tisdag 18 augusti 2009

Förresten

Folk pratar om att det var elakt av mig att blogga upp filmen på den där mänskan Amanda. Jag tänkte faktiskt själv på det där innan jag bloggade. Att det kanske inte är helt ok.

Men vet ni vad? Jag bestämde mig för att blogga upp filmen när jag läste det övriga innehållet i bloggen. Där hon hånar tjocka och där hon beskriver hur äckliga människor på stan är och hur bra hon själv är.

Amanda behövde en reality check, bara. Det behöver vi alla. Jag har fått min skopa, och det gjorde mig gott.

34 kommentarer:

  1. Kan inte annat än hålla med dig!

    SvaraRadera
  2. Hur känns det att det antagligen var ditt länkande som gjorde Amanda till den 10:e största privatbloggen? De här inläggen har inte gett tjejen en reality check, dem har bara fått henne att tro att hon är ännu populärare än innan.

    SvaraRadera
  3. Spelar egentligen ingen roll om hon trashar andra, hon har själv lagt upp videon för exponering. Visserligen berättigar det pågående "hånkampanj", och gör det så mycket roligare att hata henne. Jag antar att hon vill att så många som möjligt ska se hennes material, så kritiken är oförståelig. /
    Robban

    SvaraRadera
  4. Jag som är en äldre kvinna, blir rädd när jag ser unga människor bete sig så konstigt, rädd för egoismen och självupptagenheten som breder ut sig.
    Skönhet kommer innifrån, Vad bryr man sig om hur en trevlig människa ser ut, det är ju det som gäller i långa loppet.
    Hålla på att " putsa" sig på det där viset, fy fanken.

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra en sund människa i denna debatt. Tyckte också synd om tjejen och visste inte om jag ens skulle blogga om det. Tills jag läste hennes blogg...och herrejeeevlar...

    Skrev visserligen ungefär samma sak som dig men har även inkluderat lite citat från bloggen som är roliga att läsa. Även en översättning av en text finns.

    INLÄGG 1
    http://danielkarlssonblogg.blogspot.com/2009/08/amanda-var-det.html

    INLÄGG 2
    http://danielkarlssonblogg.blogspot.com/2009/08/citat-av-amandavardet-igen-o.html

    SvaraRadera
  6. Jag kan hålla med Anonym nummer två här. Att en så urbota hemsk människa får mer trafik till sin blogg och hon är stolt över det är kanske vad du hjälpt henne med. Jag tittade själv och förfärades, var tvungen att visa min sambo och kompis och ja du vet.. Hon tjänar kanske pengar på att vara som hon är. Vårt förakt boostar henne.. Egentligen borde vi kväva denna stackare med en fet bojkott. Det är vad vi borde göra.

    SvaraRadera
  7. Ja, det här är alltså samma tjej som säger att hon inte vill umgås med människor som är "fula i ansiktet" för det är pinsamt.

    Så helt klart behöver hon en realitycheck. Dock funderar jag lite på flickstackarns föräldrar... Att de inte drar i nödbromsen och ser till att hennes blogg blir nedlagd.

    Du ska absolut inte ha dåligt samvete över att du gjorde dig rolig på hennes bekostnad. Hon har själv valt att lägga ut dessa filmer på nätet där hon framställer sig som att vara en kromosom från en gurka.
    Då är det verkligen inte klassat som mobbning.

    SvaraRadera
  8. Du får lägga upp videon hur många gånger du vill, skulle ändå inte spela någon roll. Jag menar, hon la ju själv upp den så. Halva svenka befolkningen använder den, bl.a. min kompis mamma som la upp den på facebook! Och plus, du la ju trots allt bara upp den med inte vidare mycket kommentarer om själva henne.

    SvaraRadera
  9. Det var väl knappast enkom Calles länkande som bidrog till hennes plötsliga boost i besökare. Hittar, och hittade (innan Calle publicerade), den där videon i en rad olika bloggar.
    Ska bli intressant att se hur många som kommer återvända regelbundet, fler än man tror, antar jag.

    SvaraRadera
  10. Jag förstår inte varför folk bryr sig om att hon får fler besökare. Är det avundsjukan som spelar in där? Det kan hon väl få då? Vad spelar det för roll? Alla vill se en freakshow och för tillfället är Amanda den roligaste freakshowen på marknaden.

    SvaraRadera
  11. Bryr mig inte om att du là ut den stackars IQ-befriade blondinen här.
    Men.
    Att göra som du gjorde med en person som har spindelnoja - DET är oförlåtligt! Skäms, länge.

    SvaraRadera
  12. Ni är idioter allihop. Hon är en TONÅRING. 16 år gammal. Hon kommer att växa upp, precis som alla vi andra. Sådär höll jag också på när jag larvade mig framför spegeln i tonåren. Det gjorde ni också. Vad som är obehagligt är när bloggare i trettioårsåldern startar hatkampanjer mot tjejer som inte ens gått ut gymnasiet.

