lördag 29 januari 2011

Min dag

Igår skulle Middagen ägt rum. Men den ställdes in. Tråkigt. För skillnaden på fredagskväll blev så satans påtaglig.

Jag var sugen på tacos, men Anitha avskyr det. Så jag gjorde tacos till mig själv. Ser ni det fåniga i det? Att hacka upp lök för en person? Anitha åt smörgås och somnade halv åtta.

Kvar satt jag med fettrinnet på armbågarna och såg På Spåret ensam. När jag hojtade "Stockholm!!!" på åtta poäng undrade Anitha vad fan som pågick. Så jag viskade svaren för mig själv. "Physalis..." För jag ville formulera svaren för annars hade Kristian Luuk inte godkänt dem. Men kan ju inte TÄNKA ett svar.

Jaha. Sen såg jag Skavlan. Ensam. Sen tog jag en whisky. För att få in känslan av fredagskväll.

Och nu är det lördag och jag är på väg till Eurebreu för att hämta en glasskiva som Anitha ska göra ett bord av. "Det är så mycket billigare att göra den där!". Men jag vet inte det, jag. Om man slår ihop det. Och tiden!

Men det är mysigt ändå. Känner dock att det är på sin plats med något flärdfullt snart. Ikväll. Vad gör ni?

10 kommentarer:

  1. Vad fint att du ska till Örebro, bor och studerar här för tillfället. Är bakfull som klant och blev genast på lite bättre humör då jag läste att du ska hit. Lite fånigt kan tänkas, eftersom jag inte vet varför jag blev glad (men det skiter jag i). Ha det fint Calle!

    SvaraRadera
  2. Fa-cupen, Lazio-Fiorentina, Catania-Milan...

    SvaraRadera
  3. Vad gör jag? Jag jobbar. Det gör jag jämt. Nästan. Snart dags att bli ändring på det, ska bara spara lite mer cash först.

    Problemet är att jag vill tjäna lika mycket pengar som du gör Calle. Dessvärre är jag en toffel när det gäller löneförhandlingar, så vad återstår då för att komma upp i stora summor... Jo, jobba jämt.

    Å andra sidan gillar jag att jobba, så jag skulle nog välja att göra det hela tiden ändå. Vad ska göra istället? Vara social? Hahaha, ja, det var roligt. Det har jag aldrig lyckats vara och kommer aldrig att bli.

    Nu ska jag äta något gott. Och jobba.


    Ps. Jag tycker det här blogginlägget var väldigt roligt. Mer sånt.

    SvaraRadera
  4. Sväng förbi Berns så ska du se att vi får det trevligt :)!

    SvaraRadera
  5. Ikväll blir det våfflor. Ingen direkt lördagsmat men är man sugen så är man. Snart ska vi handla och kanske åker vi och hämtar morfars gamla skrivbord hos min mamma. Det är vad jag grejar med.

    SvaraRadera
  6. åh du skriver så bra! ÄLSKAR din spalt i tidningen SOLO, det bästa med hela tidningen.

    SvaraRadera
  7. Jag ser Helena Bergströms llångfilm på 4:an och samtidigt fnular jag med en kassabok.

    Måste få koll på in och ut för jag tänker sluta jobba för gott om ett par veckor. Det verkar som att utflödet är större än jag trott eller åtminstone planerat. Får nog fundera på om jag kan dra in på något, men tar det problemet en annan dag.

    SvaraRadera
  8. Det här är rent skryt, men jag har varit på stor fest för nya läkare! Blev mycket lyckat. Nästa helg blir nudlar och noll spännande, så var roligt med något speciellt sist i januari.

    SvaraRadera
  9. Igårkväll var jag ute och käkade buffé med en kompis på Rice på Nybrogatan. Rejäl matkoma efter det kan jag säga!

    SvaraRadera
  10. Jag hade en rätt lik kväll som du. Min kille var magsjuk, och la sig för att sova redan vid åtta. Jag tog då och åt makaroner, ensam. Tittade också på På spåret och Skavlan, också ensam. Och blev lite ledsen och ringde en vän för ensamheten kändes för stor. Sen bestämde jag mig för att det var bra med lite Jagtid. Och njöt av resten av kvällen, sen vaknade min karl och då fokuserade jag på att ta hand om honom. Det var min fredagskväll!

    SvaraRadera