onsdag 12 augusti 2009

Generad

Jonas och Lotta kom över igår. Vi spelade MIG. Jag och Jonas på ett lag. Lotta och Anitha på andra.Det blev bråk. Först skrattade jag lite för länge - alldeles för länge - åt att tjejlaget svarade New York på frågan om vilken huvudstad i Nordamerika som heter samma sak som landet själv. Jag skrattade i tio minuter. Mitt värsta skratt - hyeneskrattet. Det kan göra vem som helst arg om jag bara fortsätter tillräckligt länge.

Sen förlorade vi båda omgångarna vi spelade. Och jag blev arg. Började tjafsa om fusk. Jonas accepterade förlusten. Men jag fortsatte. På allvar. Var skitsur. Nu i efterhand är jag mest generad.

Det säger två saker om mig. Jag är en dålig vinnare och en usel förlorare.

17 kommentarer:

  1. Som landet självt ??

    SvaraRadera
  2. Jag fattar heller inte...

    SvaraRadera
  3. Brasilien är väl ändå i Sydamerika?

    SvaraRadera
  4. Haha! Du ä rolig!

    SvaraRadera
  5. Shit så kul, så måste det vara, Calle, mer generad nu va? :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka idioter!
    Kan inte umgås med folk som är så gränslöst tröga.

    SvaraRadera
  7. New york? amen fy fan asså...

    SvaraRadera
  8. asså jag fattar fan inte heller faktiskt, vadå som landet självt... kanske e helt dum i huvudet jag med, men någon som e sugen på o förklara? ;D

    SvaraRadera
  9. Visst att svaret var rejält dumt, men frågan verkar ju vara lika dum. Finns inget sådant land:
    http://en.wikipedia.org/wiki/North_America
    Panama, Mexico och Guetemala har huvudstäder efter landets namn, men alla slutar på City.
    Så vad var svaret`?

    SvaraRadera
  10. A men asså. Mexico City heter ju just det City. Mexico heter ju bara Mexico. Men det var väl den staden å landet man for efter. Nåna annan finns ju inte.

    SvaraRadera
  11. Det första jag kom att tänka på var Washington och Washington D.C., men det är ju inte heller exakt samma namn :P Och Washington är en delstat och inte ett land. Så jag antar att det var Mexico de var ute efter?

    SvaraRadera
  12. mexico ligger ju inte heller i nordamerika...

    SvaraRadera
  13. Huvudstäder och länder i världen - [ Translate this page ]
    Utvald huvudstad och land. San Salvador är huvudstad i El Salvador som ligger i Nordamerika. Språket man talar i El Salvador är spanska. ...
    www.huvudstäder.com/index.php - Cached - Similar

    ?

    SvaraRadera
  14. Som staten själv!
    haha...snacka om kvinnor utan hjärna

    SvaraRadera