söndag 23 januari 2011

Fembilder från min helg


Middag hemma hos Loffen och Fiffi. Tycker så mycket om de jävlarna. Och min favoritwhisky Woodford kom fram och maten var ljuvlig och Anitha blev mätt. Loffen är min best man, förresten.


Igår målade jag klart den satans väggen som vi påbörjade för ett år sen. Och så fick jag upp Noppe som stått och sett ledsen ut i ett hörn. Noppe har varit med mig var jag än har bott de senaste fem åren. Äntligen är han uppe.


Sen kom Oscar och hans Elin över på middag och Bezzerwizzer. Bra par. Vi kände inte varandra innan över huvud taget. Allt planerades på twitter. Det var nervöst innan de kom. Det kändes som en dejt. Och alla fick ligga! Bra dejt.


Här är Elin.


Idag bjöd Alex och Amanda över oss och mamma på middag. Men mamma gjorde maten. Hennes brunsås är helt magiskt god. Och pressgurka. Sen blev det kaffe och Alex tystnade innan han sa:

Alex: Muggen?
Jag: Vadå?
Alex: Frågade du inte om muggen?
Jag: Nej vadå? Vilken mugg?
Alex: Jaha. Den här... Jag fick den i veckan.
Jag: Ah! Det är en skavlan-mugg! Fint!
Alex: Äh. Det är väl en mugg, bara.
Jag: Men det är väl ett kul minne?
Alex: Äh. Tydligen ger de en sån till alla som har varit gäster.
Jag: (tystnad)
Alex: Äh du vet... Skavlan. Jag var ju där. Gäst.
Jag: Jag vet. Det var ett bra program.
Alex: Äh. Sånt där... Intervjuer hela tiden. Kommer knappt ihåg att jag var HUVUDGÄST HOS FUCKING SKAVLAN I FREDAGS!
Jag: (tystnad)
Alex: Och där sitter du... Haha. Helt otroligt hur kort du är.

13 kommentarer:

  1. Känner du till att Bezzerwizzer underhållning finns nu? Mycket bra spel, men lite färre frågor.

    SvaraRadera
  2. Hahahhaa jag älskar när du spinner vidare på såna här "teman" :D

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att konversationerna kring Skavlan fortsätter. Det kommer att ta ett bra tag innan man tröttnar på dem.

    SvaraRadera
  4. Du är allt en riktigt, riktigt snäll lillebror!

    SvaraRadera
  5. Okey, vi fattar. Du har milkat detta samtal en jävla massa inlägg nu. "spetsa" ett nytt samtal så glömmer vi det här nu.

    Skoja, sjukt roligt!

    SvaraRadera
  6. Älskar "återgivningen" av era samtal!

    SvaraRadera
  7. Haha! Sjukt roligt, blev en bra avslutning på min söndag! God natt =)

    SvaraRadera
  8. hahahaha, fnissar för mig själv framför datorn!

    SvaraRadera
  9. Jag ÄLSKAR när du skriver om era konversationer, skrattar så jag gråter varje gång! Fy fan vad härligt!

    SvaraRadera
  10. Kan du lägga ut receptet på brunsåsen? Älskar brunsås!

    SvaraRadera