tisdag 4 januari 2011

Arg!

Helt galen just nu. Pa utvecklingen. Haromdagen fick jag hem en ny teve. Tankte att jag skulle ha den i koket. Har alltid dromt om en teve i koket. Som man kan titta pa pa morgonen. Men det gar inte! For da maste man dra en sladd till boxen i vardagsrummet / typ tio meter / kanske tjugo inklusive alla vaggar och skit. Plus! Att det ar fult med sladdar. PLUS IGEN! Att man da maste se samma kanal i bada apparaterna. Alternativet ar alltsa att kopa annu en box och ett extra kort som man far betala manadskostnad for.

Forr i tiden kunde man stoppa sladden i vaggen och se pa teve.

Det andra jag ar galen pa ser ni kanske. Jag fick en ny dator idag / en Macbook Air. Men den kan inte skriva de svenska bokstaverna. Trots att jag klickade i svenska och trots att de dar bokstaverna ju FOR I HELVETE FINNS pa tangentbordet.

Det tredje ar att den har datorn ar @for ny@ for mitt tradlosa natverk. Darfor star jag nu har i mitt kok utan teve med datorn ihopkopplad med mobilen utan att kunna skriva svenska bokstaver. Utveckling. Det ar ju inte utveckling! Det ar inveckling. Fan.

10 kommentarer:

  1. Calle. Det där med teven är bara för jävligt. Jag skulle vara lika irriterad jag. Angående datorn. Jag har en kanadensisk mac book, och uppe till höger bredvid batterisymbolen så har jag en flagga, klickar jag på den så kan jag välja vilket språk tangentbordet är på. Just nu är det på svenska alltså. Det borde vara den inställningen du bara ska ändra?! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Har Vesslan gått bort? Eller är det ett dåligt skämt på hans blogg? Vet du något?

    SvaraRadera
  3. Kolla under internationellt i dina inställningar på datorn! Hoppas det funkar!

    SvaraRadera
  4. Datorproblemen bör inte vara omöjliga att lösa.

    Såhär byter du inmatningsspråk i Mac OSX: http://www.ehow.com/how_2065339_change-keyboard-language-mac-osx.html

    Det trådlösa nätverket är inte lika lätt att lösa när man inte har fysisk tillgång till datorn. Jag kan med all säkerhet säga att det inte beror på att datorn är för ny för ditt nätverk.

    SvaraRadera
  5. Killar....haha.
    Ni borde umgås med min mamma en dag, då uppskattar ni att någonting funkar alls.
    Hon försöker starta datorn med fjärrkontrollen, glömmer alltid ladda sin mobil ( hon har en sån där mupp-mobil med tre knappar typ)
    och säger att den är sönder varenda gång.
    hennes sms ser ut såhär: SSmmHHLLYFFS...

    hon har städat bort alla fjärrkontroller så vi kan bara starta TVn, inte boxern elller surroundsystemet...i te heller dvd:en.

    SvaraRadera
  6. Gå in i din router (skriv http://192.168.1.1/ i din webbläsare) och ändra så att "security type" är WPA2-personal, då fungerade det här. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Testa att ändra det till Svenska Pro, funkar för mig

    SvaraRadera
  8. MEN!
    Köp en tv med inbyggd digitalbox och skaffa ett tvillingkort så slipper du denna sk inveckling som bara är okunskap om möjligheterna och hur du går till väga.

    SvaraRadera
  9. Tv i kjøkkenet, ingen problem. Ta deg en tur til Clas Ohlson og problemet er løst. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147215532
    Lykke til!

    SvaraRadera
  10. Visst är det jobbigt. Det blir dyrt med en extra TV. Vi håller på med exakt samma sak. Vår lösning är att använda vanliga analoga kontakten för extra TVn. Då får vi in 1, 2 och 4 på den. Samt Playstation... och DVD. Alltid något.

    SvaraRadera