torsdag 12 november 2009

Malou!

Jaha nähä jaha. Var ju hos Malou i förmiddags. Det var märkligt alltihop. Hon kallade mig "ondskans bärare" och jag blev alldeles fnissig. Ondskans bärare? Klart stod hur som helst att Malou inte över huvud taget har läst min blogg. Vilket ju är lite märkligt. Och tråkigt! Det hade kunnat bli intressant. Men Malou hade bestämt sig för att skylla näthatet på mig. Orättvist. Och det blir liksom svårt att bemöta. Som att någon skulle anklaga mig för att dumpa batterier i Östersjön. Vad svarar man? "Nej det har jag inte gjort"?

Annars var det väl trevligt. Alexander Bard var fullständigt galen men lika intelligent som alltid. Bredvid honom framstod jag som en dumbom. Även om jag tycker han pratar ganska högt. I klippet nedan pratar vi om Jimmie Åkesson. Jag tycker han ska tystas ned. Alexander tycker han ska mötas. Alexander pratade högst. Och jag hackade på hans skägg.



Vid något tillfälle jämförde jag Malou med mamma. Och det var väldigt orättvist. För mamma är lite mer balanserad.

57 kommentarer:

  1. Ja du det blev lite konstigt...hon attackerade och du kunde inte riktigt svara. Alla bloggare buntades ihop. Synd för de finns en viktig debatt i allt detta.

    Jag tycker så här, ja du och Alex och Katrin har varit med och flyttat gränsen. Men hade de inte varit ni, troligen någon annan. Var och en måste själva stå för vad de skriver.
    "Onskans bärare" blir övertoner, jag förstår att du fnissar. De hade jag oxå gjort. Hur svarar man på det? Yes that's me!


    Debatten om SD blev också sådär. Här buntas oxå allt ihop igen. Yttrandefrihet JA men det betyder inte att man måste välja att bjuda in personer man tycker står för inhumana åsikter till familjeunderhållning. Varför välja Jimmie av alla människor? Det är ju inte heller helt schysst att välja honom för att man tycker illa om honom, för att mobba. Debattera ja visst det kan man göra, men samtidigt ska han inte ha mer uppmärksamhet än han förtjänar.

    Men det var kul att se dig och du försökte balansera de lite!
    /My

    SvaraRadera
  2. Fan Calle, hade aldrig trott att du var så sorglig. Om det som Jimmy Åkesson och hans sympatisörer säger är så jävla dumt så är det väl en enkel debatt att vinna, eller hur? Alla måste få uttrycka sin åsikt och den åsikt med flest anhängare vinner. Du har inte fatta någonting. Suck.

    SvaraRadera
  3. Vad är det för sandlåda, det där. Bard säger "-Du får inte prata för du är dum!" Bra argumentation.

    SvaraRadera
  4. Jag fick ett gott skratt åt det hela. Malou är ju alttid pinsamt dåligt påläst om alla sina gäster. "Ondskans bärare" var otroligt roligt. Åh, hon är så fruktansvärt värdelös som programledare den där Von Siwers. Kan det vara så att hon är den människa i hela världen som tar sig själv på störst allvar? Du rockade i alla fall. Det gör du nästan alltid.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det var roligt när hon kallade dig Alex. Hon verkar ogilla dig så mycket att det känns som att hon gjorde det för att vara smygelak.

    SvaraRadera
  6. Malou är en riktig fisse, vad har hon för hållhakar på TV4?? Sämre programledare finns knappt!

    SvaraRadera
  7. Du framstår inte direkt som superskarp Calle. Tyvärr bekräftar det mina misstankar. Du är en rätt korkad kille. Rolig men rätt dum.

    SvaraRadera
  8. Malou låter så fruktansvärt uttråkad när hon pratar. Som om hon helst vill vara någon annanstans. En riktig surkärring!

    SvaraRadera
  9. hahahaha jag är trött på ditt skägg xD där satt den :D fan vad Bard är pretentiös

    SvaraRadera
  10. Jag har hört dig på krogen. Jag har läst din blogg.Nu råkade jag se dig hos Malou på tv...och du, dina studieskulder kan inte vara skyhöga.
    Bra att du visar upp dig offentligt så att alla kan konstatera att din hjärna står i proportion till din ynkliga uppenbarelse - allt är litet.

