fredag 20 november 2009

Min morgon

Jag har ett wifebeater-leende på läpparna. Planet till Ungern lyfte från Arlanda klockan åtta. Vi gick upp kvart i sex och hämtade upp Jonas som skulle köra oss till Arlanda och det var grus i ögonen men det spelade ingen roll. För vi skulle åka till Budapest! Och dricka tokajer och äta gåslever och kärleka oss hela helgen!

Men damen i incheckningen där ute på Arlanda log milt och sa: "Ni är lite väl tidiga va? Planet går imorgon."

Anitha, som ordnat bokningen, hade "sett fel i papprena". Det fnissades åt oss i kön bakom. Och vi... ringde Jonas. Bad honom hämta upp oss igen.


Han köpte frukost till oss på Donken och jag och Anitha fnissade lite där i bilen. Men var lite ledsna också. Åkte in mot stan igen. Jobbig resa mot stan! När vi egentligen skulle åka flygplan och viska om vad vi måste göra där nere.


Fina Anitha. Klantiga Anitha. Älskar henne. Hon fick sitta bak i bilen som straff. Men imorgon åker vi! Och då är det jag som har hand om papprena.

24 kommentarer:

  1. hahahaha fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Bättre en dag för tidigt än en dag försent

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag såg era besvikna miner på Arlanda imorse - att folk fnissade var väl en underdrift som heter duga, folk gapskrattade när ni lommade därifrån med svansen mellan benen xD

    SvaraRadera
  4. Varför stavar du donken med stort "D" ?

    SvaraRadera
  5. hehe, tjejer.. de hittar på så mycket tokigt.

    SvaraRadera
  6. Jösses vad hon är FUL ! Sjukligt ful ju !

    SvaraRadera
  7. När ni är säkra på när ni ska åka kan du väl meddela så kan jag stå med en skylt på flygplatsen och vänta som ett annat BackstreetBoys fan.

    SvaraRadera
  8. haha jag gapskrattade när jag läste detta. låter som en skön dag!

    förresten så är Anitha VACKER! Sjukligt VACKER ju!

    SvaraRadera
  9. Du som skrivet att Anitha är ful, du ser säkert själv ut som ett jävla varande böldarsel i fejan. Du har flens i munnen och luktar surt gammalt ollon din jävla kuksugare!

    SvaraRadera
  10. Var jävligt vaksamma och försiktiga i Budapest. Främlingsfientliga partier och rasister har en stark ställning i Ungern och ställer till med mycket jävulskap i Budapest.

    SvaraRadera
  11. Kan säga att jag lyckades med samma sak fast det var på LAX i Los Angeles, hade varit hos en kompis i Santa Barbara och skulle hem efter 2 veckor, lyckades också läsa fel. Men som tur var lyckades personalen på United fixa så att jag kom med ett tidigare plan till chicago och därifrån med SAS till arlanda. Så ni är inte de enda! Det finns fler klantar

    SvaraRadera
  12. Haha, vem har inte varit med om det där. Alla som flygit mer än tre gånger har nog varit med om detta. Sköna ni är!

    SvaraRadera
  13. gud vad gulligt :)
    ni är så söta ihop, ha det så kul där borta sen!

    SvaraRadera
  14. Har gjort samma sak. Kom då 24h för sent.

    SvaraRadera
  15. Hur dum får man bli? Lämna boknings- och biljettansvar till en brud...då kan det bara gå åt helvete. Men ett dygn mindre i Budapest gör ingen skada. Tvärtom, en skithåla!

    SvaraRadera
  16. Stort att dela med sig av denna dråplighet, hoppas att Anitha tycker det med :P

    SvaraRadera
  17. he he ho ho ho Gellertbadet får vänta en dag till på er...

    Pastorn blir säkert glad att ha sin matte och husse hemma en dag till.

    SvaraRadera
  18. Ar livradd for att missa flyg sa ibland stannar jag uppe hela natten om jag flyger tidigt... :)

    SvaraRadera
  19. GAPSKRATT!
    Fast vad taskigt ändå...

    SvaraRadera
  20. Nu har du nåt gött att se framemot!

    SvaraRadera
  21. Åh din mesiga anonyma jävel. Fy fan vad jag hatar människor ibland

    SvaraRadera