torsdag 20 augusti 2009

Anitha! Kom hem!

Anitha har varit bortrest i Skåne. Hon åkte igår, och kommer hem idag. Ändå känns det som att hon har varit borta i flera veckor. Jag ser så mycket fram mot att hon kommer hem.

Tänker att jag ska köpa blommor. Och kalvschnitzel som jag ska doppa i mjöl-ägg-ströbröd och bara ha citron till. Och en öl till det. Måste hem i tid, så den är kall. Och så jag hinner städa undan de där spåren bara en ensam kille kan lämna efter sig. Gorbys-papper som skräpar. Några kisstänk på porslinet på toan. Halvtom coke-burk.

Utan Anitha förfaller jag.

Och nu vill jag att hon kommer hem.

Har samma känsla som jag hade på torpet som barn. Mamma kom alltid dit några veckor senare än vi andra, för hon jobbade så mycket. Redan några dagar innan hon kom började jag planera. Plockade blommor och sånt. Började bädda sängen. Och när hon kom gick jag alltid mot henne på vägen. Pappa sa: "Nu kommer hon om en halvtimme". Då började jag gå. Ville träffa henne så snart som möjligt.

14 kommentarer:

  1. lycka till.


    www.barrenvuffett.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Gud va' gulligt! :) Riktig mjukis innerst. :D

    SvaraRadera
  3. maaaw. om det är sant att bara ensamma män lämnar efter sig sånt där är jag nog den ensammaste manligaste mannen i världen.

    SvaraRadera
  4. Din blogg är överlägset bäst av alla just nu!

    SvaraRadera
  5. Söt du är! Men vet du? På riktigt, du har skrivit tristare när du inte haft Anita hemma. Jag märkte det sist hon var iväg, och jag märkte det igår.
    Jag tror Calle Schulman är en halv Calle Schulman utan sin Anita.

    SvaraRadera
  6. Det kommer en dag då du kommer tycka tvärtom, jag lovar dig.

    SvaraRadera
  7. Mår bra av att läsa din blogg

    SvaraRadera
  8. aww.. skulle gärna läsa mer om mor din.. hon har ju minst sagt kommit i skymundan av den gode allan.. men det kanske beror på att hon fortfarande är i livet? blir väl svårare att säga rakt ut vad man tycker om någon då.. även om de e är sjukt att det är så..

    SvaraRadera
  9. Nu rockar du Calle, fortsatt sa.

    SvaraRadera
  10. fyllesnack.devote.se20 augusti 2009 kl. 20:53

    gulligt! :)

    SvaraRadera
  11. fan.. vad.. jag gillar din blogg! och dig! helt plötsligt bara!! och din tjej då? sjukt fin! bara fint.. hela grejen.

    SvaraRadera
  12. Är Anitha skånska? Isåfall lider jag med dig, har själv suttit fast i den fällan. Men man vänjer sig, det är allt jag kan säga. Håll ut.

    SvaraRadera
  13. Ett råd Calle, ta inte illa upp, för jag är en trogen läsare, men jämför inte tjejen med mamma, säg det i alla fall inte till henne! Det brukar rätt många tjejer rygga tillbaka av.
    Jag kan ha fel, men jag tror inte det.

    SvaraRadera