onsdag 14 oktober 2009

Jag är inte bra

Jag har kommit till insikt. Jag kör nog inte bil riktigt lika bra som jag själv har velat tro. Folk tutar och jag blir arg och skriker tillbaka att man inte ska använda tutan. För det är ett jävla sätt att använda tutan. Det är som att använda tre utropstecken. Otrevligt.

Mycket bättre med lite helljus-blink.

Men nu tappade jag bort mig. Just det. Jag kör nog inte jättebra, nej. Har inte haft körkort så särskilt länge. Och håller liksom alltid på med något när jag kör. Pillar med ärsel-värmen och skruvar på fläkten och kollar sms och sträcker mig till baksätet och fiskar upp en dosa snus från väskan och styr med knäna när jag har båda händerna upptagna. Ska sluta med det. Nu.

Märker nog hur Anitha liksom skräck-suckar när hon sitter bredvid. Hur hon liksom pekar diskret åt det håll där det finns en möjlig fara. Hur hon ibland rycker tag i ratten när jag är på väg in i räcket. Hon tror inte att jag märker det där. Men det gör jag.

Ska bli en bra, glad och koncentrerad förare nu. Så kan ni ge fan i att tuta så förbannat. För då kommer jag skrika tillbaka även om jag har gjort något fel.

5 kommentarer:

  1. MERA KÄRLEK MED CALLE, SNÄLLA SÖTA RARA!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, så jävla skön du är Calle.

    SvaraRadera
  3. Tutor är ju bra. Aggresivitet i trafiken är kul!

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR att tuta åt folk jag känner när jag kör förbi! Men det är väl en helt annan sak att tuta på en annnan bilist.. Jag bor i en liten stad, så här händer det nog bara inte. Men jag tror inte att jag hade blivit arg, jag hade nog blivit förundrad över vad jag gör fel, och kanske skämts lite..

    SvaraRadera