söndag 8 november 2009

Min helg. För mitt minnes skull


I fredags var jag ute med Dicken och hans Jessica. Vi började med middag hemma hos oss. Och sen gick vi ut utav bara helvete. Vi har väl haft en ganska tuff vecka, och vi har jobbat hårt och har stora rörelser med vår arbetssituation. Så vi sköt ut oss.

Var ute till fem. Det är jag aldrig längre numera. Men i fredags kände vi att vi var värda det. Gött. Dicken ser härjad ut. Bra Dickmeister.

Och igår hade jag en otroligt rolig kväll. Mötte opp vänner på en restaurang som heter BAR bakom Grand på Blasieholmsgatan. Rekommenderas! Hatar det uttrycket. Men skit samma. Det var ett härligt ställe. När vi skulle åka därifrån krävdes det en stor taxi - ni vet en sån där med skjutdörrar. Mette, som jag träffade för första gången satte sig tillrätta och just ionnan vi skulle åka sa hon till taxichauffören: "Är det du eller jag som stänger dörren?"

"Det är väl jag, antar jag" suckade chauffören och knäppte upp bältet och krånglade sig ut och gick runt bilen för att dra igen dörren. Mette trodde att det var en elektrisk dörr med knapp. Det var därför hon frågade. Och det var roligt. Kanske låter det inte roligt. Men det var det. "Är det du eller jag som stänger dörren?". Som en riktig skitstövel. Fastän hon inte menade något illa alls.


Så åkte vi till Le Rouge. Min vän Saurabh har tagit över. Och herregud, vad trevligt det är där. Han gav oss varsin nyckel som går till en dörr. Så när vi vill kan vi nyckla oss runt i lokalen. Pelle har kommit tre veckor in i sin vita månad. Och vi lurade honom! När han gick på toaletten tömde vi hans lättöl och fyllde på med starköl. När han kom tillbaka tjatade vi på honom att ta ett järn med oss. Men han nekade ihärdigt och berättade hur härligt det var att vara helt vit. Så drack han sin lättöl. "Jag ska inte dricka alkohol" sa han. Och vi fullkomligt vek oss av skratt och skrek att han redan druckit nästan en hel starköl. Och Pelle försökte se arg ut och sa "Ni är ena rackare!" och tog in järn till oss allihop. Det var roligt! När man var där var det roligt i alla fall...


Alla mina vänner var på Rouge. Det är inte ofta det hände. För det var liksom inte så planerat. Men en efter en slöt upp. Som på en signal! Det ärrade gamla ATTIF-gänget med respektive ruskade på sig och tog en kväll mittemellan ATTIF-träffarna. Härligt att se! Älskar det där gänget.


Anithas föräldrar är på besök. Och tog oss till Solvalla. deras häst Speedy My Love skulle köra att montélopp nu i eftermiddag. Det gick sådär. Kom sexa. Anithas pappa säger att hästen har kört hårt länge och kanske ska ta en paus ett par månader för att komma tillbaka.


Just innan vi skulle dra fick Anitha något i blicken och slängde in tjuge spänn på en riktig skithäst. En halt sate som såg ut att heta Brunte, om ni förstår. Och så vinner hästjäveln! Så vi gick plos minus noll på Solvalla-middagen! Anithas vad gjorde oss kvitt.

Det var en riktigt härlig helg, det.

8 kommentarer:

  1. Hej Calle! Jag vill inte vara en sån där dryg negativ jävel, men det där med att "lura" i folk alkohol kan kännas som en kul grej men det kan vara jävligt farligt. Det finns många mediciner som i kombo med alkohol är väldigt farliga, jag äter själv än som kan ge mig hjärtstillestånd om jag dricker alkohol (och jag är 22 och inte 72). Och det är ju inte alltid man vill snacka om vad man har för sjukdomar och då är det lättare att säga att man inte dricker. Nu säger jag inte att din kompis har konstiga sjukdomar utan att du kanske kan tänka på det i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt gäng! Dörr-incidenten var riktigt kul. :)

    SvaraRadera
  3. Men varför kom ni inte och hälsade på mig !? Jag bor ju vid Solvalla! Rissne för att vara mer exakt ... suck på er

    SvaraRadera
  4. Verkar kul att ha vänner.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! "Är det du eller jag som stänger dörren?" Kolonialtid all over again!

    SvaraRadera
  6. Gud! Hon e inte vacker din tjej... var har du hittat henne? E hon alltid så mörk under ögonen och med de påsarna.. dessutom ser hon ut som en elak häxa!

    SvaraRadera
  7. Först, din tjej är urvacker och lyssna inte på något annat! "Är det du eller jag som stänger dörren", *s*!

    Sen till byte av öl, är partner med en som kämpar med att bli av med sitt alkoholberoende. Som han inte vill erkänna, ännu, för sina kompisar kör han med vita veckor. När jag läste ovanstående fick jag hjärtat i halsgropen. Tänk om någon gör samma sak med honom...ett par cl sprit i colan!!! Då är veckor av blod, svett och många tårar totalt överkörda och han är tillbaks till ruta ett. Så snälla alla, gör aldrig något sådant...ni vet inte vad ni kan rasera.

    SvaraRadera