tisdag 25 januari 2011

Inreder kontoret


Fördelen med att ha eget kontor är att man får inreda det precis hur man vill. Har alltid velat ha en jordglob med sprit i. Nu har vi en sån på jobbet. Full med godsaker. Tänker att jag ibland efter ett dåligt samtal ska försvinna in och ta mig en whisky-jävel och säga "Ahrg!". Och så har vi en chesterfield-soffa som jag också alltid har velat ha.


Men det finaste av allt är den nya fåtöljen. Den stod i Hylands Hörna 1965. Ser ni att det står Hylands Hörna där på framsidan? Pappa har säkert suttit i den. Nu ska jag sitta i den. Så fort jag behöver idéer med pappa i ryggen. Bra Calle.


Hittade den! Bakom Lennart och Anni-Frid Lyngstad står den! I lite bättre form då än nu. Men ändå!

9 kommentarer:

  1. Carl, vart fick du tag i jordgloben? varit ute efter en väldigt länge nu.

    SvaraRadera
  2. det märks att ni fokuserar på rätt saker på den där jävla firman. proffsigt... not!

    SvaraRadera
  3. Oj, den fåtöljen satt jag och kollade på igår på sajten där den såldes! Vilken tur att du köpte den och inte jag, du är helt klart den rättmätige ägaren.

    SvaraRadera
  4. det är något visst med jordglobar till sprit. min kompisar har en jordglob som går att öppna på mitten och där kan man ställa sprit. den är fantastisk.

    SvaraRadera
  5. Ser du vem som står jämte Hyland på bilden då? Hon blev bara "kändare och kändare" efter det.

    SvaraRadera