torsdag 27 januari 2011

En procent

Idag är jag en succé. Ett geni. En superkreatör! Satan i helvete. Jag sitter ensam hela dagarna och försöker hitta på idéer varav 95 procent är ren skit, fyra procent faller undan efter ett par dagar för att det är skit. Men den sista procenten! Den sista lilla ynka procenten! Det är DEN!

99 procent av det jag gör är resultatlöst jävla helvetes skit. Men så händer det. Alla knutar löses upp och jag kan se tio steg framåt. Tjugo steg! Jag är idéernas Kasparov! Nu är det mycket nära en sån procent.

Jag bajsar i 99 procent av fallen. Men i en procent av fallen värper jag något vackert och riktigt och rätt. Ett ljuvligt vaktelägg.

Det firar Hard Hat ikväll. Och att vi har flyttat.

5 kommentarer:

  1. om kungarna av tylösand var en av dessa enprocentare så kanske du har för höga tankor om dig själv grabben

    SvaraRadera
  2. Pucko. Calle har inte hittat på Tylösand eller kreerat det formatet, han var bara producent, vilket är något helt annat. Gör om gör rätt.

    SvaraRadera
  3. Calle, du minns väl själv när du skrev att du fick förfrågan om Kungarna av Tylösand säsong 2. Alla vet ju att det bara var brutalt skitsnack då ingen inom media skulle tillåta skiten sändas igen. Kan du inte koka ihop en story om varför du sa nej "säsong 2". Eller kanske gå ut en gång för alla att skiten är det sämsta som gjort sen...vet fan inte vad som var sämre. Lyckohjulet är fantastiskt i sammanhanget.

    Förstår du nu varför man starkt betvivlar den där enprocentaren?

    SvaraRadera
  4. Folk är så bittra och avundsjuka.

    SvaraRadera
  5. Vad tror du om att återuppliva småpratarna på nåt vis. Skulle inte det bli en riktig klicksuccé om typ aftonbladet köpte det?

    SvaraRadera