lördag 1 januari 2011

Calles årskrönika

Alla gör ju sina egna årskrönikor har jag sett i bloggarna. Jag vill också! Har valt ut en bild från varje månad under 2010.




Januari. Jag, mitt ryggfett och Anitha var i New York en weekend. Mycket härligt. Vi gjorde en grej av att inte göra så mycket. En av dagarna hängde vi på rummet hela dagen med tidningar. Det här var den dagen.



Februari. Det var ett ganska intensivt festande förra året. Här är vi på Kåken. Vet inte riktigt vad bakgrunden till den här bilden. Men misstänker att det är Pelle. Vet att han har såna kalsonger.



Mars. Vi var i Israel och reste runt. Tel Aviv, Jerusalem och Eilat.



April. Ingen händelsrik månad enligt min iPhoto. Vi frostade av frysen, bara.



Maj. Vi var på Gotland på Mats och Annas bröllop, men jag har inga bilder från det. Märkligt. Sen åkte vi norrut till Alex och Amandas turfs. Här tittar vi på kyrkan de skulle gifta sig i senare på året. Det är Amanda som går där bakom Alex.



Juni. Pastrami fick komma till katthimlen då. Som sista måltid fick han sina tre favoriträtter - gåslever, kexchoklad och ostbågar. Han visste inte var han skulle börja.



Juli. Jag lekte teve och spelade in Kungarna av Tylösand. På bilden är mina vänner Martin Akander från Kanal 5 och Jonas Lagerström som var redaktör. Vi åt många härliga middagar.



Augusti. Alex och Amandas bröllop. En ljuvlig händelse på alla sätt. Här är middagen. Ludwig Andersson syns här på bilden. Han kom och sjöng. Det var Linas present. Bra present.



September. Vi åkte till Colombia och spelade in Paradise Hotel. Men skit i det! Vi fick framför allt veta att Anitha var gravid. Den här bilden togs innan det.



Oktober. Anitha åkte hem tidigare från Colombia och när jag kom hem fick jag äntligen ta på hennes bröst igen. Det var månadens händelse i oktober.



Hard Hat åkte på konferens på Cinderella. Bra Hard Hat. Bra gäng. 2011 blir vi stora. På något sätt.



December. Jag och Anitha hade just tagit reda på vad det är för kön på barnet i magen. Det är en flicka! Det firade vi på restaurangen på Nobis.

4 kommentarer:

  1. Hej Calle, tänkte ta med damen till NewYork till våren. Jag har varit där ett par gånger men det blir debut för henne. Vad heter hotellet där du,ryggfettet och Anitha bodde på ? Ser otroligt fint ut.

    Grattis till bröllop och graviditet.

    Mvh D.

    SvaraRadera
  2. Kul med NY! Hotellet heter the Standard. Trevligt och inte sjukt dyrt.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Men har några gamla funderingar. Alla dessa frågestunder, jag uppdaterar rätt ofta skulle jag säga, trots detta har jag missat VARENDA (seriöst) lille frågestund ni haft.

    -Vad tycker du om vegetarianer? Misstänker att det kan vara åt samma håll som Alex vilket gör mig ledsen. För det första; finns nog ingen mer "mat-grupp" som blir mer hatad och avskydd än vegetarianer. Folk tycker till och med att super matallergiker är okej i jämförelse. Veganer orkar de flesta inte ens spilla en tanke på, just för de är lite mer "extrema". Men alla hackar på vegetarianer, jämt.

    Tänk den sorten som inte gör det för hälsoskäl eller för att vara fin och heller inte är fakers som äter fisk och kyckling lite då och då. Ta dom som gör det för djuren, kan det vara så att man hackar på vegetarianer för man själv som köttätare har dåligt samvete?

    "hade gärna velat vara det, men hade inte klarat det, djur är ju så gott - tycker inte du det?!?!?!"

    Inget ont menat!

    SvaraRadera
  4. Varför hamnade katten i "katthimlen"? :(

    SvaraRadera