    SvaraRadera
  11. Finländaren fick prata för lite. Alexander sa bra saker, min respekt för honom växte definitivt. Du var rolig att titta på, men det kändes som att de andra ville ha en snäppet mer seriös debatt än du.

    Malou är... Malou.

    SvaraRadera
  12. Var Malou dyngpackad eller?

    SvaraRadera
  13. Du vågar inte stå för något du gjort, du har vart överjävligt taskig mot många bloggerskor! Och aldrig bett om ursäkt för ditt låga beteende! Du är en stor del till varför näthatet är så stort idag, du och alex!

    SvaraRadera
  14. Du verkade lite nervös, eller har jag fel? Eler var det bara för att Bard avbröt dig hela tiden. Instämmer med dina åsikter och förstod vad du menade, trots skäggubbens gapande =)
    Låt SD skriva debattartiklar i tidningarna så de kan bemöta dem sedan. Låt dem vara med på någon debatt så de kan plattas ner. Men låt dem inte annonsera med helylleannonser i tidningar och TV, då blir de inte ifrågasatta utan får endast reklam (som inte visar deras sanna jag).

    SvaraRadera
  15. Alexander Bard har rätt. Du har fel. Faktiskt. Han satte huvudet på spiken. Face the fact att du är odemokratisk. Erkänn istället för tro dig ha rätt rätt rätt hela tiden. Börjar bli trött på det. Det här med bordet, tex. Det är fult, tycker jag. Du får tycka vad du vill, men övertyga oss inte om att det är snyggt om vi inte tycker det. Demokrati på liten nivå, men ändå demokrati.

    SvaraRadera
  16. Malou är en jävla ragata!

    SvaraRadera
  17. men hade du glömt tvätta håret eller var det ett överkonsumtion av vax. Du är verkligen liten på jorden sitta brevid Bard var nästan orättvisst för din del.
    Där märktes det att dina kunskaper är begränsade.Du vet inte vad du själv skriver ens. Skrattar nervöst bort dina dåliga skämt...

    SvaraRadera
  18. Du var nästan lika dålig som Malou. Du är roligare att lyssna på men båda verkar inskränkta. Lär dig om demokrati.

    SvaraRadera
  19. Bra Calle! bortsett från SD frågorna.. har gått och tänkt på vem det är Antiha är så lik när jag sett henne och kom just på det.. det är Sloan i Entourage sett det? vet inte skådespelarens namn med finns ju imdb!

    SvaraRadera
  20. "Bärare av HAT", inte ondska. Om nu rätt ska vara rätt. ;) Jag skrattade högt. Desperat försök till att försöka hitta en syndabock i sammanhanget enligt mig. Det är väl knappast så att du och din bror ensamma har varit stora inspirationskällor för hat i "bloggvärlden", det finns fler människor som vågar yttra sina åsikter i Den Stora Världen, i och utanför Sverige. Snarare så har "hatet" och mobbningen som alltid funnits hittat en ny skolgård. Med yttrande- och åsiktsfrihet följer väl även ett ansvar för vad man yttrar sig om, hur det uppfattas och så vidare. Det känns alltid lite fjuttigt att vara taskig och spy elaka ord mot någon, oavsett tillvägagångssätt. Likaså ges en frihet till läsare att inte behöva varken bry eller ta åt sig vad en bloggare, med eller utan fånigt alterego, skriver. "Hatefeeders" söker ju spänningen som uppstår i konflikter och ser till att hatet lever vidare, precis som Alex insåg. Det är väl snarast dem som bär det tyngsta skuld-oket i detta? Borsta av dig den anklagagelsen du, men se även till den lilla gnutta sanning som kan finnas i det större budskapet. Det finns viktigare saker att lägga tid och energi på än att hata och gnälla. :)

    SvaraRadera
  21. Jag vet inte om det är fel på min dator eller om jag är oteknisk men länken fungerar inte. Skulle vara kul att se, kan du inte lägga upp en ny länk? Om du har tid:) Peace./Felicia

    SvaraRadera
  22. Du var fantastiskt imorse, mycket bra framträdande!

    SvaraRadera
  23. Härlig kommentar om Bards skägg!

    SvaraRadera
  24. Haha jag tycker du var väldigt underhållande.. men möjligen lite hård mot malou, hon vet ju inget!

