måndag 17 augusti 2009

Vad vi gör när vi pausar

Jag och Dicken håller på att pula med visitkort. Vi lägger ned ganska så stor energi på det där, faktiskt. Varje ledig stund tjabbar vi. Vi pratar om typsnitt - det blir nog Futura. Vi beställer pappersprov. Visst tar det ett par dagar, men det är det värt. Vi bespetsar oss på de där proven. Säger "idag kanske proven kommer!" och hajfajvar. Det blir svart Plike, förresten. Härlig känsla av gummi på den jäveln. 330 gram - inga konstigheter med den saken.

Svarta kanter, såklart. Relief är fjantigt. Vi kör hederligt offsettryck. Men vi kör på bredden, tänker vi. Namn och titel på framsidan, och resten på baksidan. Gillar det.

Mia Frisch på Östertälje Tryckeri - vi älskar er service!

Så kan Patrick Bateman enbart dra åt helvete med sina låtsaskort.

15 kommentarer:

  1. ha ha, tänkte precis skriva att du var värre än american psycho-killen tur att du insåg det själv

    SvaraRadera
  2. bortsett från visitkort, men ändå relaterat till titlar, så har jag undrat i flera månader nu på varför det står "att vara charlie schulmans KAPPA" på din bloggroll.

    SvaraRadera
  3. Vattenstämpel för i helvete! Där bor fashion..

    SvaraRadera
  4. Tyvärr Carl, Bateman tar dig i skönhet. (Då syftar jag på att han är skönare än dig, och det är ju en bedrift i sig!)

    SvaraRadera
  5. Jag, liksom vissa andra av läsarna, tänkte direkt på American Psycho. Riktigt fint där, Kalle. Patrick Bateman är för övrigt endast en lekman i jämförelse med dig. Ta åt dig.

    SvaraRadera
  6. nu tar vi det JÄVLIGT lugnt här. du är skön du calle, men att hävda att patrick bateman skulle behöva ta sig i röven är inte lite skumt det.
    grabben är det skönaste som någonsin filmats!

    SvaraRadera
  7. du måste lägga upp bildbevis på slutresultatet! så vi läsare kan avgöra exakt hur schteeeekigt det blev. =)

    SvaraRadera
  8. Calle! Jag behöver hjälp! Jag och en vän behöver verkligen flytta upp till Stockholm omgående. Vi vill hyra en 3a söder om stan och har letat, sökt och frågat överallt utan framgång. Läser din blogg och har gjort det i många är. Så, då du verkar vara en sympatisk och hjälpsam kille drar jag iväg detta som en longshot och hoppas du kan hjälpa oss med detta. Min mailadress är john@xlntnoise.se. Känner du någon som vill hyra ut i andra hand bara ett år eller så blir jag överlycklig. Tack för en underbar blogg. / John i Nyköping

    SvaraRadera
  9. åh, the businesscard scene. nu ska jag se den. fem gånger på raken. minst.

    SvaraRadera
  10. Om man er norsk, som meg, er den første meningen i innlegget ditt ekstra morsom:)Pule med visittkort, haha.

    SvaraRadera
  11. Pule med visitkort = knulle visitkortet
    (for dere ikke-norske) lol

    SvaraRadera
  12. Eller BARA namn på framsidan och resten på baksidan? Hmmmm?

    SvaraRadera
  13. Hon heter Maria Frisch.

    SvaraRadera