måndag 17 januari 2011

Entreprenören för-twittrigad!



Här har vi en sån jag pratade om innan. Jag har avidentifierat honom. En "entreprenör". Det är väldigt intressant med den här "entreprenören".

Jag ser att han förutom att han är "entreprenör" också intresserar sig för "sociala medier". Det gör honom liksom till en fulländad ingenting-människa.

Han förföljer 542 personer, men är följd av något färre - 535. Han är alltså en sån som förföljer folk för att själv bli följd. Är det DET som är att vara knipslug i "sociala medier"? Att han har författat 6230 tweets är också intressant. Det går väl hand i hand med hans stora arbetsbelastning som entreprenör...

Herregud vad jag är sarkastisk. Blev så trött bara. Både på entreprenörer och på folk som mässar om sociala mediers viktighet.

4 kommentarer:

  1. haha, det roligaste var att jag satt och kollade på stjärnorna på slottet, brunnbergs dag, och när det blev lite tråkigt surfade jag in på din blogg och läste entreprenörsgrejen, zappade sedan tillbaka till stjärnorna som gått i bakgrunden hela tiden, och det första jag hör är Niclas Strömstedt säga till Brunnberg: ".. men du är ju en entreprenör, visst" vilket sammanträffande eller inte alls, är entreprenör kanske det hetaste uttrycket just nu?

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=IlwNk6uDx3A&feature=related

    SvaraRadera
  3. När internet blev stort på det sociala planet med facebook och twitte osv så har det krupit fram mängder av människor man avskyr.

    Dessa tre är mina hatobjekt för tillfället:

    De som uppdaterar sin status med helt meningslösa saker som "klev just ur duschen, såååå skööönt". Tvätta dej gärna, men berätta det inte för mig tack.

    Föräldrar som kallar sina bar för prins/prinsessa (för i helvete curla dina barn bakom lykta dörrar dra inte in mig i skiten) alt (lägg av med hyckleriet, jag vet att du hellre sitter med en cigg under fläkten än att du går ut och leker med din "prinsessa".)

    Tjejer som kallar sin bästis, ofta tillfälliga, för frugan. Jaha, ni hänger jämt, ska jag tycka syn om dej för att du bara har en som orkar hänga med dej?

    Nä nu ska jag städa min facebook och ta bort alla dumhuvuden.

    SvaraRadera
  4. Jag funderar skarpt på alla som skriver på bloggar och facebook och twitter och andra sociala nätverk lider av en narcissism som bara blir värre och värre...

    Själv har jag nu stängt ner allt utom min blogg och njuter av all tid som jag fått tillbaka...

    SvaraRadera