    SvaraRadera
  25. Herr Bard har givetvis rätt. Du blev så överkörd man kan bli och du avslutar det med att skoja om hans skägg? Pinsamt.

    SvaraRadera
  26. Men vad fan.. klart att samhället kan sätta en gräns för vilka åsikter som får komma till tals.

    Om fyra procent av befolkningen röstade på ett parti som vill legalisera rumpknullning av treåringar, inte fan skulle man bjuda in dom till debatt bara för att det var en enkel strid att vinna.

    Precis samma sak gäller med SD, sånt skit ska man inte ens behöva prata om!

    SvaraRadera
  27. Ha ha ha, du kunde inte sagt något bättre. Allting var grymt! Bra jobbat Calle ;)

    SvaraRadera
  28. HAHAHAHA där knäckte du allt den där lilla äckliga rödskäggiga gubben. Jag vill se mera utav Calle Schulman i tv rutan :D

    SvaraRadera
  29. jag har verkligen gått och fnissat åt din skäggkommentar hela dagen, nu är du min favorit igen calle! :D

    SvaraRadera
  30. Vilken jävla idiot hon är den där Malou! Jävla surkärring som verkar helt ointresserad av sina gäster. Att hon dessutom mobbar dom utan att veta vad hon snackar om är ju fullständigt bisarrt! Allting kändes olustigt och jobbigt att se på idag.
    Nej, tyckte iaf att du gjorde bra ifrån dig! Hoppas TV4 bojkottar kärringen!!!

    SvaraRadera
  31. Long time reader, first time writer.

    Du gjorde ett hyfsat bra intryck idag, dock måste man säga att du "ville för mycket" ang. Sverigedemokraterna. Jag förstår precis hur du tänkte och tanken är god, men du hade nog inte förberett dig särskilt på ev. mothugg.

    Med lite träning så kommer du att ge ett bättre intryck i dessa sammanhang. Försök att prata med folk som inte alltid tycker som du i olika sammanhang för att bli lite rappare i att komma på nya, bra argument.

    I all välmening.

    SvaraRadera
  32. Inser du att Bard körde över dig totalt? Han har ju rätt i varenda ord, och att det enda motargument du kan klämma fram är ett personangrepp är ju bara pinsamt.

    Det här med politik och debatt i allmänhet är kanske inte riktigt ditt starka kort.

    SvaraRadera
  33. Men herregud, tanten bara matar, jag tycker du är mysig och snäll och definitivt inte en bärare av hat. Fina skor har du också!

    SvaraRadera
  34. Det är pinsamt att tv4 har en så otroligt okarismatisk och elak programledare. Jag tycker att du gjorde bra ifrån dig trots den orelevanta kommentaren om Brads Skägg.

    SvaraRadera
  35. BARD är ISLAM destruktiv? Du som är en jävla bög är väl mest destruktiv av allt, du går emot naturens grundregel numero uno. Kvinna + man = reproduktion.

    SvaraRadera
  36. Jag har inte lyckats kolla på klippet men läst kommentarerna, och de flesta säger att Bard körde över dig. Det kan jag förstå, Bard är intelligent. Väldigt intelligent, och jaa, jag gillar honom lite mer än dig nu Calle, har inte kommit över ditt Tysklands-inlägg. Jag är långsint.

    SvaraRadera
  37. Jag vet inte vem av er jag tycker har rätt ang SD. Men att du har lite mer talang i det sociala står ju helt klart. Hur pratar man med en man som aldrig är tyst och har skägg som fladdrar för munnen. Och att tanten inte bad honom dämpa sig gör henne till en usel programledare. Ni hade nog alla tagit er vatten över huvudet på lite olika sätt. Roligt var det i alla fall att titta på, och för det tackar jag dig.

    SvaraRadera
  38. Jaha Carl Schulman..

    SvaraRadera
  39. Det spelar liksom ingen roll vad Malou har för gäst/gäster i "efter tio", jag stör mig lika mycket på henne varje gång på grund av att hon ALDRIG är påläst och insatt i ämnet hon ska intervjua om. Hon framstår som blåst. Jag är trött på henne... Mest för att det skulle kunna vara så himla mycket bättre och roligare om hon t.ex. läste bloggarna som personerna dem bjudit dit skriver, jag menar. Hur lång tid tar det egentligen att skumma igenom några bloggar?

