torsdag 13 augusti 2009

Skatteverket

Jag skulle ha fått tillbaka pengar på skatten i förra veckan, som så många andra. Men de har inte kommit ännu. Jag ringde Skatteverket, och de sa att pengarna kommer i september eller kanske december.

Jag undrar vad som ger dem rätten att hålla i mina pengar. Jag menar - det är mina pengar. De har inget med de pengarna att göra. Och de håller i dem helt godtyckligt. De säger inte när jag ska få dem tillbaka.

Jag tänker mig att man skulle vända på det. Tänk om vi hade kvarskatt, och att vi då skulle säga till Skatteverket: "Nä du... Vet inte riktigt när ni får de där pengarna. Vi får väl se, helt enkelt." Då skulle de ställa till satan och helvete med oss.

Skatteverket! Jag har aldrig fuskat bort en enda krona. Jag har aldrig dragit av för ett endaste skit, även om jag haft anledning att göra det. Så ge mig mina pengar, bara.

18 kommentarer:

  1. Jag håller med!
    Djävla idioter!

    SvaraRadera
  2. ekmanekman@hotmail.com13 augusti 2009 kl. 12:23

    lätt som en plätt...skicka bara in att du vill ha dina pengar så får dom på en gång när din deklartion är klar...men.........du har inte din revisor talat om det för dig jag fick mina pengar efter två veckor....

    SvaraRadera
  3. Oglum ta´t lungt, behöver du låna cash eller? Jag har om du behöver

    SvaraRadera
  4. Alla som har eget företag får skatten i december, har det inte alltid varit så?

    SvaraRadera
  5. tack för att du påminde mig. har inte heller fått mina pengar. langa iväg ett mejl direkt efter jag läst inlägget. odh du säger att bloggar inte kan påverka ;)

    SvaraRadera
  6. Alltid varit så. Dålig koll?

    SvaraRadera
  7. I och med att du har varit delägare i ett fåmansföretag och sannolikt deklarerat en K10-blankett föregående år så får du vänta till i början på december på dina pengar. Tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Kan inte ni spela in en ny video med svar på kommentarer?

    SvaraRadera
  9. Deklarera på nätet och få pengarna i juni.

    SvaraRadera
  10. Skatteverket är mäktigare än Gud själv!

    SvaraRadera
  11. Du är företagare då får man alltid pengarna i december så har det alltid varit.

    SvaraRadera
  12. Äh, jag har handelsbolag och då kommer den alltid den 5 december. Varje år. Och då tror alla att dom ska få så jäkla fina julklappar dessutom.

    SvaraRadera
  13. Såg att du är vän med Nova Barakel på Facebook ;)

    http://www.resume.se/nyheter/2009/08/13/hon-blaste-kandisarna-pa-f/

    SvaraRadera
  14. Lämna den där förbannade stenåldersmentaliteten bakom dig och e-deklarera istället så hade du kunnat sitta och gotta dig med pengarna i flera månader nu.

    SvaraRadera
  15. Hej Calle!
    Åh skrattade lite va du sa, Men GUD va sant.. De ska mjölka oss in ihelvete men fan om vi inte uppför oss. Men de kan rakt sagt pissa på oss & vi ska tåla ^^

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Det enda du behöver säga till SV är: Jag vill inte att staten ska förvara mina pengar, jag vill själv ha kontroll över dom. Jag litar inte på staten.

    Enligt lag ska du få ett papper som du skriver under och skickar in. Sen har du judeguldet.

    SvaraRadera
  17. Helt briljant du är ett geni...

    SvaraRadera