lördag 8 januari 2011

Alex

Min bror Alex är min stora idol. Vet inte om det finns någon som beundrar hans skrivande som jag. Tycker han är Sveriges bäste skribent. Lätt. Och så har han blivit en så satans bra programledare också, och det har jag fått vara med om att se på nära håll. Schulman Show har gjort Alex till en JÄVEL på det där med programlederi. Visst är det kanske illa uppstyrt och så ibland. Men så är det nu. Vi har inte så stora resurser. Och jag tror att det är en anledning till tt det går så bra.

Men det jag vet är att om vi hade haft samma resurser till Schulman Show som Skavlan eller Hellenius har till sina program hade Schulman Show varit bättre. Smartare, snabbare, hjärtligare och varmare samtal är det redan nu. Tycker jag.

Jag stack iväg där litegrann. Anledningen till att jag skulle skriva om Alex är hans nya bok. Om man köper den HÄR får man den signerad och fin. Köp den! Den är mycket bra. Jag fick läsa och tycka innan den trycktes.

Och Amandas syster Hannah har fått en dotter igår! Och snart får Hannas syster Amelia också en dotter! Och sen får jag en dotter! Fatta! Hur skönt gäng kommer detta bli?

7 kommentarer:

  1. Men hu kan pengar göra showen Smartare, snabbare, hjärtligare och varmare??

    Hur köper man sånt?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också Alex skriver otroligt bra, men du får inte underskatta dig själv. När Alex tog sin bloggpaus så läste jag mer av dig istället och tycker du har en jättefin ton i ditt skrivande. Alex är strategisk, smart och akademisk. Men du känns mer uppriktig, ödmjuk och ärlig. Ingen tävling, men kanske du vinner i längden iallafall... Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar också Alex sätt att skriva. Men din blogg är mer närvarande eller nåt, jag kan inte beskriva det men kan i alla fall säga att din blogg är bra! Rolig också för den delen =).

    SvaraRadera
  4. Jag tycker både du och din bror är grymt bra! Fast jag måste nog erkänna är att din bror är mer skrämmande är du är... Du verkar ju riktigt trevlig! ;)

    PÖZZ

    SvaraRadera
  5. Att man går in och läser din blogg efter krogen visar ju ändå på hur bra den är. Eller kanske snarare hur dålig form man själv hade under kvällen... Alex är bra. Du är bra.

    SvaraRadera
  6. Herregud fatta när tjejerna är större och ni ska ha liten family reuinion. Låter underbart tycker jag. Hos oss är det bara grabbar. Fullt av dem. Kommer bli livat det med. Hoppas finnen är på väg bort, inåtfinnar är vidriga

    SvaraRadera
  7. Era bloggar kompletterar varandra bra. Och visst är han en fantastisk författare!

    SvaraRadera