måndag 3 januari 2011

Bestämde mig

Gav bort min iPad. Det funkade inte för mig. Det lyfte inte riktigt. Märkligt nog var det när kvällstidningarna började släppa appar som jag vek in hovarna. Blev dyster av det.

När jag läser tidningen Aftonbladet vill jag bli sotig om fingrarna. Jag vill INTE ha interaktivitet och rörliga bilder. Jag vill ha stillisar! Jag vill ha text!

När är på Aftonbladet.se däremot. Då vill jag ha det där.

Varför skulle jag då inte surfa in på sajten istället? Fattar ni mig? Tänker ni likadant?

Jag skaffade iPad i våras. Nu har jag gett den alla chanser. Men det lyfte inte. Det blir en Macbook Air istället. Och en iphone. Ingen tramsig platta.



8 kommentarer:

  1. Fattar inte heller grejjen med iPad. Inte så genomtänkt, gillar den inte alls!

    SvaraRadera
  2. Precis samma för mig. Ut med paddan, in med Macbook Air. Perfect!

    SvaraRadera
  3. Iphone är det bästa man kan äga materiellt här i livet! Men håller med om att ipad känns lite tramsigt. Man har en dator och så är det med det.

    SvaraRadera
  4. När ska du dela ut bangerheadpriset??? Come on nu Calle.

    SvaraRadera
  5. Att kalla iPad för trams, är trams. Däremot förtjänar den inte på långa vägar all den hype vår bedrägliga medier har gett den.
    I vår familj har vi en Stationär Mac (och PC), samt en MacBook och en iPad. Dessutom har min sambo och jag varsin iPhone. iPaden är ett ypperligt komplement när man bara känner för att ligga och slösurfa, lyssna på musik eller kolla på någon film. Visst Macbooken fungerar också men är bra mycket otympligare. Dessutom låter den mer, drar mer ström och alstrar värme som ett mindre kärnkraftverk.
    Problemet är att folk tror att iPad är en ersättare till den traditionella datorn men så är inte fallet. Visserligen räcker den gott och väl för de som inte har så mycket större krav än att kunna surfa, maila och spela media. Men för oss andra är den än så länge bara ett trevligt komplement.

    SvaraRadera
  6. Håller helt och fullt med 'Beige'. Inget slår en ipad när man bara vill ligga i sängen en tisdagsförmiddag och läsa calle schulmans blogg. Den blir lksom bättre när man, som läsare, befinner sig i horisontalläge.

    SvaraRadera
  7. Så jävla sant att den är tramsig. Har också en. Satan vad ofunktionell den är. Gillar ej.

    SvaraRadera