torsdag 20 augusti 2009

Dåligt!



Man har ju så mycket tid över när man kör bil. Anitha reagerade väldigt starkt häromdagen på det här med Tullavgifterna här i Stockholm. Hon blev inte arg på dem i sig, men på hur staten väljer att lägga fram det. Hon menar att de ser giriga ut - att en klåfingrig hand rafsar till sig mynt. Att de skulle kunna ha gjort det bättre. Kanske en bild på ett vackert träd och ett par enkronor.

Jag håller med henne.


Själv reagerar jag på det här med bensin. På Volvo-bilar står det typ: "40 km till tom tank". Där har de också tänkt fel. Det låter ju så negativt. Skulle det inte kunna stå: "40 km till härlig tankpaus" eller "40 km till kaffepaus på bensinmack" eller kanske... ja. Ni fattar.

14 kommentarer:

  1. Ja vi fattar. Haha, du är för go.

    SvaraRadera
  2. Eller kanske, 40 kilmoter sen dör du ditt jävla as

    SvaraRadera
  3. Det är väl inte statens hand som illustreras på bilden, det är väl din framsträckta hand med ett par mynt i. Rätt fint tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser fint ut, "Här får du vägen för att jag får köra på dig". Eller nåt sånt..

    SvaraRadera
  5. Jopp, jag håller med!:o)

    Lite mer positivt tänkande i vårt samhälle så hade det blivit så mycket skönare att ströva runt på gator och torg, mark och skog.

    http://danielkarlssonblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. haha för jävla skön calle. tills kaffe paus xD

    SvaraRadera
  7. det är en ond, cynisk, negativ stat vi har. tvi!

    SvaraRadera
  8. En grej bara.. Du framställer dig och din tjej som världens mest skitnödigaste par.

    SvaraRadera
  9. En tanke bara. Då bensinmätaren stod på halv tank så kan du bara köra åtta mil på en tank. Låter mystiskt.

    SvaraRadera
  10. "En tanke bara. Då bensinmätaren stod på halv tank så kan du bara köra åtta mil på en tank. Låter mystiskt."

    kan inte göra annat än att hålla med.

    SvaraRadera
  11. fyllesnack.devote.se20 augusti 2009 kl. 20:51

    hahahahah skön!

    SvaraRadera
  12. Kan ju bero på att det är temp mätaren.

    SvaraRadera
  13. ''40 km till härlig tankpaus'' hahaha den var bra!

    SvaraRadera
  14. Ni är ju bara för bra! Briljanta idéer måste jag säga. och du, jag älskar också dr. pepper!

    SvaraRadera