måndag 17 augusti 2009

Hur det gick till



Tänker mig hur det hela gick till. Menig Mikael Larsson 7652 kom ut från kasernen igår sen eftermiddag. Han skulle kissa, bara. I huset bredvid. Men stelnade till mitt i sitt steg. Gapade. "Men vad fan...?" Han kallade omedelbart till sig några kamrater. "Hörrni! Kom hit och kolla! Det är nåt jävla skit som händer här ute!"

"Men vad i helvete...? Ser ni det här hörrni?!" skrek Mikael, men det var ingen som hörde. Ingen kom för att se vad som stod på. Som att de inte brydde sig. "Men vad i helvete är det som händer här ute?!"

Larsson gnuggade sina ögon och öppnade dem igen. "Det kan inte vara sant!" nästan gnydde han. "Snälla. Säg att det inte är sant!"

Solen nådde nu horisonten där borta i Afghanistan, och menig Larsson fick mer och mer panik. "Men vad fan?! Soljäveln håller ju på att försvinna! Jag tror fanimig att det kommer bli mörkt snart."

Menig Larsson skrek rakt ut när den sista solstrimman träffade kasernbyggnaden. "DET ÄR MÖRKT! JAG SER NÄSTAN INGET!"

Ja. Så ringde han Johanne Hildebrandt och grät ut om sina fullkomligt vidriga upplevelser.

Swedish Batallion - the Pride of Sweden. Kan någon mäkla fred i världen och skapa trygghet så är det svenska soldater. Ni har mitt stöd, soldiers.

11 kommentarer:

  1. Tycker inte du ska göra dig lustig när du uppenbarligen inte läst hela artiklen. Dem offrar sina liv för andras skull. Fast det du skrev var roligt! Skrivet av en lill gammal 16 åring. Hehehehe

    SvaraRadera
  2. haha, håller med! dummaste rubriken!

    SvaraRadera
  3. Fyfan vad jag garvade åt det här xD Du är bäst Emil xD

    SvaraRadera
  4. har du hakat upp dig på d där eller vadå haha.

    SvaraRadera
  5. Haha ojsan, fel namn xD Du är bäst Calle, så ska det vara!

    SvaraRadera
  6. Det är ju faktiske otroligt kul. legen... wait for it..dary!

    SvaraRadera
  7. Tjena calle,

    jag är en student som trubadurar och ett lika uppskattat nummer är alltid "500 miles", då snackar vi allsång. Nu på sistone så har jag tänkt på dig varenda gång jag lirar den, för det är något likt över dig och the proclaimers på bilden:
    http://www.mirrorprintstore.co.uk/image/The-Proclaimers-pop-group_66033.jpg

    Inget försök at vara taskig, man kan vara snygg trots att man har likheter med någon som inte är lika vacker rent utseendemässigt.

    Önskar dig, Anitha och din övriga familj all lycka!

    Mvh Markus

    SvaraRadera
  8. Johanne Hildebrandt18 augusti 2009 kl. 09:55

    Jag arbetar för tidningen Aftonbladet och har inte skrivet artikeln i fråga.
    Pucko!
    Johanne Hildebrandt

    SvaraRadera
  9. Ja shit, det var nog precis så det gick till. Hahaha.

    SvaraRadera
  10. Riktigt roligt! Du bloggar bra nu Calle.

    SvaraRadera
  11. Svenska soldater: Små finniga tonårigar som är så hjärntvättade att de tror att de ska spela COD4-live. Skillnaden är att det faktiskt dör folk i verkligheten. Visa därför den mörka hemska sidan utav krig, det är ingen glamorös syn direkt!

    SvaraRadera