måndag 8 november 2010

Felia

Telia. Nä. Felia, om ni frågar mig. Min iPhone har gått sönder. Den är alldeles tyst. Sprakar lite, bara. Telia ber mig lämna in den på reparation. De sa att det tar "ett par veckor". Och det vet man ju hur det är med sånt.

Varför ska jag finna mig i detta? Varför ska VI finna oss i detta? Man har köpt en telefon för 6000 som är skit och går sönder. Och får vara utan i mer än två veckor. Ni får kalla mig bortskämd. Det enda jag vill ha är att mina saker ska fungera. Det får kosta vad fan som helst! Bar det fungerar. Fan.

Telia schmelia.

12 kommentarer:

  1. kolla in louie ck på youtube lr tanka ner.. fett kul när han pratar standup om americans som e blir helt desperata när telefonerna inte fungerar, man känner nog igen sig. hoppas iphoneproblemet löser sig snabbt. ha det! / hanna

    SvaraRadera
  2. Hej, Calle!
    Telia har ett samarbete med Lan-master gällande reparation av iPhone.
    Där lämnar du in din trasiga iphone och får hämta ut den hel och lagad efter fyra timmar. Annat än att vi skickar iväg den till Kristinehamn och du är utan den i två veckor.

    Adressen är :
    Rörstrandsgatan 37
    113 40 Stockholm.

    Hoppas det löser sig!

    /Telia-Johanna

    SvaraRadera
  3. Det enda Mac kan är marknadsförning. & OJ vad de kan marknadsföring.

    SvaraRadera
  4. På vilket sätt menar du att det är Telias fel att Apple gör dåliga telefoner?

    SvaraRadera
  5. Hej Calle!
    Är din iphone mer än ett år gammal?
    (garanti 12mån)
    Isåfall skickas telefonen in till anovo, och ett utbyte av enheten kommer ske (du får helt ny lur) detta brukar ta 3-5 arbetsdagar..

    SvaraRadera
  6. Nu har jag själv ingen operatörslåst iPhone, så jag kanske inte riktigt har koll på läget, men varför kontaktar du inte Apples kundtjänst istället om det är telefonen det är fel på? Smidigare kundservice får man leta efter.

    SvaraRadera
  7. Hej Calle, köper man en ny bil som pajar får man i regel en lånebil under tiden på verkstan. Borde gälla Telia med...
    M v h
    Tom Lilywhite/Nöjesbloggen

    http://tomsnojesblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Tja Calle!

    Har vart en fan av din blogg ändå sen starten, -07 var det väl? Har hängt med i alla svängar sen dess fram tills att du lade ner här förra året. Upptäckte nu av en slump att du kört på Kanal 5 hela sommaren och nu börjat här igen.

    Varför så anonymt/underground? Hade gärna vetat om att du börjat igen...

    Körv!

    SvaraRadera
  9. Det är ju hos Apple garantin ligger, inte hos telia. Dom kan väl inte hjälpa att din telefon krånglar. Då kan man ju iofs säga: "Ja men det tar alldeles för lång tid!", detta är dock en följd av att det finns ett fåtal verkstäder i världen som får reparera Iphones, istället för att du ska vänta igenom hela proceduren att din telefonen ska skickas till helvetet o tillbaka får du en såkallad swap-enhet. Apple är dom som krånglar till det och skulle telia trots allt komma med synpunkter på detta kan dom säga tack o tja till rätten att sälja Iphones och boom så har man tappat enorma marknadsandelar. Skulle man ge lånetelefoner till alla skulle det resultera i ännu högre kostnader för telia och man skulle hamna ännu längre bakom konkurrenterna i priskriget :P

    SvaraRadera
  10. Om Telia säljer en telefon så är det ju de som får sköta reparationer/reklamationer. Det är väl som det alltid är det.
    Telia tog 8 veckor på sig att fixa min telefon men Euronics fixade min plasma tv på fem arbetsdagar.
    Telia är sega.

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

    Jag förstår att det var tråkigt att få beskedet att du måste vara utan telefonen under så lång tid.
    I Stockholm har vi nyligen startat ett samarbete med LanMaster som är ett Apple Auktoriserat Servicecenter. De ger så kallad "på dagen service" som innebär att om du lämnar in telefonen i deras butik på förmiddagen så får du tillbaka den (eller en utbytesenhet) på eftermiddagen.

    LanMaster finns på Rörstrandsgatan 37 och de har öppet 0900-1800 vardagar.
    Hoppas att det kan vara en lösning som passar dig bättre.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera