måndag 16 november 2009

KÄRLEK MED CALLE!

Tjena Calle,
Jag har ett ganska stort problem med min flickvän och behöver några vana, utomstående ögon som kan hjälpa mig. Det är såhär att min flickvän och jag har träffats i lite mer än ett halvår nu. Till en början hade vi det jättebra. Mysigt och kärleksfullt. Sen hände något, hon åkte på utlandssemester och råkade tydligen under stor alkholpåverkan göra en del misstag med en annan kille. Hon berättade detta för mig och jag blev fruktansvärt ledsen och besviken men gjorde aldrig slut. Efter det här så är det hon som har börjat dra sig undan och jag vet ju att jag vill vara med den här tjejen, men det är som att hon straffar sig själv för vad hon gjort. Hon är nu bitter, tråkig, arg och gnällig och jag vet verkligen inte vad jag ska göra, vad tycker du Calle?

Skulle uppskatta det något otroligt om du svarade, eller bad någon annan svara på detta då vänner alltid har lite styrda svar och alltid har ett parti att ta
MVH
G


Hej G!

Låter vidrigt, det där. Särskilt eftersom du var stor nog att förlåta henne för misstaget. Jag vet faktiskt inte hur du ska tackla det här problemet. Det jag vet är att ni måste bryta ihop helt för att komma på fötter igen. Alltså - det räcker inte med att du säger att du är ok med hennes misstag. För det kanske inte är så att hon vill bli förlåten så lätt.

Jag hade gjort slut. Och litat på att hon hör av sig när hon inser att det är dig hon vill vara med. När hon förmår att förlåta sig själv och värderar er som par högre än sin egen skam.

Om hon inte hör av sig är ju det också ett svar. Då var ni inte menade för varandra i alla fall.

Kompis! Känner med dig här. Lycka till. Var stark.

7 kommentarer:

  1. Hon blev säkerligen förlåten f ö r lätt och då har tjejen förlorat respekten för honom ännu mer så rådet är att han bör skaffa någon som förtjänar hans godhet mer än vad hon gör och att visa att han är men man med värderingar och kräver ömsesidig respekt i förhållandet (mer stake helt enkelt).

    SvaraRadera
  2. Precis som anonym säger så tror jag att tjejen har förlorat all respekt för killen, sen kan det även vara så att hon sa att hon var otrogen för att hon då trodde att killen skulle göra slut, något som hon ville men inte vågade göra själv sen så förlät han henne istället och nu beter hon sig sådär för att han ska göra slut.

    SvaraRadera
  3. Solklart fall och typiskt (en del) tjejer.
    Hon har helt enkelt tröttnat men pallar inte göra slut själv.
    Hon är tråkigt och vresig tills killen inte pallar längre.

    SvaraRadera
  4. Förlåt men här kommer sanningen. Hon gillar inte killen, tyvärr men så är det. Hon var otrogen och hoppades på att en positiv sidoeffekt för henne skulle vara att han gjorde slut. Det gjorde han inte och nu hoppas hon på att det ska funka bättre om hon bara är allmänt ocharmig... Tråkigt men sant, dumpa henne och hitta någon bättre!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr så tror jag att hon inte riktigt vågar ta steget att göra slut själv och beter sig illa i hopp om att du gör slut. Hon gör inte slut dels för att hon inte vill såra dig, dels för att hon kanske skulle ångra sig om hon gör det. Jag tror det är bättre om du gör slut med henne, inte har kontakt med varandra på ett bra tag och sedan ses ni igen för att se hur båda känner då. Har ni inte ens tänkt på varandra så bör ni inte vara ihop, men om ni saknat varandra kanske ni bör försöka igen! Du förtjänar någon som uppskattar dig. Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Tänkte ge lite input men insåg att andra hade tänkt precis det jag tänkte. (Men jag gör det ändå.) Har själv varit grinig och tråkig mot en föredetta pojkvän. Och då gick jag i göra-slut-tankar. Jag tog steget själv. Men då visste han i alla fall att något var på gång.

    SvaraRadera
  7. Som sagt...
    Hon är inte kär i dej längre. Lovar dig! Hon drar sig undan och är sur och trist och tragisk för att hon vill att du ska LÄMNA HENNE! Gör det, slösa inte henns eller din tid.
    Jobbigt kanske, men jag lovar dej, det kommer bli värre om du inte tar steget!
    Härliga tider!
    /Stina

    SvaraRadera