    SvaraRadera
  13. Bra gjort av dig att lägga upp, Calle! Inte bara det fåniga klippet i sig, utan även låta oss få veta - vi som håller oss borta från tanklösa modebloggar - hur sjukt tankesätt dessa egoistiska och utseendefixerade brudar tänker.

    SvaraRadera
  14. Kort sagt, du är aningen heligare än vad hon är.

    SvaraRadera
  15. jag behöver typ spy. så nu springer jag till toaletten. värd kommentar. ciao!

    SvaraRadera
  16. Jag högaktar människor som vågar säga och visa sin ståndpunkt. Du är en av dem!

    SvaraRadera
  17. Mmm, TACK CALLE för att jag nu tvingas se att hon ligger på sjunde plats på bloggportalen. Du har bara förstärkt hennes storhetsvansinne!!! Var du tvungen att lägga ut den där videon? TYCKER INTE DU ATT DET FINNS TILLRÄCKLIGT MED FJORTISBLOGGAR PÅ LISTAN? FÖRSTÅR DU VAD DU HAR GJORT?

    SvaraRadera
  18. Just another hater18 augusti 2009 kl. 13:33

    Jag kan tänka mig att hennes lilla "boost" hon fått på senaste tiden är högst tillfällig. Hon är vidrig på alla sätt och vis. Good job Mr Schulman!

    SvaraRadera
  19. Tycker verkligen att hon behövde det där. På henne bara!

    SvaraRadera
  20. För fyra år sedan var jag i hennes ålder, och jag kan meddela dig Anonym att varken jag eller någon annan jag kände höll på på det där sättet.

    Jag ser inget fel med att sprida vad hon en gång lade ut för allmän beskådning.

    SvaraRadera
  21. Herr domare!
    Hon är fortfarande bara ett barn. Även om du är en modern domare, så är frågan om hon vekligen är straffmyndig?
    Lars

    SvaraRadera
  22. Men vem har gjort det här med att Calle lagt upp videon till något negativt, jag menar, hon tycker ju det var fett coolt...

    SvaraRadera
  23. Till anonym där uppe någonstans, jag höll verkligen inte på så när jag var 16!!

    SvaraRadera
  24. Jag tycker inte att det du gjorde var så hemskt, men däremot är många av kommentarerna i hennes blogg riktigt otäcka. Man får inte glömma att hon fortfarande är ett barn och många av oss som skriver här i kommentarerna är vuxna. Det är lite otäckt.

    Penny

    SvaraRadera
  25. är det ingen som tycker att hon är lite väl lik peder fogstrand?

    SvaraRadera
  26. fyllesnack.devote.se18 augusti 2009 kl. 17:23

    ofta ni tror att det är calles fel? filmen skickas runt bland massor av vuxna människor, och jag hade läst om det på flera stora bloggar innan. låt tjejen vara med på topplistan, om en vecka kommer alla sluta bry sig, och hon förlorar alla läsare igen. det är ju en form av reality check det med

    SvaraRadera
  27. Du gjorde helt rätt, en sån människa måste bara hånas!!

    SvaraRadera
  28. Hoppas att den lilla flickan någon gång själv inser hur jävla puckad hon är!

    SvaraRadera
  29. hahaha roligaste är ju att hon skrev ett inlägg om dig.

    SvaraRadera
  30. Men tjejen är 16 år! Ett barn. Var du politiskt koreekt vid den åldern? Har inte du skrattat åt tjockisar? gjort dej lustig över handikappade? mongisar? etc. Herregud, vad patetiskt att en vuxen man trackar ner på en liten 16 årig tjej.. 16 år! Jag skäms å dina vägar..

    SvaraRadera
  31. Om hon driver med alla tycker jag hon är jäkligt skarp! För hur jäkla många är det inte som har retat upp sig på den här lilla tjejen? Jag hoppas verkligen det är så, för då är hon riktigt rolig!

    SvaraRadera
  32. Tycker du gjorde rätt. Och du är inte den förste, det finns länkar till henne och andra spån lite varstans ute i cyberrymden.
    Finns det inga föräldrar som kan få upp ögonen för vad deras döttrar gör och stoppa dom. Ser inget vidare ut i en cv det där. Eller var det bara skit med genpolen från start.
    Det här svider att säga; FY FAN FÖR BRUDAR!

    SvaraRadera
  33. Vadå, "hon är 16" när jag var 16, så läste jag söderberg, hade ett band, fick ligga, drack öl, pluggade bra och kunde diskutera om Ayn Rand.

    SvaraRadera
  34. Varår, vamenaru, psis. Jag diggar Amanda som fan, så mycket att jag åxå har videobloggat. Dumma Calle, du ä bah så... taski!

    http://ointresse.blogspot.com/2009/08/pappa-kan-ocksa.html

    SvaraRadera