    SvaraRadera
  40. Nja Alexander Bard är nog strået vassare intellektuellt Tur att du är söt. Men ha den vita skjortan nästa gång.

    SvaraRadera
  41. EXAKT samma debatt hade man i Danmark för - ja vad är det nu - 11 år sedan. Skulle man släppa fram Pia Kjærsgård i media eller inte? Man valde det tidigare. I dag är Dansk Folkeparti Danmarks 3:e största parti. Muslimer smutskastas i press och media helt ohämmat. Ingen reagerar.

    Min personliga åsikt är att SD ska tigas ihjäl. Men på ett riktigt smart sätt så de inte får chans att spela martyrer. Varje politiker, journalist, programledare, osv, har sin fulla rätt att utesluta SD ur ett specifikt sammanhang. Det är också demokrati. Det finns ingen lag som säger att minoritetspartier automatiskt har rätt till mediautrymme.

    SvaraRadera
  42. Jag är övertygad om att Bard har helt rätt angående SD. Han verkar vara en smart kille, om än lite hetsig. Låt SD delta överallt i alla sammanhang så det blir uppenbart hur retarded de är.

    SvaraRadera
  43. Hycklare och vilseledda: Ni behöver er tröst och ert goda samvete, men Utan SD kommer varken Carl Schulman, Alexander Bard eller någon annan ha rätt att uttrycka sina åsikter oberoende av hur intelligenta de må framstå i dagens upplysta ögon. Ni arma svenskar - självhatare eller vågat omfamnande; ge upp er jämlikhet och tro på godhet utan gränser, er fria sexualitet och rätten till kärlek bortom könens fjättrande dikotomi inför det framtida islamska översåtandet. Eller var beredda att bokstavligen plikta med era liv för den demokrati som ni pissar på i profitens och dårskapens tecken.

    /En student

    SvaraRadera
  44. Malou kändes väldigt oproffsig, kollade klippet med en kollega och vi kunde inte låta bli att skratta åt hennes uttryck "bärare av hat" hon kändes inte alls objektiv och har förmodligen varken läst din eller någon annans blogg... tråkigt.

    SvaraRadera
  45. Du föll ner ett par pinnar i min bok. Riktigt dålig insats och du borde absolut vara mer påläst samt mer förberedd inför din medverkan. Annars stannar man hemma. Men jag menade inget speciellt med det.
    Hej

    SvaraRadera
  46. Pinsamhetshistoria är nu skriven. Det lilla du försökte yttra dig och klämma fram något smart funkade inte, tyvärr, eller det va nog bra...

    Bara okonkreta saker och personangrepp, du visar verkligen att du bör knipa igen.

    Du vill alltså tysta ner dom som har "fel" åsikt? Då ska vi anta att HELA Sverige delar din uppfattning om de rätta åsikterna. Josef Schulman :S

    Protip, läs lite utanför bloggarna och skaffa dig en uppfattning om hur en demokrati mm fungerar. Comrade Carl

    SvaraRadera
  47. Såg dig i "Efter tio". Du verkar ju vara en filur :)

    Malou är så jävla bra på att INTE vara opartisk utan hon pekar gärna ut sina svarta får och på ett riktigt dåligt sätt. Sambon hatar henne och vill spy när han ser henne. Jag tycker Malou är okey, men kalla om att döma andra människor.

    Och den där Bard "rödtotten" han pratade och sa "I Sverige ÄR VI" "I Sverige SKA vi" bla bla... Vem fan är han att sitta och tala om hur vi i Sverige ÄR och SKA vara... Mig kunde han inte övertala. Och folk som säger att SD inte ska tystas ner. Vilka puckon!
    Då kan jag starta ett parti som heter "Döda alla Svenskar" och så kan man ju prata om demokrati osv. Hur fan kan man stödja ett parti som vill "utrota" andra människor? Har folk fortfarande inte fattat vad Hitler gjorde?
    Idioti!

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  48. Luften går ur mig som en ballong, fina C.

    Vi som guppat brevid dig ända ifrån då du först pluppade ner i bäcken
    Vet och Minns allt fantastiskt du delat med dig utav genom åren.
    Ur vårt, mitt, perspektiv är den procentuella andelen av mindre fantastiskt publicerande så liten (och faktiskt samtidigt ju rakt skitkul!) att kvinnan på tv ihop med diverse andra random heroes bara upplevs småsint.

