söndag 16 augusti 2009

Statement

Jaha. Vad är jag irriterad på idag då? Ska tänka lite... Jo! Förståsigpåare! Det finns en viss typ av bloggkommentatorer som jag kan irritera mig något oerhört på. Det är de som låtsas vara initierade. Ofta kallar de sig dessutom så i namnfältet. "Initierad".

Efter mitt inlägg om att jag och Anitha stötte på Madeleine och Jonas in the middle of nowhere dök det upp en sådan. Hon - det känns som att det var en hon - skrev att inlägget var påhittat eftersom Madeleine "inte var i krokarna" igår.

Men vad fan? Hon var ju där! Få saker provocerar mig som besserwissers som har fel.

Och jag blir ängslig och fånig och tänker att de som läser den där kommentaren tror på den och inte på mig. Varför skulle de inte det? Skitsamma egentligen - det spelar väl kanske ingen roll. Men jo! Det spelar visst roll!

Samma sak med människor som säger att de känner mig och att de umgås i samma kretsar som jag och påstår vissa saker. Jag ska ta kokain och Alex ska ha slagit Katrin. Men det är ju fel. Det vet ju alla som umgås i just de kretsarna.

Jag tänker att om jag hade läst en kommentar från någon som påstår sig vara närstående så hade jag trott på det. Men skitsamma.

Visst ska man ta en del av det jag skriver med en nypa salt. Men när man ska det - ta det med en nypa salt - så märks det. Ja ja. Skit samma. Nu går vi vidare.

14 kommentarer:

  1. Det är alltid löjligt med viktigpettrar som kommenterar och tror de vet bäst! Jag tror dig om Madelen! När jag skrev att KarlFilip hade en bögklänning när han döptes (i min humorblogg) var det såklart nån som skrev "så du menar att alla killar som har klänning är bögar?".Nej. Jag råkar bara ha humor och distans till saker.

    SvaraRadera
  2. Först Calle - jag är en man, inte en kvinna. Sedan, eftersom Madeleine (som jag nämnde i mitt inlägg igår) faktiakt inte var vid Drottningholm igår, så var hon heller inte på promenad där i krokarna tillsammans med Jonas Bergström. Istället är den enda förklaringen till historien (som jag också påpekade igår) att ni skojade om möjligheten att de skulle gå förbi - och så kom ett påhittat inlägg med (en i och för sig bra, men ändå) påhittad historia. De här grejorna avslöjas lätt, Calle...och då kan du inte bli ilsk på oss som påpekar det.

    SvaraRadera
  3. Jocke din apa. Käften. Ingen bryr sig om dig endå. Jag skiter fullständigt i om det är sant eller inte. Allvarligt talat! Behöver den vara sann? Detta är en humorblogg. Jag tyckte det var ett kul inlägg. Det räcker för mig. Och Calle, jag tror dig.

    SvaraRadera
  4. Jocko Apa, har du inget liv?? Hur f*n kan du ha sådan koll på Madeleine så du kan med 100% säkerhet säga att hon inte var där??
    Du har ju iaf ett passande namn, apa!!

    SvaraRadera
  5. jocke du kan dra åt helvete den jävla tönt!

    SvaraRadera
  6. Ääähh! Jag tror mer på dig än på folk som kommenterar! Absolut.

    SvaraRadera
  7. http://amandavardet.blogg.se/2009/august/callllllllllle.html

    Tja Calle och Anitha, vet inte om ni sett detta. Värt ett besök.
    //J

    SvaraRadera
  8. Jag råkar veta att Madde var hemma och sög av sin blivande man igår. Dessutom svalde hon. Alltså var hon inte i skogen med dig.

    SvaraRadera
  9. Väl rutet! hihi Calle. Idioter is the shit this fall ;) Apan är så inne.

    SvaraRadera
  10. Det finns många som har "kontakter" förutom apor. In fact så var Lill-sessan "i krokarna" just då, kan dock ej bekräfta om hon var ute och promenerade vid denna tidpunkt...

    SvaraRadera
  11. Om det nu skulle vara någon som umgås med er så skulle de ju aldrig avslöja sådana saker om er här i kommentarsfältet, så man förstår ju att man inte ska lita på dom

    SvaraRadera
  12. JOCKO din jävla tönt. jävla TÖNT. har du aldrig varit på krogen eller jävla bokmal?

    SvaraRadera
  13. Haha, fanatstiskt roligt att alla blir upprörda. Ni skapar ju humorn på den här bloggen i vilket fall, mer än dess upphovsman!

    Calle gjorde ett fejkinlägg, acceptera det och gå vidare.

    Mullenutt på er!

    SvaraRadera
  14. Det känns bra att läsa att Calle försvaras av en "bajsugglan". Det känns bra. Jättebra.

    SvaraRadera