fredag 14 augusti 2009

Go´dag igår ja!

Alltså. Min gårdag. Vilken jävla dag det var. Först frukostmöte halv tio på ljuvliga Zink på Biblioteksgatan. Halv tio är den perfekta tiden för glidare. Då hinner man inte gå till jobbet innan mötet. Det är väldigt trevligt att äta frukost på Zink. Så nära frukost i Paris man kommer i Sverige.

Sen åkte jag till jobbet och jobbade med en idé som jag inte riktigt fick fram. När jag har kramp brukar jag spela Bubbleshooter. Dicken vet att det är så. När det kommer små blipp från min dator kreerar jag! Då låter han mig hållas.



Sen åkte jag TILLBAKA till Zink för att äta en traditionsenlig starkölslunch med Pär Carlsson. Jag kanske har sagt det förut, men Pär är och kommer alltid att vara min grundare. Han är chef på produktionsbolaget OTW, och det var han som gav mig chansen för några år sen. Han skapade mig. Han lärde mig att tänka tittare. Kommer alltid älska honom.

Sen tillbaka till jobbet och började få fram ett frö till idé. Spelade inte Bubbleshooter. Antecknade små saker på ett block. Där står typ: "Nio ep. Las Vegas. Från hundra till en miljon på nio dagar."

Sen kom Anitha och hämtade mig för att fara till Nicke och Ninni och Signe och Sven i Bromma. På vägen hämtade vi upp mamma. Barnen gillar Anitha. Väldigt mycket. Sven sa att han visste att Anitha och jag kommer att gifta oss men då hyschade Signe honom och sa att man inte ska säga så. Då sa Sven: "Men jag vet ju att det är så".


Vi kittade upp Sven med lite rockprylar. Iron Maiden-plånka och Sex Pistols-armband. När han fått de där grejerna på sig höjde han ena sidan av läppen och såg grym ut under resten av kvällen.



Sen åkte vi till Sturehof, som hade kräftpremiär igår. Anitha bjöd mig och Lotta. Kan ni förstå lyckan i det? Att ha en tjej som man älskar och skrattar med och kan diskutera viktiga saker med OCH som bjuder mig på kräftor på Sturehof. Hon är allt jag vill ha. Man ska inte dissa sitt tidigare liv. Men herregud vad jag har varit snett ute. Och herregud vad jag är rätt ute nu.

Sen gick vi till Utecompagniet. Där träffade vi Rebecca Simonsson, som jobbar där. Har ni läst hennes blogg? Hon är riktigt rolig! Och trevlig!

4 kommentarer:

  1. Jävla ZInk är en enda stor Paris-kuliss. Kikar man in bakom står det en svenne med tribaltatueringar och bootcut jeans och grillar flintastek. Det stör mig något så oerhört att de inte orkar köra bistro-illusionen hela vägen. Det skulle ju kunna vara så jävla bra. Varför spelar de t. ex dålig gubbrock och inte musik som passar i miljön? Och varför är menyn notoriskt felstavad och slarvigt gjord? Kom igen Zink, orka gör't ordentligt!

    /Bella Ciao

    SvaraRadera
  2. Tuff kille, den där Sven!

    SvaraRadera
  3. Jobbar, eller rättare sagt spelar Bubbleshooter varje dag. Så vad ligger ditt rekord på?

    SvaraRadera
  4. Jag såg dej på Zink ,eller du va den enda kändis vi såg när vi var i Stockholm.. =)

    SvaraRadera