    Så.

    Och du,
    Så fin du var! Jättehärliga kläder :)


    Må väl och grattis i förskott ~

    SvaraRadera
  49. programledartalangen går i jämn linje med sångförmågan... svensk tv är nog den sämsta i europa.

    SvaraRadera
  50. Sent omsider ser jag här hur David (carl) slåss mot Goliat (Bard). Bara det att i verkligheten så krossar Goliat David varje gång. Och trots att jag lyckats dodga dig och din brolla i flera år nu (aldrig läst en rad) så är det föga förvånande att du verkar lika smart som en 14årig modebloggerska på crack. Whats upp med dig liksom? Dra dig tillbaka. Du är så pinsam att man skäms att vara man. Sivers kan haka på.

    trevlig helg.

    SvaraRadera
  51. Negerknullande läppfladdrare, du är mer störd än min hamster "Kurtan".

    SvaraRadera
  52. Carl Schulman du e ha ha ha ha.... ja du e den mest okunniga som ja sett, hört & träffat! Ja vågar stå för mina politiska åsikter medans du e en fjant.... skaffa dej ett par "balls". Ha ha ha ha M v h Nicklas i Malmö

    SvaraRadera
  53. Haha!! Ägd säger kidsen ÄGD säger jag!

    SvaraRadera
  54. Haha, Bard ägde ditt fascistiska och anti-demokratiska arsle!

    Sedan ser jag att här är många idioter som tror att SD vill mörda folk. Det vore ju på sin plats om folk läste på om det de kritiserar, men icke. Att invandringspolitiken är en katastrof fattar alla som bor bland mångkulturen. Jag bor nära Rosengård och har sett konsekvenserna med egna ögon. Att Schulman som är en brat och alltid bott i rasrena och rika kvarter tycker att vi som kritiserar invandringspolitiken som drabbar oss personligen är ondskefulla nazister är både komiskt och förargande. Konstigt nog så bor de flesta sk anti-rasisterna i rika och rasrena områden, jag undrar varför... Det är bara att se på AFAs planerade terrordåd mot Vellinge i helgen. Horder av rika snorungar ska bussas till Vellinge och sätta upp blockader in till Vellinge och demonstrera mot Vellinges demokratiska beslut att inte ta emot utländska tonårs-grabbar. Varför kan inte dessa godhjärtade anti-rasister låta de sk flyktingbarnen bo hos dom istället?

    SvaraRadera
  55. Josefin Svensson

    Nej du, det är du som är idioten. SD har aldrig velat mörda människor. Du kan ju allt försöka motbevisa mig med att hitta något i deras partiprogram som bekräftar det du påstår. Tyvärr är du så hjärntvättad att du inte kommer läsa på deras politik, utan du kommer fortfarande yra om hur SD vill massutrota andra människor. SD vill förändra den katastrofala flyktingpolitiken, det är allt. Om du fortfarande inbillar dig att mångkultur och ohämmad massinvandring är bra så kan du ju flytta in till Rosengård och se verkligheten med dina egna ögon. Vad Sverige behöver är ett system som Kanadas. De tar in många invandrare, men ställer ganska höga krav på dom, så i Kanada existerar inte områden som Rosengård där över 70% är arbetslösa, vägrar lära sig språket, ungdomar som försöker mörda räddningspersonal, utflippad hederskultur och sharialagar.

    Dessutom har vi yttrandefrihet i Sverige, och det gäller även för människor som du inte håller med. Att du tycker att vissa bör tystas visar verkligen vilken anti-demokrat du är.

    Och, att starta ett parti som heter "Döda alla svenskar" skulle vara fullt lagligt, då det enligt svensk lag så är det BARA etniska svenskar som INTE kan diskrimineras. Ganska komiskt att anti-diskrimineringslagen är den mest rasistiska lagen vi har, va?

    SvaraRadera
  56. Ha,Ha,Ha...fattar du vilken jävla pajas du framstår som när du argumenterar mot Bard? Bara silikonpattar och en blonderad frisyr som fattas.Fy faan så pinsamt!!

    Mikael

    SvaraRadera
  57. Vad är det med folk egentligen?
    Jag tycker att du var jättebra. Däremot kunde man ju försökt få tyst på den där Bard genom att trycka in hans jävla skägg i truten på honom.
    Kram på dig!

    SvaraRadera