. hahaha ett upplägg för ett youtubeklipp månne? ;)

    SvaraRadera
  4. Hahahhahahaha.. Bästa jag läst!

    SvaraRadera
  5. Du kanske är en återfödd varan. Dom ska va gasiga i magen har jag hört. http://pjoltas.blogg.se

    SvaraRadera
  6. hahaha dör lite

    SvaraRadera
  7. Calle du har ju blivit en riktigt skön och härlig man:) = Vuxenpoäng på ett bra sätt:P

    Denna bloggen har ju blivit tusenfalt bättre nu än vad den var förrut..Vilket lyft och håller med alla det syns på dig att du mår bra med.
    Dessutom hittat världens underbaraste och snyggaste tjej.
    Hm nu blir du i min favis hög och det trodde jag aldrig.
    Ha det skönt på Gotland..
    I Kalmar är det lite skitväder idag men det blir snart bättre:)

    SvaraRadera
  8. Hahaha, att något så litet kan vara så kul!!!

    SvaraRadera
  9. jag tror du är en muterad marsian som har kommit för att rädda världen genom att fylla den med dina väldoftande gaser.

    SvaraRadera
  10. Du börjar hitta formen igen Calle. Tack för det!

    SvaraRadera
  11. Carl-Johan! Jag kräver att du publicerar en bild på Anitha i varje inlägg. Kräver kanske var att ta i, men det vore trevligt. Hon verkar fantastisk, vilka ögon, vilken blick, ett sånt underbart leende. Grattis, hoppas ni får det fint tilsammans.

    SvaraRadera
  12. Du är en född överlevare.

    SvaraRadera
  13. HAHA, så här briljant har du aldrig varit!

    SvaraRadera
  14. De tankarna och funderingarna är som gjorda för projektet Total Waste Of Time. Välkommen!

    SvaraRadera
  15. HAHAHA det kallas rutin !!

    SvaraRadera
  16. roligaste ja nånsin läst på nätet. fy fan. va bra!

    SvaraRadera