onsdag 4 november 2009

Rami och Patrik


Jag var på middag hos mina vänner Rami och Patrik igår. Det är egentligen Anithas vänner, men herregud vad de är härliga. Jag tar dem!


Pratade länge med Rami. Han är israel. Och en extremt duktig florist. När jag frågade honom om vilken som är hans favoritblomma fick han något blankt i blicken och liksom skulpterade hela blomman framför sig. Berättade hur den spricker upp och faller ned genom att fälla små blå korn över hela bordet. Jag är avundsjuk. Vill ha en sån passion!

Så pratade vi vidare och det visade sig att han är fransk mästare i Bikram Yoga. Ja, man kan vara mästare i det! Världstrea till och med! Jag ska gå på det med honom på tisdag. Hur är det?

19 kommentarer:

  1. varmt! drick resorb innan *migränvarning*

    /K

    SvaraRadera
  2. Heter det inte israelier eller? Nähä säger stavningskontrollen. Israel alltså. Låter knäppt.

    SvaraRadera
  3. Är Rami en arabisk israel som har fördrivits av ockupationsmakten? Du har ju tidigare hånat araber så det är förvånande att du umgås med en. Har Anithra också arabiskt ursprung?

    SvaraRadera
  4. Jag är fransk mästare i passgång.
    .
    http://pjoltas.se

    SvaraRadera
  5. ja, Calle Schulman, jag vet inte...
    jag kan inte sluta tänka på Marcus Birro och på du och din brors media-förföljelse och hån mot honom.
    Och på dina arabfientliga åsikter.

    SvaraRadera
  6. Calle Schulman, du vänder kappan efter vinden och framstår som totalt opålitlig.

    Varför håller du på med lögner när du vet att allt finns svart på vitt?

    "Plocka ludd i naveln" - tycks vara den nivån du är på.
    Synd.

    SvaraRadera
  7. Men du, Lola... Israel ser konstigt ut ju, tycker jag med.
    Landet Israel uttalas liksom Ííísrael. Och människan som kommer därifrån uttalas Isra-EL. Typ. Visst?

    SvaraRadera
  8. Har aldrig testat Bikram. Är inte så sugen heller. Jag tränar på gym efter jobbet. Det får räcka så.

    SvaraRadera
  9. haha, gör det. den mannen är galen:)
    http://jonaslindh.wordpress.com/

    SvaraRadera
  10. det är varmt! har aldrig svettats så ´mycket i hela mitt liv! LITE kläder på, dom är dyngsura efter! det lixom droppar svett på ett helt mirakulöst sätt! Sen, ät inte på 3 timmar innan! när har har varit på bikram yoga har det hänt flera ggr att någon varit tvungen att gå ut och spy! och sen ska man helst inte lämna rummet på hela tiden! blir man svimmfärdig får man sitta ner i hettan en stund! men det är skit kul! have fun!

    SvaraRadera
  11. Oj vilken optimal PK-alibi-credd-vän!

    SvaraRadera
  12. Kommentarerna här är rätt intressanta må jag säga. Folk verkar bli så arga av att läsa det du skriver. Förstår inte riktigt varför man fortsätter läsa då.

    Var inne på en sån där fjortisblogg nyss för att liksom undersöka vad som kan vara så himla intressant. Men jag kan säga att det var bara dåligt skrivet och tråkig attityd. Så jag kommer nog inte besöka den igen. Det känns som en bättre lösning.

    SvaraRadera
  13. Bikram Yoga är grymt!
    Tänk bara på att dricka mycket vatten kvällen innan och att inte äta något 3 timmar innan.

    SvaraRadera
  14. Men halleduttsingen då så upprörd man kan bli av att Calle umgås med en israel. Patetiskt.

    Bikram yoga låter galet, måste kolla vad det är för nåt.

    SvaraRadera
  15. Tänk en gång till innan du går på det där. Det är så varmt att man blir svimfärdig och det värsta av allt är att man absolut inte får gå ut ur lokalen när man mår dåligt. Man måste ligga kvar på golvet med dödsångest. Och som sagt, ät inget 4 timmar innan. Om du inte vill spy alltså.. Träningsformen är annars skitbra, hade man bara sluppit den där vidriga värmen hade jag älskat det.

    SvaraRadera
  16. HAHAHA vad du ser efterbliven ut ibland.

    SvaraRadera
  17. Provade bikram på Bali för första gången, älskar det! Men som sagt, drick MYCKET, träna helst i speedos (well, kanske ett par korta shorts, men inte mer) och ät inte 3 timmar innan.
    Känslan är otrolig, men ge dig inte på dom värsta övningarna för starkt första gången och så fort du känner att det inte går mer, lägg dig ner en stund, kämpa inte emot det, då svimmar du.
    Ha så skoj!

    SvaraRadera