söndag 16 januari 2011

Min dag i tre bilder

Ok. Min dag. Sammanfattad i tre bilder.



Först var vi i kyrkan vi ska gifta oss i om en månad. Pratade med vår fina präst Fredrik och lade upp hela vigseln. Det blir fint. Vi höll båda på att börja gråta när vi stod där framför varandra. Den där vigseln... Är det verkligen ok att gråta när man gifter sig?




Sen bjöd vi över Polis-Jonas och jag fick laga till min carbonara. Vad hemligheten är? Att INTE SNÅLA MED DET ENRISRÖKTA SLIDFLÄSKET!




Sen började jag och pula lite inför Middagen vi ska ha nästa vecka. Det vore en överdrift att säga att vi totalrenoverar lägenheten inför den där middagen, men i veckan var jag ute och köpte lite konst så det ska se bättre ut här hemma. Några Lindströmare och sån skit. Visst kostade det på, men vi har ju kvar tavlorna också när Middagen är över.




När jag pysslade med konsten och försökte hitta en bra ordning för den jobbade Anitha och Polis-Jonas med bordsplaceringen inför bröllopet. Jag låter dem hållas. De får leka med det där. För i ett obevakat ögonblick är det Calle Schulman som går in och hyfsar till den där placeringen.

Det blev fyra bilder! Bra. Bra dag. Bra Calle.

9 kommentarer:

  1. Vilken kyrka blir det? Någon i Närke-trakten?

    SvaraRadera
  2. Är det Jan Guillou som kommer på middagen? :)

    SvaraRadera
  3. Slidfläsk. Älskar din humor!

    SvaraRadera
  4. Den där bården Calle... Den kommer förstöra allt. Jakttrofen är en hit dock. Det ska vara lite ben i inredningen våren 2011, bravo!

    SvaraRadera
  5. Hej Calle, vill du va snäll och säga vart du köpte tavlorna. Jag älskar dem alla. Tack snälla.

    /A

    SvaraRadera
  6. Nej men är det inte Seglora? Var på ett bröllop där för nästan exakt ett år sedan. Mycket idyllisk plats ni valt!
    Jag är så fruktansvärt nyfiken på ert musikval under vigseln samt vem som skall framföra?

    /S

    SvaraRadera
  7. Den hemska bården på väggen, ta bort den! Måla över den! Såå fult. Det spelar ingen roll vad ni sätter upp på väggen om ni har den. Det ser ut som en sunkig fjällstuga. Var jag elak nu? Ah, det tål du. Snygga tavlor du köpt annars.Och Seglora kyrka på Skansen är så vacker! Lycka till.

    SvaraRadera
  8. Jag var på ett bröllop för några år sedan. Det var min flickväns kompisar som gifte sig. Vi har umgåtts en hel del med dem de senaste åren. På middagen fick hon sitta vid bröllopsparets bord, och jag fick sitta längst ned i lokalen, längst bort, närmast toaletterna, tillsammans med de inhyrda musikerna som spelade på festen efter middagen. I det ögonblicket insåg jag att jag är en värdelös människa som ingen vill vara vän med. Så numera försöker jag inte hitta några nya vänner, det är meningslöst. Nu lägger all min tid på jobbet och min flickvän. Allt som har med vänskap att göra skiter jag i! Jobbet är min bästa vän!

    SvaraRadera